problemen met werk

Dit gaat mischien een lang verhaal worden [valt blijkbaar wel mee, zo in het kort samengevat], let vooral niet op mij spellings fouten aub. tevens mijn shift knoppen werken niet, dus heb niet overal vraagtekens en hoofdletters.

dus hier is mijn verhaaltje.

Al sinds ik gestopt ben met school, zo een 3 jaar, heb ik enorm last met het vinden van werk en tevens werk behouden. Ik heb nu wel eindelijk besloten weer naar school te gaan, maar dit moet natuurlijk samen met mijn zorgverzekering betaald worden. Eigenlijk is er verder niemand die mij advies op tips geeft waardoor ik er vaak alleen voor sta en geen idee wat ik moet.

Nu ben ik enorm slecht met socialen contacten, ik ben bijna me hele schooltijd gepest waardoor ik heel erg zit met faalangst en onzekerheid etc etc.

Nu heb ik dus eindelijk een baan bij de mcdonalds… ik had hier wat dingen aangegeven maar ze blijken niet naar mij te luisteren, waardoor dit ook weer dreigt te mislukken. elke keer de dag na me werk [werk tot 1uur snachts] stort ik in en zit ik uren te huilen omdat ik bang ben het niet te kunnen etc. Ik heb ook moeite met geld en rekenen, met een paar cent kan ik al een blackout krijgen en niks meer weten en niks uitrekenen. Nu mag ik dus ook heel leuk steeds weer kassa doen, waardoor ik dus steeds met een kut gevoel zit omdat ik steeds hulp moet vragen en ze doen alsof ik het gewoon kan.

Nieuw werk zoeken is zeer lastig in deze tijd, en bij elke baan moet je onderhand wel kassa draaien… Heb al wel sollicitaties weg gedaan naar magazijn werk etc, maar daar valt ook gewoon zo weinig in te vinden. het liefst zou ik dagen lang wc’s schoonmaken, alles beter dan achter een kassa staan.

Tevens iets met een uitkering aanvragen… Ik ben zo bang om daar achteraan te gaan, aangezien ik meestal toch nooit het geluk heb dat ik een uitkering mag…

Dus ik vraag julie een beetje om tips/steun en weet ik het wat om mijn leven op orde te krijgen. waar ik mischien hulp kan vragen.

Als ik jou was zou ik weer naar school gaan. Je kunt proberen dat het bedrijf waar je voor wilt werken je opleiding betaald. Dit scheeld natuurlijk lekker veel geld! :slightly_smiling_face:

ik zou ook naar school gaan.
wees niet zo onzeker over alles ! geniet gewoon van elk moment
het is moeilijk maar steeds een beetje meer.
gewoon proberen !
vraag je ouders om hulp ?

ik herken het een beetje.
Niet alles natuurlijk, maar ik heb ook dat ik zo onzeker ben bij mijn werk. Ik denk dat ik alles fout doe en krijg black-outs en zo… Ik hoop dus ook op goede tips :slightly_smiling_face:

Ik zou ook weer naar school gaan. Een diploma is gewoon zo ontzettend waardevol, dat zul je wel gemerkt hebben tijdens je zoektocht naar werk.

Wat voor werk zou je graag willen doen? Misschien zit er bij jou in de buurt een dergelijk bedrijf die de mogelijkheid biedt om mensen intern op te leiden ofzo.

Misschien moet je is gaan solliciteren als vulploegmedewerkster. Of vraag of je achter het brood/vlees mag bij een supermarkt. Als ik jou was dan zou ik inderdaad gewoon weer naar school gaan.

Ik ga ook zeker weer naar school, alleen begint het pas over een half jaar. Ik moet tot die tijd toch iets van geld verdienen.

Vakkenvuller ben ik vaak te oud voor… heb daar al zo vaak voor gesolliciteerd :frowning_face:

Heb net wel bericht van een uitzendburo gehad dat ik mischien in een magazijn kan werken

je kunt ook gaan sneltellen of kamermeisje ofzo ?
als je in een grote stad woont valt er best vaak veel werk te vinden
een callcenter ofzo ?

met geld zou je thuis kunnen oefenen misschien met je moeder of gewoon met jezelf
En ja werk vinden in deze tijd is heel lastig ja… dus ook het schoonmaak werk. Dus wees blij dat je een baan hebt. En ja anders folders, tnt post? zoekt geloof ik ook bezorgers. Telegraaf s morgens vroeg verdiend ook goed! Thuiszorg bij mensen schoonmaken anders?

Kun je niet terugvallen op je ouders, dus weer bij je ouders gaan wonen (als je dat nog niet doet)? Verder: probeer bij hotels te vragen of ze kamermeisjes zoeken. Bij de thuiszorg zitten ze vaak ook verlegen om mensen. Of bij de post, je kunt altijd nog ochtendkrant doen.
Waar ook vraag naar is, is naar zwartwerkende schoonmakers. Dit klinkt misschien een beetje creepy (haha) maar daarmee bedoel ik gewoon dat je bij iemand thuiskomt, 3 uur schoonmaakt (vaak als bewoners er niet zijn) en hiervoor ong. 10 eur per uur betaald krijgt.
Deze baantjes krijg je het best door mond op mond reclame, dus vraag oudere mensen met huis (vooral met twee werkenden) of ze schoonmaker nodig hebben en vraag aan kennissen of ze een beetje reclame voor je willen maken. Maak van tevoren goede afspraken.

Verder, geef bij een solicitatie ook aan dat je liever niet achter de kassa staat. Hierdoor weet je werkgever direct waar hij aan toe is, en zullen er minder snel misverstanden ontstaan.

Ik woon ook alleen. En werk zoeken is idd lastig. Ik zou gewoon nu je nog werk hebt in gesprek gaan met het uwv en school om te kijken wat zij voor jou kunnen betekenen. Misschien een bbl opleiding? Dan werk je dus wel en heb je wel inkomen.

Hoe oud ben je als ik vragen mag? Want boven de 21 hoeven je ouders niet meer mee te betalen en heb je recht op een voledige uitkering mits je aan de voorwaarden voldoet. Onder die leeftijd worden je ouders geacht een deel mee te betalen.

Ik weet hoe lastig dit op dit moment is

Gewoon op zoek gaan naar schoonmaakbedrijven!

Ik weet niet in welke regio/provincie je woont?

Het klinkt allemaal hartstikke rot op dit moment.

Ik zou als ik jou was wachten (en zoeken) naar een andere baan, maar blijf op dit moment wel bij de mcdonalds werken.
Ik snap dat je bang bent dat je fouten maakt, maar je moet je maar voorhouden dat dat iedereen gebeurt. Je kan beter je collegas om hulp vragen dan het helemaal verpesten toch? Ik was ook heel onzeker bij mijn vorige baantje. Misschien kan je met het geld gaan oefenen thuis? Klinkt misschien stom, maar deed ik ook toen ik kassawerk deed.
En voor de rest heb je hulp voor je onzekerheid enzo? Want het klinkt alsof je heel erg met jezelf in de knoop zit en dat ook effect heeft op je school/werk.

Sterkte meis!