Problemen met werken bij kruitvat

Hallo, Ik heb een vraagjee ik weet niet of ik hier goed zit.

Ik ben zwanger (22weken) en ik ben ziek vorige week maandag was ik ook ziek en ik heb zooooo een K*T filiaalmanager. Ik heb sinds donderdag kramp in mijn kuiten en daardoor kan ik niet te ver lopen enz… (ik loop ook met krukken op advies van de fysio… ik werk daar met een 3 uur contract en werk alleen de maandag. Maar nu verplicht mijn filiaalmanager dat ik moet komen van 18.00 t/m 21.00 dat kan toch niet als ik niet kan lopen. ze behandelt me telefonisch heel on begripvol. ik wil een klacht indienen tegen haar ze doet het ook bij mijn andere collega’s maar kom er niet echt uit.

alvast bedankt :bowing_man:

Och, ik heb zulke slecht ervaringen met het kruidvat personeel en die gehele organisatie, heb er zelf ook gewerkt.

Kan je het er niet een keer face to face met haar er over hebben en dat je dan met je krukken komt en uitlegt dat het gewoon niet gaat. Is wat persoonlijker dan over de telefoon en dan ziet ze het ook gelijk dat je het niet verzint. Irritant dat ze geen begrip toont, maar ik zou niet gelijk een klacht indienen en eerst nog een keer proberen te praten er over.

dit en wie weet heeft ze wel vervangend werk voor je? waarbij je zitttend kan werken?
Ik heb je titel aangepast, zo is hij dudielijker

Nouja in het ergste geval kan je iets met de arbo wet doen of regelen, maar hoe dat precies zit weet ik ook niet.

Of misschien dat ze bij het juridisch loket advies voor je hebben.

Ze mag je helemaal niets dwingen. Als jij je ziek meld dan ben je ziek. Het enige wat zij mag doen is iemand inschakelen die controleert of jij daadwerkelijk echt ziek bent.

Meld je netjes ziek, (als je dat al gedaan hebt en ze zei dat je moest komen dan bel je dus gewoon nog een keer.) leg uit dat je niet kunt lopen en daarom niet kan werken en blijf thuis.

Als ze je ontslaat dan so be it, lijkt me toch niet dat je daar wilt werken met zo’n persoon.

Bel eerst eens naar een vakbond ofzo om je rechten te kennen. Ziekteverlof krijgen is volgens mij wel een recht, zou zij ook moeten weten.

3 uur contract? Dat is ook niet veel? … Lijkt mij vrij sterk als een vakbond daar achteraan gaat. :cold_sweat:
En voor die 3 uur zou ik zeker niet ergens werken waar het er zo aan toe gaat, kan je net zo goed iets anders zoeken waar je het wel naar je zin hebt. :slight_smile:

Of misschien moet je er is langsgaan met krukken en al, ipv. telefonisch. Dan kun je haar face to face spreken en uitleggen wat er aan de hand is.

Nooit met je ontslag akoord gaan!

Je hebt je rechten als jij wordt ontslagen. De werkgever mag je tijdens ziekte ontslaan, maar niet vanwege ziekte. De werkgever moet geloof ik een ontslagvergunning aanvragen, wil die het recht hebben om jou te ontslaan.

Over de papieren: Let erop dat deze papieren kloppen. Het bedrijf ontslaat jou. Jij bent niet degene die ontslag neemt.

Denk er goed over na of deze baan al het gedoe met de manager waard is. Je kunt ook op zoek naar een baan met een fijnere werksfeer, en als je geluk hebt kun je hier ná de zwangerschap starten.