Problemen met vriendinnen

Heee.
Ik zit hier een beetje mee, ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven:

Ik heb een vriendengroepje waarmee ik sinds de 1e omga. Ik heb met niet iedereen een even goede klik, maar het is altijd wel gezellig. Eerst waren we met veel maar door verhuizingen en ruzie;s zijn we nu nog met z’n 7en.
Nu zitten de mensen waarmee ik de beste klik heb in de andere klas, samen met nog wat meisjes. 4en
Ik zit met iemand anders in een andere klas. het is wel gezellig, maar we hebben niet echt heeel veel lol ofso.

Nu gaan de meisjes uit de andere klas steeds meer om met elkaar, en met de andere mensen in de klas en ik voel me steeds meer buitengesloten. Ze praten steeds over whatsapp en dat heb ik niet, ik heb namelijk niet genoeg geld voor een nieuwe mobiel.
Nu was er een paar weken geleden iemand jarig, niet degene waar ik de meeste klik mee heb maargoed. Toen heeft ze de andere meisjes wel uitgenodigd, die bij haar in de klas zitten. En ook het meisje dat bij mij in de klas zit, want dat is haar beste vriendin. Maar mij niet. Nu baalde ik verschikkelijk, later stuurde ze mij een smsje van sorry ik was je vergeten uit te nodigen enzo.
De dagen daarna deden ze wel weer normaal enzo, ik hield me een beetje afzijdig als het over het feestje ging, en heb het er neit echt met hun over gehad.

Nu lees ik een paar uur geleden op twitter dat ze op whatsapp hebben afgesproken met een heleboel mensen uit hun klas en nog mee , waar ze niet eens echt mee bevriend waren (tot voor kort iniedergeval) Het is bij iemand waar ik wel een goede band mee heb/had.
Nu hebben ze mij (nog) niet uitgenodigd. Ik denk ook niet dat ze dat gaan doen.
Ik weet ook niet of ik dat zo erg moet vinden want ik hou niet zo van grote groepen enzo.

Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen.
als je nu bijv. zegt andere vrienden zoeken, was het maar zo makkelijk.
Ik ben onzeker, verlegen, vaak vinden mensen mij wel aardig, maar ik ben ook zo serieus.
Ook woon ik in een gehucht, hier bij breda dus ik weet het echt niet meer.

Groetjes emma.

lastig en ik weet ook niet goed wat je er aan moet doen. 7 mensen is ook wel een grote groep en dan gebeuren die dingen. het is in mijn ogen daarom ook veel beter om een groepje van 3/4 vriendinnen te hebben maargoed.
als jij niet uitgenodigd word mag je daar best wat van zeggen! dan weet je tenminste ook waarom niet. laat maar weten dat je bestaat.

ja klopt is ook wel veel, maar eerst hadden we altijd soort scheiding zegmaar, met 2 groepjes van 4 van beste vriendinnen.
Maar nu is de ene van ons groepje naar een andere school, en die andere 2 zitten dus in een andere klas en krijgen steeds meer met die anderen.

Ik wil er ook wel wat van zeggen, maar ik ben bang dat ik er dan helemaal aan ga, dat ze me sws niet meer mogen, want sommige kunnen soms best bitchy doen enzo.

please reacties :blush:

Ik heb het verhaal nog niet gelezen, maar de titel moet eigenlijk wat duidelijker. Alleen “Help” geeft niet aan waar het over gaat. Daarnaast mag je niet zoveel hoofdletters in je topic-titel zetten (:

Succes met je probleem verder.

Titel mag niet in hoofdletters en moet duidelijk zijn. Let hier voortaan op aub.

ja, eigenlijk gewoonweg kut voor je…
ik herken het wel een klein beetje.
ik heb zelf namelijk ook maar 1 echte goede vriendin op school op wie ik echt kan rekenen. verder vindt eigenlijk iedereen me wel aardig en ben ik met die ook vrienden, maar het is niet zo dat ik vaak wordt meegevraagd om mee uit te gaan enzo
ik ben zelf ook vrij serieus en niet echt zo’n type dat altijd lol maakt…
misschien kun je er dus ook voor zorgen dat je in ieder geval 1 of een paar close friends hebt (ook buiten school) zodat je met hun plezier hebt?!

Je word dus buitengesloten door je vriendinnen/klas? Wat rot.
Ik zou gewoon eerlijk tegen de gene die je het meest vertrouwd van je vriendinnen zeggen dat je je buitengesloten voelt en het jammer vind dat je niet word uitgenodigd voor de afspraken met grotere groepen of feesten. Ze zal dit denk ik wel begrijpen. De vriendinnen in andere klassen kan ik wel begrijpen. Ik bedoel, je bent niet meer bij elkaar in de klas en je krijgt andere vrienden, en ga je een eigen leven leiden. Zo gaat dat, vriendschappen verwateren daardoor.

Ja ik wil er wel met iemand over praten maar ik weet niet met wie.
Degene waarbij ik me het meest op m’n gemak voel(de) is ook de minst serieuze, ik denk eigenlijk dat ze het niet serieus neemt en het als een belachelijk verhaal gaat vertellen, ze overdrijft soms ook nogal, vooral bij niet vrienden.

Het meisje waar ik in de klas altijd naast zit is wel serieus, dus zij zou mij niet zo snel belachelijk maken, maar ik heb niet zo"n hele goede klik met haar dus dan vind ik het ook zo raar om mijn probleem dan bij haar neerteleggen. Ook word zij meestal wel uitgenodigd, in het komende feestje weet ik niet of dat zo is…

Het was ook echt niet zo dat we elk weekend wat afspraken maar toch …

Verder heb ik buiten dit niet echt goede vrienden, op sport en catechesatie zitten wel mensen waar ik het gezellig mee heb, maar daarbuiten ook niets. Er is wel 1 meisje waar ik altijd veel lol met heb op sport en onderweg ernaartoe enzo, maar daar spreek ik eigenlijk ook nooit mee af, en ik durf dat eigenlijk ook niet echt te vragen x

M’n ouders merken trouwens soms ook wel dat ik zo down ben de laatste tijd, ook denk ik bijna alleen hieraan als ik bijv in bed lig terwijl ik eerst altijd over een leuke jongen en andere happy things nadacht

Het rare is ook dat ik nog liever ruzie ofso had gehad, dan weet je tenminste echt waar je aan toe bent…

Ik zou zeggen ga wel naar dat meisje, neem haar apart en zeg haar het gewoon eerlijk. Vraag ook of ze het niet wilt door vertellen aan anderen omdat je dat niet fijn vind en je haar hierom in vertrouwen hebt genomen. Verder zou ik gewoon andere mensen gaan opzoeken, vrienden maken op je sport enzovoorts. Je hebt afleiding nodig zodat je niet forever alone bent als je niet word uitgenodigd of iets dergelijks. Zorg dat je andere mensen om je heen hebt. Probeer anders een afspraak te maken, als je bijvoorbeeld op tennis zit ofzo kun je een keer vragen of jullie samen gaan tenissen. Is al een begin, toch? :slightly_smiling_face: Ik zou het gewoon vragen, niet bang zijn!

Oké misschien ga ik er na dit weekend iets van zeggen, maar ik vind het zo eng.

Over dat nieuwe vrienden maken:
Op sport zit ik maar met 2 andere meisjes in een team de rest zijn jongens.
En in mijn woonplaats ken ik iedereen al en ben ik met niemand bevriend, dat andere vriendengroepje kwam ook uit 2 andere plaatsen.

Inderdaad er sowieso over praten, want dit is wel een beetje lullig voor je, en je kan hun (of haar) niet achterna lopen. Het lijkt wel eng ja, maar dan heb je wel de grootste kans dat er verandering in komt.

En van die nieuwe vrienden maken zou ik ook proberen, misschien zitten er een paar aardige meisjes in je klas?

Heel veel succes!

Er zitten wel wat andere aardige meisjes in m’n klas, maar die hebben ook allemaal andere vriendinnengroepen met mensen uit andere klassen waar ik vast nooit tussen kan komen.
Ook kan ik niet naast hun gaan zitten in de klas want het is al bepaald wie naast wie zit in de lessen zegmaar.

Het is trouwens ook (nog) niet zo dat ik helemaal nergens mee mag.
Laatst gingen ze bijv naar de stad en vroeg er wel iemand of ik ook meega maar ik had les.
En we vieren ook wel Sinterklaas met z’n allen
En ik ben wel uitgenodigd op het feestje van het meisje dat mij niet op haar verjaardag zelf had uitgenodigd. Maar ik ben zo bang dat als Sinterklaas geweest is enzo dat ik dan helemaal
Eruit lig