problemen vriendinnen,

Op school zit ik bij een vrienden groepje van 7 personen, en het irritante is dat daar een meisje bij zit die mij niet mag ofso. Ze praat over me, zorgt dat ik altijd alleen ben. Pas zat ik op de wc en hoorde ik haar met een andere ‘vriendin’ praten over iemand, opeens hoorde ik mijn naam, dat was wel een moeilijk momentje. Eigenlijk probeer ik er alles aan te doen om weer bij de groep te horen maar weet nu niet meer wat ik moet doen, hebben jullie misschien tips?

Heb je dat meisje er mee geconfronteerd?
Ik zou even aan de overige vriendinnen vragen hoe zij hierover denken en wat er werkelijk gaande is.
Binnen elke vriendengroep is heibel en geroddel, dat is gewoon zo.
Als zij je werkelijk uit de groep wilt hebben? confronteren en weg gaan.

Het is wel raar dat ze over jou roddelt tegen je vriendin. Als ik die vriendin was zou ik dan zeggen van doe normaal, ofzo. Ik vind het iig raar dat zij het roddelen toelaat. En ja die andere misschien is ze jaloers op jou? Ik zou als ik jou was met die echte vriendinnen gaan praten, en wat zij er van vinden.

Lijkt op de situatie waar ik in zit… (en dezelfde naam XD)
Praat met degene die je het aardigst/meest vertrouwd van het groepje, vraag haar dan wat zij van je vind en of zij weet waarom dat ene irritante meisje je niet mag. Ik weet dat dat moeilijk is… ik ben zelf ook niet zo’n prater, maar het werkt wel! Het meisje dat jou niet mag is waarschijnlijk jaloers op jou en doet daarom zo.
Je kan ook is naast andere meisjes/jongens uit de klas omgaan, en daar moeite voor gaan doen, misschien vind je hun wel veel aardiger. En je zal vanzelf wel zien of ze je missen, als ze dat niet doen is het geen echte vriendschap.

Ik hoop dat je er iets aan hebt

Het lijkt net of de andere meiden van het groepje bang voor haar zijn, want ze staan altijd aan haar kant. Het moeilijk is dat ik dit een paar jaar eerder ook heb meegemaakt, met een paar van die zelfde meiden, alleen toen heb ik uiteindelijk toch gekozen voor de zelfde klas omdat het op dat moment wel goed ging. Maar je hebt gelijk, ik moet haar er mee confronteren.