Problemen op school.

Ik zit echt met een groot probleem. Ik zit op een kleine school & iedereen kent elkaar. Nou hoorde ik laatst van 1 van mn beste vriendinnen een roddel, zij had het weer van MeisjeA (net als ik klas 3) en die had het van jongenA(klas 5) gehoord en die is weer goed bevriend met jongenB(klas 6). De roddel is dat Meisje B zwanger is van jongen B, maar dit is niet echt waar, maar het zijn best wel populaire 6e klassers dus de hele school roddelt erover. Ik heb die roddel aan een paar mensen doorverteld maar meisje a en jongen a hebben dat het meest gedaan.

Nou kreeg ik een paar dagen geleden een prive bericht van Jongen B waarom ik over zn vriendin zit te roddelen etc. en zo heb ik een beetje ruzie gekregen omdat hij zei dat ik het heb bedacht terwijl dat niet zo is. Dat werd steeds erger en hij schold met kanker en alles.

De volgende dag op school keek hij me echt super arrogant aan steeds en al die vriendinnen en vrienden van meisje b en jongen b ook. In de pauze ging ik met mn vriendin en meisje a en jongen a overleggen over hoe we ons eruit gaan lullen , maar dat zag dat groepje van die 6e klassers, dus wisten ze ook meteen wei erbij betrokken was.

En toen heb ik gisteravond jongen b gsmsd, en hij smste alleen maar rot op. en nou heeft hij mijn smsjes aan zn hele gang laten lezen en alles en iedereen denkt nu dat ik het heb verzonnen en al die mensen kijken me echt dik arrogant aan op school:S

wat moet ik doen?

niet meer roddelen in het vervolg. :stuck_out_tongue:

@ chilosa
hahha ja dat sowieso denk ik, maar hoe werk ik me nu hier uit :S

je moet je daar niet mee bemoein
en hoe je het oplost
HAHA NIET!
Sorry niet grappig maar je los het niet op

als ik jou was, zou ik iedereen even een mailtje sturen. (van wie je weet dat hij het smsje heeft laten zien) en ff kort uitleggen dat jij heir niks mee te maken hebt. en als mensen dat willen denken dat het maar zo zou moeten zijn :slightly_smiling_face:

het klinkt heel simpel, ik kon me altijd zooo druk maken om dit soort dingen. maar uiteindelijk moet je maar denken, mn vrienden en de mensen die mij wel aardig vinden weten wel hoe het zit.de rest maakt niks uit!

hmm maar weetje, ik heb maanden lang jongen b leuk gevonden en een week geleden nog bij hem thuis aangebeld met een vriendin omdat mn ketting van mn fiets was en hij ging die heel lief voor me er op maken! en nou stuurt hij me dus een mailtje van ja ik heb zo’n slecht beeld van jou, je bent echt een bitch met een te grote mond voor een 3e klasser.

Tja, denk dat je nu wel geleerd hebt dat roddelen echt niets uithaalt. Je zal het gewoon tijd moeten geven, na een tijd denkt niemand er nog over.

Excuses aanbieden en stoppen met roddelen.

Meid, laat hem zeuren. als hij met kanker scheld laat het al zien wat voor loser hij is :slightly_smiling_face:

het enige wat je kunt doen. is 1 mailtje sturen.waarin je jouw kant uitlegt. en dan gewoon zeggen, wat je verder wilt geloven, geloof je maar. maar ik weet de waarheid.

Dit soort dingen gebeuren altijd op middelbare scholen. van die minidrama’s wat ineens heel groot wordt. laat ze lekker praten joh! mail hem nog 1 keer de hele uitleg, en steek dan lekker je neus in de lucht en ga gewoon verder met de mensen die WEL weten hoe t zit :grinning:

Als je roddels gaat vertellen over hem en zijn vriendin is het meer dan logisch dat hij jou niet meer wil spreken of iets O_o Ook al ben je niet de ‘maker’ van de roddel… Je kon het ook voor je houden, ipv door vertellen aan anderen x]
Dus ik snap niet dat je hier om hulp komt vragen x]

nouja, dat doen meiden nou eenmaal. roddelen :stuck_out_tongue: soms flap je dr wat uit en denk je later, ooeps dom!!

@ Irisvh Het eerste mailtje wat ik naar hem terugsturde, was heeel lang en daarin heb ik mn hele kant uitgelegd en eigenlijk precies gestuurd wat jij noemt! En hij zij dat het hem helemaal niets kan schelen dat ik boos ben en alles en dat ik voor hem schukdig blijf.

@ RiskyBusiness Ik heb mn excuses aangeboden omdat ik het aan een paar mensne heb doorgeroddeld, maar ik heb ook gezegd ik ga niet mn excuses aanbieden voor wat ik niet heb gedaan (ikga dus geen sorry zeggen voor het verzinnen van de roddel want dat heb ik nieteens gedaan.)

Niet als die roddel over vrienden gaat O_o wat in haar geval zo is…
Dan probeer je die roddel juist te vernietigen lijkt mij?

Hoezo lulde je t door als het echt niet waar was? Dat is wel echt dom. Maar goed, ik zou denk ik gewoon zeggen ‘dat je gehoord had dat …’ en blablabla

Als je je excuses hebt aangeboden, kan je verder niets meer doen. Als zij niets meer met jou te maken willen hebben, heb je eigenlijk gewoon pech gehad… Het zal niet goed komen omdat jij het alleen wilt, het moet van 2 kanten komen.

^ Precies xD Jij hebt een fout gemaakt, en zij kunnen jou blijven negeren… x]

En vandaag zat ik in de mediatheek, en zij zaten er echt zowat met die hele gang. Ze zaten me zoooo dom aan te staren met zn allen en een vriendin van mij zat net op een computer al die berichten van mij en hem te lezen en meisje b vermoede dat en zei dat tegen jongen b en die kwam steeds onopvallend langslopen en kijken wat we aant doen zijn -.- ze lokken et als het ware gewoon uit.

Nou, jij hebt het eerder uitgelokt hoor… door te roddelen. Ik vind hun gedrag eerlijk gezegd eigenlijk wel terecht.

eigen schuld dikke bult.

ik zou het gwn proberen te negeren, in het vervolg dus niet meer roddelen, en over een week zijn ze het vast alweer een beetje vergeten :wink:
je hebt je excuses aangeboden, je hebt jou kant uitgeled, volgens mij kan je niet veel meer doen,toch?