Problemen thuis.

Hoi lieve Girlsceners! :slightly_smiling_face:

Ik weet niet of het juist in het thema ‘lifestyle’ thuishoort, maar ik wil toch even jullie raad.

Ik weet echt niet meer wat er aan de hand is bij me thuis, de laatste tijd is heel mijn gezin tegen mij. Elk weekend moet ik al wenend vluchten naar mijn kamer om daar dan een hele dag te blijven zitten. Ik kan dit echt niet meer. Het start ALTIJD door mijn oudste broer, daar heb ik nooit een band mee gehad. Hij heeft eigenlijk heel mijn jeugd verpest door alles wat hij al veroorzaakt heeft. Hij begint een ruzie tegen mijn vader en die werkt het dan zo weer op mij uit zodat ik er altijd weer als de slechtste uit kom. Vandaag zat mijn broer me gewoon uit te schelden aan tafel en mijn ouders zeiden er echt niks op, integendeel ze lachten me uit en deden nog mee met hem ook :’( terwijl ik vroeger altijd hun 'zoetekindje" was.

Ik snap er echt niks meer van, het is al een hele tijd zo terwijl ikzelf echt niet veranderd ben. Soms zit ik vaak te denken om weg te lopen of iets vele erger te doen, ik ga hier zo kapot aan… Ik weet niet wat te doen.

xo

Herkenbaar, dat heb ik dus ook thuis

Wat Traveler zegt, ik dacht ook altijd dat iedereen hier tegen mij was. Maar nu heb ik nooit meer ruzie thuis en zie ik precies hetzelfde gebeuren bij mijn oudste broertje (van 15, pubert nu). Niemand doet iets raars maar alles vat hij verkeerd op, pubertijd dus. Dan blijft het natuurlijk vervelend hoor, daar niet van. Maar dan weet je wel waardoor het komt. Dus hoe oud ben je inderdaad?

Ik heb ook zo iets alleen dan ben ik de grote zus die volgens me ouders iedereen verdrietig maakt en alles verkeerd doe maar ik scheld dan niet me broertje en zusje uit maar ik weet dus echt niet hoe k je dan kan helpen

Ik ben 17 en ik word er 18 in december :wink: ik weet het echt niet, maar ik denk toch dat ik al uit die puberfase ben hoor :frowning_face:

Het idee van ‘iedereen is tegen mij’ vind ik toch wel bij de puberteit horen. Misschien ben je een laatbloeier haha!

Het is toch ook niet normaal dat mijn broer mij zomaar uit het niets uitscheld en mijn ouders er geen woord op zeggen? :confused:

Hey high five! Mijn zus scheld me ook zomaar uit het niets altijd uit, dan is het: ik wou dat je dood was. (mn broertje is overleden dus komt nogal hard aan he,) of iets met kanker en dan begint mijn moeder te lachen. (terwijl haar moeder overleden is aan kanker) Echt hatelijk :slightly_smiling_face: Ben zelf ook bijna 18.

Ouuh dat is ook zo erg he :frowning_face: dan ben ik niet de enige toch. Wat kunnen mensen toch wreed zijn tegen elkaar…

Ja helaaaas… stomme mensen…