problemen met vriendje?!

hello :slightly_smiling_face:
ik heb dus nu 2 maand een vriend. Maar ik erger mij de hele tijd aan hem :S
en ergens wil ik hem niet kwijt, maar wat moet ik nou doen?
oja: ik ben overspannen, dus zit heel erg met mezelf. er wordt dan van alle kanten aan mij getrokken, vooral door mijn vriend dus. dat hou ik gewoon niet vol. ook verzorgt hij zichzelf niet goed, terwijl ik dat dus wel heel belangrijk vind… ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

xx

Ik zou daar even een goed gesprek met hem over hebben, vooral over het feit dat hij niet zo aan jou moet trekken, wat meer aan zijn verzorging moet doen, en verder moet jij een paar leuke dingen gaan doen met vriendinnen om wat meer te ontspannen en ff wat minder met je vriendje te zitten, daardoor krijg je weer wat meer energie en misschien zin om hem te zien en met hem af te spreken! :slightly_smiling_face:

Ah, ik erger me ook steeds aan mn vriend. Ik spreek gewoon ietsje minder met hem af en heb het hem wel aangegeven dat mn lontje gewoon uberkort is de laatste tijd. Hij begreep het gelukkig en we doen lekker rustig aan. Zet eerst de dingen voorjezelf op een rijtje, ontspan!

Okee, jij bent overspannen en daardoor kan je niet zoveel hebben.
Je vriend niet, school niet en waarschijnlijk thuis ook niemand.
Alleen jij reageert dat 't meeste af aan je vriendje. Misschien ook omdat hij 't meeste opeist van je op dit moment.
Ik denk dat eerlijkheid het beste is in dit geval.
Vertel hem dat je overspannen bent en dat hij daar rekening mee houdt.
Dat je hem graag ziet, maar dat je rust moet hebben om gezellig te blijven, ook voor hem.

Dat hij zichzelf wat minder verzorgt snap ik niet.
Maar dat zal wel iets mannelijks zijn.

jaa, ik doe ook veel met vriendinnen opt moment, maar elke keer dan smst hij me weer van dat hij dan mee wil. ook smst hij elke dag “wanneer spreken we nou weer eens af?” net of moet je voor een kindje zorgen ofzo :stuck_out_tongue:

dankje voor jullie reacties:)

edit: hij weet dat ik overspannen ben, maar denkt dat dat geen big deal is ofzo…

meer?

ik zou eens een goed gesprek met hem aangaan, aangezien hij denkt dat het geen big deal is.
als jij zo erg met jezelf zit, moet hij je wat meer ruimte geven. - vind ik dan. -

praten!
en duidelijke afspraken maken met elkaar.

Je moet inderdaad sowieso met hem praten, en ik denk dat je dan samen wel tot een conclusie komt.

praten dus. maar dat vind ik zooo moeilijk ! :see_no_evil:
ik zal het morgen wel proberen, dan ga ik met hem de stad in…

dankjullie wel :slightly_smiling_face:

Je bent 16 en overspannen? Dat gaat snel zeg…

Maar ja, ik denk dat je het beste gewoon met hem kan gaan praten, dat je ook tijd voor jezelf nodig hebt en dat je gewoon dingen wilt doen alleen met vriendinnen. Maar ja, daarnaast moet je ook wel wat tijd voor hem vrijmaken natuurlijk, het is niet voor niets je vriend en anders kan je het beter uit maken als je dat niet wilt. En dat hij niet voor zichzelf zorgt, daar kan je iets van zeggen, maar was hij niet al zo vanaf het begin?

Na 2 maanden al? Gaat dat wel werken?

Volgens mij kun je je energie beter in jezelf steken.

true. maar ik ging zegmaar al heel lang met hem voor dat we wat kregen…

Praten, dat is gewoon het beste. Anders worden die irritaties alleen maar erger. En als je er over praat kan hij er ( als het kan) aan de dingen werken waar jij je aan irriteert.

Zorg ervoor dat hij naar je luistert. Daardoor is het tussen hem en mij ook fout gegaan, en sinds gister 1 april (XD) uit. Ik kon het allemaal niet meer hebben.

Praat er met 'm over?

Dan moet je heel goed de balans gaan vinden tussen jezelf weer op de rails krijgen en een relatie onderhouden.

Hoe is je gesprek gegaan eigenlijk? :slightly_smiling_face: