Problemen op het werk

Hoi meiden. Ik weet even niet wat ik moet doen. Ik heb 2 weken in een hotel gewerkt. (dec-jan). Ik hield het niet vol omdat mijn bazin me constant achtervolgde en 9 uur lang naar me schreeuwde. Ik moest handdoeken ophangen in een rekje. Ze vond het niet goed genoeg en gooide ze allemaal over de grond waarna ik het weer opnieuw kon doen. Ook moest ik de was naar beneden brengen en toen ik nog in de kelder stond hoorde ik haar lachend zeggen "hahaha ik laat haar voor expres extra lopen.’’ 2 dagen achter elkaar ben ik huilend naar huis gegaan omdat ik het niet meer aankon daar. Ik besloot niet meer te komen. Ze had het contract nog niet klaar dus ik had nog niks getekend.

Alleen nu wil ze me niet betalen. Ik ben langs geweest en ze zou het 10 februari overmaken. Nog steeds had ik niks. Ik ben weer langsgeweest en weer. Toen kreeg ik een envelopje met 13 uur 100 euro. Maar ik had 35 gewerkt. Dus ik ben gisteren met een vriendin langsgeweest. Ik durf gewoon niet alleen. Ik vertelde m’n bazin wat er was en ze hield vol dat ze 35 uur had betaald in de envelop, even later zei ik je zou het overmaken 10 feb en opeens had ze het overgemaakt. Toen zei ik dat ik niks heb gehad en opeens had ze het weer in een envelop gedaan. Het is duidelijk dat ze liegt. Mijn vriendin werd boos en mijn bazin en mijn beste vriendin hebben erge ruzie gehad. Ik moest maar een afspraak maken zei mijn bazin. Ik weet niet precies wat ik nu moet doen? Die afspraak maak ik wel… maar ben er al 7x geweest en ik heb nog steeds niet al mijn geld.

Laat je ouders mee gaan?

Maar als jij bezig bent met handdoeken en de was, dan was je daar dus kamermeisje.

Geen enkel kamermeisje werkt 9 uur lang. Ook al is het hotel nog zo groot. En ik vind het verhaal wel heel erg ongeloofwaardig klinken.

Wat een vaag verhaal.
Maar goed, neem anders een ouder iemand mee. Verder zou ik het ook niet weten…

Zo zie je maar dat je ALTIJD een contract getekend moet hebben voor je werkt. Sorry, maar ik vind dit voornamelijk je eigen schuld. Het is heel lullig van het bedrijf, maar je hebt niks getekend. Ze kunnen ook zeggen dat ze je gevraagd hebben om een paar dagen onbetaald mee te lopen om te kijken hoe het is. Als je gaat werken, teken altijd een contract!

Een mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst, dus jij hebt gewoon recht op jouw geld. Heb je bewijs dat je 35 uur hebt gewerkt? Ik zou met iemand met je ouders er naartoe gaan of iemand intimiderend
Het is al erg genoeg dat je al slaafje bent behandeld en dan ook nog geen geld krijgen… wat een trut

Onzin. Daar zitten namelijk nog heel wat haken en ogen aan, en is absoluut niet altijd van toepassing.

De TS is hier zelf mee in gegaan he. Ze heeft zelf gewerkt zonder contract, en heeft zelf niets gezegd toen het haar te veel werd maar is gewoon gestopt.

heb je de envelop met 100 meegenomen? Want nu kan ze zeggen dat daar wel meer geld in zat dan 100 euro. En ik hoop dat je bewijs hebt dat je 35 uur hebt gewerkt, anders kan ze er gwn onderuit komen.

Bedankt voor jullie reacties. Ja ik was idd kamermeisje. En ten tweede ben ik heel blij dat ik geen contract heb getekend anders moest ik verplicht uitwerken wat ik echt niet zou kunnen. Ik ga haar vanmiddag bellen en neem m’n vader mee. Wel vind ik het jammer dat sommige mensen me niet geloven. Het is idd een vaag verhaal maar het is in geen geval gelogen. Sowieso toen ik ben gestopt heb ik ook gwn netjes gebeld dat ik niet meer zou komen. En ja het klopt een kamermeisje werkt geen 9 uren maar helaas waren we op nieuwjaarszondag maar met 2 personen en er zijn 40+ kamers.

een mondelinge overeenkomst is WEL een overeenkomst , dat is heel vaak wel van toepassing :wink: maar omdat het lastig (en heel vaak gewoon totaal niet) te bewijzen is, kan je daar gewoon vaker niet dan wel op rekenen.

en ik weet niet wat je kan doen, misschien had je zelf ook duidelijker moeten zijn…

1. Op nieuwjaarsdag kun je mij niet vertellen dat je met meer dan 40 kamers maar 2 meiden hebt.
  2. Zelfs met ongeveer 20 kamers p.p. doe je er nog geen 9 uur over. Ik kan het zelf weten aangezien ik 2,5 jaar als kamermeisje gewerkt heb. 5 uurtjes, 6 als je echt extreem langzaam werkt.

En dat van dat contract klopt ook niet, want je had helemaal niet verplicht uit hoeven werken gezien een inwerkperiode van een maand (bij sommigen zelfs 2 maanden), en je zegt dat je er maar 2 weken gewerkt hebt.

“Een mondeling contract is net zo rechtsgeldig als een schriftelijk contract. Echter moet er tijdens deze mondelinge overeenkomst wel besproken zijn of er sprake is van een proeftijd. Wanneer dit niet is overeengekomen in de mondelinge overeenkomst, dan kan men ervan uitgaan dat er geen proeftijd is afgesproken. Daarbij moet een proefperiode ook altijd schriftelijk worden vastgelegd. In dit geval loopt de ontslagen werknemer zijn loon mis en heeft geen kans gehad om uit te kijken naar een andere baan.”

Aangezien jij niets getekend hebt, is er dus ook geen sprake van een proefperiode, en kun jij niets aan je geld doen. Ze heeft je geld gegeven dus je staat machteloos. Vervelend, maar laat dit meteen een les voor je zijn om niet meer te werken zonder contract.

Ik vind dat jij wel met redelijke argumenten komt ja.

@chanelchique, de eerste week heb ik steeds van 10 tot 2 of 3 gewerkt en op nieuwjaarsdag van 11 tot 17:45 en 4&5 jan van 10 tot 6 uur en half 7. Sowieso klopt helemaal niks in dat hotel want normaal gesproken betaal je mensen niet via een envelop. Het is echt waar dat we op dat moment maar met z’n 2en waren. Ze heeft niet veel personeel.

Dat zal best, een mondeling contract kan je niet bewijzen en kun je alleen maar raden naar de details. Er is niks zeker over wat is afgesproken en je moet er maar van uit gaan dat beiden de waarheid spreken. Je hebt nu niet echt een poot om op te staan.

ik zeg niet dat je ongelijk hebt, ik reageerde alleen op dat een mondeling contract net zo goed geldt, op wat je quote. maar niet op dat, toegepast op deze situatie. sorry als dat onduidelijk was :slightly_smiling_face: ik heb ook niet alles gelezen zie ik nu.

Dan heb je dus ook niet 9 uur lang gewerkt, toch? En er zal ook wel een pauze tussen hebben gezeten neem ik aan, dus dat ze 9 uur achter je aan zat te schreeuwen en te controleren lijkt me nogal overdreven :stuck_out_tongue:

Inderdaad. Dat heeft die bazin goed voor elkaar gekregen.
Ik zou met mijn ouders dan nog eens langsgaan.