problemen met vrijwilligers werk van vriend.

Hee girls,

Ik zit met een enorm probleem.

Ik ga nu 1,5 jaar met mijn vriend en we hebben het heerlijk samen en hij is echt een te goed mens voor mij maar ook voor iedereen in zijn omgeving.

Nu is het zo dat hij vrijwilliger is bij een gehandicapten vereniging, dit is opzicht super. Maar waar ik mee zit is dat hier veel jongeren van zijn leeftijd ( 21,22 ) bij zijn, en hun hebben best geregeld feestjes zonder aanhang en gaan ook vaak samen stappen zonder aanhang. Ook hebben ze ieder jaar een kamp van een week, waarbij ik hem amper spreek en niet zie.

Ik vertrouw hem wel maar iets in mij zit hier gewoon mee en knaagt aan mij, als ik er tegen hem over begin wordt hij kwaad en ik wil het hem ook zeker niet afnemen. Ik weet niet wat ik hier zelf aan kan doen… Hopelijk kunnen jullie me helpen, ik weet het soms op zo´n momenten niet meer.

Alvast bedankt meiden,

xx Nicole

Laat hem gewoon gaan, niet gaan zeuren tegen hem of hem dingen verbieden, dat werkt averechts. Je vertrouwt hem? Dan moet het goed zitten toch (:

En als je hem waard bent, gaat hij echt niet vreemd of iets. Doet hij dit wel ben je hem duidelijk niet waard en verdien je veel beter!

Ja als hem vertrouwt dan is het goed. Maar waarom wordt ie boos?

Waarom vind je het erg dan dat hij op stap gaat met die mensen? Jij doet toch ook wel eens wat zonder hem erbij neem ik aan, met vriendinnen bijvoorbeeld? Ik snap 't wel een beetje dat hij er boos om wordt want als ik de rest van het verhaal zo hoor heb je geen reden om hem niet te vertrouwen :wink:

Maak je niet druk :slightly_smiling_face:

Hij moet ook z’n eigen ding kunnen doen. Ik zou er niet te zwaar aan tillen…

Je moet hem ook wel vrij laten en hem dingen alleen laten doen met zijn vrienden. Soms is het niet eens leuk om als aanhang mee te gaan naar zijn feestjes. Als jullie samen leuke dingen doen, dan hoef je echt niet altijd met hem mee. En je vriend één weekje missen: piece of cake toch? Laat hem lekker zijn gang gaan en ga hem niks ‘verbieden’, daar krijg je alleen maar ruzie van (het is soms moeilijk dat weet ik, maar wel het beste).

Goed dat je vriend vrijwilligerswerk doet btw!