Problemen thuis.

ik weet het echt niet meer.ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen.

mijn broer, D, heeft problemen, hij zit aan de drugs, komt net terug uit de bak… het gaat ech niet meer thuis, ik kan me niet concentreren, het is altijd ruzie. me moeder loopt hele dagen gestresst en boos rond, het ligt allemaal aan mij. mijn kleine broertje, is veel te agressief en slaat mij elke dag bijna in elkaar… het is echt niet meer leuk :frowning_face: ik weet het echt niet meer…

Titel aangepast. Zo is hij duidelijker.

Zoek hulp, ga praten met iemand op school, vertrouwenspersoon/counselor. Maar blijf hier niet mee rond lopen!

Huisarts → verwijzing → Bureau Jeugdzorg.
En anders even naar Centrum Jeugd en Gezin; die kunnen ook helpen. (daar kan je gewoon naar binnen stappen en anders bellen)
En anders kan je misschien de Kindertelefoon bellen. Of een familielid om advies vragen. En anders op school met iemand praten (mentor, vertrouwenspersoon, afdelingscoördinator,…)

Wij kunnen vrij weinig doen aan jouw thuissituatie… hoe rot die ook is :frowning_face: sorry.
Veel sterkte/succes!

Vertrouwens persoon op school aanspreken? die kunnen je doorverwijzen naar mensen die je echt kunnen helpen! Of naar de huisarts die kan dat ook. Of je belt de kindertelefoon: 0800 - 0432

Of misschien kun je er eens serieus met je ouders over praten, hoe erg jij er last van hebt! Of misschien via een oom of tante?

Succes!

oh ik herken dit heel erg… mijn broer heeft me vroeger ( en nog steeds) veel pijn gedaan, fysiek en mentaal. m’n moeder heeft een psychische ziekte waardoor ze ook heel gestresst is steeds en alles op ons afschijft en elke keer zegt dat ze liever geen kinderen had gehad en alles wat we doen is verkeerd. ik ben gewoon meteen verdrietig en gefrustreerd en helemaal down zo gauw ik weer thuis kom van school etc. en mn broer maakt het allemaal nou ook niet bepaald beter. ik ben echt op een punt gekomen dat ik m’n broer nu echt ja gewoon haat eigenlijk. het is een groot woord ik weet het, maar als ik aan hem denk wordt ik meteen bang en wil ik zo snel mogelijk bij hem vandaan. ik haat het thuis ook zo erg. geen idee wat je moet doen, succes iniedergeval en hou je sterk meis!xx

bedankt voor de reactie’s … ik ga denk ik eerst proberen er met mijn opa / oma over te praten, daar heb ik een goede band mee. super bedankt en, 69blueroses, veel sterkte!