Problemen thuis

Lieve meiden,

Ik weet dat jullie weinig aan mijn verhaal kunnen veranderen maar toch wil ik het graag kwijt en hoop ik dat jullie tips voor mij hebben.

Sinds twee jaar ben ik ziek (angststoornis), en is er bij ons thuis ook een hoop spanning. Mijn moeder heeft laatst twee weken in het ziekenhuis gelegen en de spanning tussen mijn ouders was dus tijdelijk even weg. Nu ze weer terug is, is alles heftiger dan ooit. Mijn vader wenst zichzelf de dood in, mijn moeder doet waar ze zin in heeft en gedraagt zich als een 16 jarige die met vriendjes op pad gaat die in de drugs wereld zitten. Daarnaast is mijn vader ook zeer agressief en weten we nooit wanneer hij uit zijn slof kan schieten. De laatste keer is een half jaar terug waarbij mijn moeder volledig in elkaar gerost is en uiteindelijk dus laatst in het ziekenhuis is beland met een ingeklapte long. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Mede door mijn angststoornis ben ik gauw angstig als er ook maar een tikkeltje spanning is. Praten heeft geen zin. Dit heb ik al meerdere malen gedaan met beide, maar werkt niet want het word alleen maar erger. Ik voel me alles behalve veilig hier. Nu snap ik dat jullie hier niks mee kunnen maar toch zou ik willen vragen of jullie iets weten wat ik er mee kan doen. (lees; een meldpunt o.i.d.)

Liefs

Wat verschrikkelijk voor je! Ik heb niet echt tips oid maar ik vind het wel echt heel erg voor je.
Ik denk wel dat het sowieso belangrijk is om er over te blijven praten, omdat je je hart dan lucht en het in ieder geval niet hoeft op te kroppen. Heb je vriendinnen die je vertrouwt waar je het mee over kan hebben?
Als enige tip heb ik dat je naar een begeleidster, mentor, fijne leraar etc. moet stappen om je verhaal te delen. Ik denk dat zij weten wat ze moeten doen en je kunnen doorsturen naar een meldpunt, sociaal werker of iets dergelijks. Op deze manier sta je er in ieder geval niet alleen voor maar heb je een volwassene die je begeleidt, en ik denk dat je dat wel echt nodig hebt!

Sterkte met alles!

hooi,
wat zielig voor je misschien moet je echt hulp inschakelen of met je moeder een diep gesprek er over hebben ookal is dat misschien eng :wink:

sterkte!

Bedankt meiden. Hulp heb ik al ik loop bij maatschappelijk werk en bij een therapeut voor mijn angststoornis. School is idd op de hoogte waar ik vaak gesprekken voer met mijn mentor en ook daar heb ik een maatschappelijk werker. Praten heb ik al vaak geprobeerd. Alleen word het daardoor veel erger.

Kun je niet aan je maatschappelijk werkster vragen of het mogelijk is om thuis hulp te krijgen? Zij weet vast wel waar je naar toe moet.