Problemen op het werk

Welnee, je hebt standaard een proeftermijn. Dat is per bedrijf verschillend, maar vaak kan je tot een maand of drie maanden opzeggen. Buiten je proeftermijn kan je ook ‘altijd’ (nou niet altijd, maar in bijbaantjes vrijwel altijd) opzeggen al moet je dan wel een periode doorwerken afhankelijk van je contract etc.

Ik denk dat dit toch je eigen schuld is en je kan er niks aan doen. Want heb jij bewijs dat je hebt gewerkt?

Nou en? Ik werk in een hotel met 80 kamers en 4 kamermeiden. Ik heb iedere dag 20 kamers om schoon te maken.

Dat je om 11 uur begint kan kloppen. Mensen slapen uit en vroeg beginnen heeft dan geen zin. Dat doen wij ook altijd, hetzelfde met Carnaval. Maar 20 kamers en dan tot 17:45, daar geloof ik niets van. Als je tot 16:00 werkt is het dan al lang. En datzelfde geldt voor 4 en 5 januari.

Wij hebben ook weinig personeel maar juist op dat soort dagen stelt elk normaal functionerend hotel in dat juist op die drukke dagen niemand vrij krijgt. Ik vind het dan ook raar om te geloven dat jullie die dag maar met zijn twee’en stonden. Dan zal de manager zelf ook altijd meehelpen, of kamers laten liggen voor de volgende dag.

Ik vind jouw hele verhaal maar vreemd klinken.

Ik heb zelf ook in een hotel gewerkt en het kan best zijn dat je lang moet werken (ook al zijn er maar 40 kamers) als je weinig persoon hebt en er ook nog andere werkzaamheden moeten worden gedaan (zalen stofzuigen bijvoorbeeld).(Wij begonnen om 9 uur al dus dat je om 11 uur begint geloof ik ook) Maar het is wel een beetje je eigen schuld dat je geen contract hebt getekend en dat geld meteen hebt aangenomen zonder het te controleren, je hebt inderdaad geen poot om op te staan. Ik zou met je ouders nog eens langs gaan maar ik ben bang dat je machteloos staat.

Ja ik heb wel pauze gehad idd! Ik bedoel gewoon dat ze me de hele tijd achterna liep en veel tegen me schreeuwde voor 2 dagen. De eerste week+ heb ik er met plezier gewerkt. Zij was toen op vakantie en ik moest op haar wachten voor mijn contract. Toen ze terug was, merkte ik dus pas hoe ze was en daarna ben ik dus ook weggegaan. Ik had ook nooit verwacht dat ik er zoveel problemen mee zou krijgen maar ik in ieder geval vandaag nog die afspraak maken en dan laat ik jullie meer weten.

Misschien een vaag verhaal, maar ik geloof je direct! Zulke akelige bazen bestaan gewoon echt heb al aardig wat baantjes gehad en werkte zelf in een modezaak waar ik ook geen pauze kreeg om te lunchen, dus deed ik het maar achter de toonbank en dan werd hij ook boos. Afspraken zijn afspraken, vaak luisteren dit soort mensen pas wanneer je daadwerkelijk met een volwassene er naartoe gaat, had ik ook bij mijn vorige baas… Veeel succes iig, en neem sowieso 1 van je ouders mee.

Hoi meiden.
Ik heb vandaag gebeld naar m’n baas voor de afspraak. Ze zei dat ze mijn urenblaadje kwijt was en dat ze me dus niks kon betalen. Ik zei dat ik het in mijn agenda had staan en ik moest haar mijn uren mailen. Dat had ik dus gedaan. Ze kon namelijk wel nog in de planning kijken zei ze. Maar ze wou in ieder gevan van onze ruzie af. Ik ben vandaag rond 3 uur alleen naar het hotel geweest, aangezien ze het niet op prijs stelde dat ik de vorige keer mijn beste vriendin had meegenomen. We hebben rustig gepraat en ze heeft me het geld gegeven. Ze zei erbij dat ze me niet had aangemeld omdat ik zo weinig had gewerkt en toch weer weg was. Dus dan zou ze me moeten aan/afmelden en contract laten tekenen en dat vond ze dan weer onnodig. Gelukkig is nu alles opgelost.

Arm kind, ik had ook zo’n baas, ik geloof je gelijk!

Ik vind dat je een beetje overdreven reageert.
Zij begon pas net dus zal nog wel niet zo snel kunnen werken.
En dat jij dat wel kan: chapeau.

Als ze niets heeft overgemaakt maar ze zegt van wel kun je dat gewoon bewijzen door het te laten zien. Ik zou als ik jou was gewoon gelijk weg gaan daar en ander werk zoeken O.o

Dat is haar hele punt juist. Ze wilt weg, maar krijgt de uren die ze al gewerkt heeft niet betaald.