problemen met vriendinnen

okee, ik zit dus met een probleem en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik had dus een vriendinnengroepje met 6 meiden, en nu zijn er 2 naar het VWO gegaan dus we zitten met zijn vieren in de klas. (en meer mensen maar dat is logisch) maar het probleem is nu: ik begin me echt te ergeren aan hun, ze zijn best wel kinderachtig en ik eigenlijk gewoon niet… Ik heb wel andere vriendinnen in de klas, maar niet echt vriendinnen waar ik heel close mee ben of zoiets. En daarnaast zitten zij ook al vaak naast anderen. Ze vragen nu de heletijd of er iets is, en dat soort dingen, maar ik weet nu niet of ik moet zeggen dat ik me aan ze erger - dat lijkt me best lullig om te horen - of dat ik het gewoon maar moet laten, en dat het misschien over een tijdje beter gaat? Ik zit er best mee en hoop dat jullie me kunen helpen…
Sorry voor het lange verhaal ;$.

Ik zou het gewoon tegen ze vertellen, je ziet wel hoe ze reageren.
:3

En je verhaal is helemaal niet lang hoor n.n

Dat had ik ook vorig jaar, ik ergde gwn aan hun omdat ze overal comentaar op hadden en deden suffe dingen zoals naar die bieb gaan.
maar je kunt het ook met hun over praten.
En als het echt niet leuker op word jmmr dan.
Zit nu in een andere klas en ga nu gwn bij andere kinderen zitten.
Ze accepteren je heus wel. als je het netjes vraagt. en dan ga ook leuke dingen doen met ze, shoppen,feesten enz.
En hun praat ik bijna niet meer mee.

Dat had ik ook vorig jaar, ik ergde gwn aan hun omdat ze overal comentaar op hadden en deden suffe dingen zoals naar die bieb gaan.
maar je kunt het ook met hun over praten.
En als het echt niet leuker op word jmmr dan.
Zit nu in een andere klas en ga nu gwn bij andere kinderen zitten.
Ze accepteren je heus wel. als je het netjes vraagt. en dan ga ook leuke dingen doen met ze, shoppen,feesten enz.
En hun praat ik bijna niet meer mee.

Ik zou het niet zeggen, gaan ze beledigd zijn en dan is het zij tegen jou.

Oow dubbel.

bedankt :3
alleen er zitten voor de rest niet echt andere kinderen in de klas waar ik echt naast ga zitten, ik praat wel met ze maar voor de rest… alleen moet ik echt zeggen dat ze kinderachtig zijn…? ;o of moet ik gewoon zeggen dat het niet meer klikt ofzo?

Waarom kunnen ze, desondanks het feit dat ze wat kinderachtig zijn, niet je vriendinnen blijven?
Dat vat ik niet echt.

ik zeg niet dat ze dat kunnen blijven,
maar meer dat ik me daaraan ga ergeren enzo…
tja, en ik probeer ook wel dat gevoel te negeren, maar dat lukt me niet echt… & als ik dan tegen me zeg okee morgen ga je weer normaal doen, doe ik alsnog wel anders dan dat ik vorig jaar deed.
nouja, ik probeer het morgen wel nog een keer.

Dat dus.

Ik zou het nog een tijdje aankijken als ik jou was.

Een beetje naar de bieb gaan, de zwijnen.

zwijnen ? haha ;p.
maar ik probeer het nu een beetje te ‘verdoezelen’ en heb iemand daarvan meegevraagd naar de stad… misschien dat dat helpt.

Als iemand die zelf ooit ‘de kinderachtige vriendin’ was, raad ik je aan ze niet al te onverhoeds te laten vallen. Dat kan nog behoorlijk kwetsend zijn.

Mijn beste vriendin is ook enorm kinderachtig. Ja, daar kan je je wel eens aan ergeren. Maar probeer eens mensen te vinden waar je je totaal niet aan ergert. Die bestaan niet. Dat zou perfectie zijn.
Jouw kinderachtige vriendinnen zullen zich ook wel op bepaalde punten aan jou ergeren.

Dat is echt iets waar je maar moet mee leren omgaan.

^ Ik ken wel mensen waar ik me niet aan erger eigenlijk.
@ Hartyou ze gaan zingen in de klas, door gangen rennen, vage high fives geven, etc… Vorig jaar vond ik dat niet zo erg, maar ik denk dat we nu uit elkaar groeien…

[i]ik denk dat je ze dan niet goed genoeg kent,
iedereen heeft wel dingen die je minder tof vind.
maargoed,
je kan gewoon aangeven aan ze van:
“sorry ik vind dit niet leuk”
of
“ik voel me er niet fijn bij als jullie rondjes rennen”

het zijn toch vriendinnen,
daar kun je dat toch tegen zeggen? [/i]

maar ik moet ze toch niet willen veranderen?

Juist. Gewoon accepteren. Of ben je bang dat andere mensen je raar gaan aankijken omdat zij zo doen?

tsja dan is het een beetje van ‘kom es jonges… ja ik erger me eerlijk gezegd al een hele poos aan jullie kinderachtige gedrag en aan dat jullie bijv naar de bieb gaan(*sorry hoor maar wat is er mis met boeken!?*), jullie vragen best vaak of er iets is maar ik vind jullie niet zo heel aardig meer dus…’ nou dan heb je denk ik binnen twee weken de hele klas tegen jouw…
misschien een vrolijk meedoen? of ze zeggen dat ze een beetje veranderd zijn ofzo?