problemen met vriend, help!

Hoi!
Ik heb echt flink problemen met m’n vriend, en ik kon het echt even nergens anders kwijt.
Ik moet eerlijk zeggen dat het vanaf het begin al beetje moeilijk ging met hem. Hij werd al snel boos om dingen, dus durfde ik hem veel niet te vertellen en heb ik ook tegen hem gelogen. Bijv. dat ik met vriendinnen film gign kijken, terwijl er daar thuis eigenlijk een feestje was met jongens (!) drbij. ik zag mn vriendinnen al gelijk veel minder, en ik ben zo iemand die meer jongensvrienden heeft, dus die zag ik al helemaal niet meer. Had nogwel contact met ze op msn… Toen heb ik iets heel stoms gedaan en heb ik een vriend/ex van me oude foto’s van ons gestuurd. van vroeger, toen we nog samen waren. en zaten ook wel intieme foto’s tussen. daar is mn vriend achtergekomen en hebben we toen heel erg ruzie gehad. Dit was na drie maanden.
Hartstikke dom van me allemaal, dat weet ik. dus ik sprak mn exen en jongensvrienden allemaal niet meer. vriendinnen ook steeds minder omdat hij mn msngeschiedenis controleerde. Ik kan wel heel goed begrijpen dat ie zo deed… maar sindsdien wordt hij overal boos om. alle kleine dingetjes. hij wilt constant weten wat ik doe, waar ik ben. en als ik iets ‘belangrijks’ doe, moet ik het gelijk aan hem smsen. ik kon niet eens meer met mama een middag naar het centrum en er ging al weer wat fout in zijn ogen.
Hij is er ook nogsteeds van overtuigd dat ik constant naar andere jongens kijk. op het moment dat we n de stad lopen, en dr staat een geweeeldig jurkje in de etalage kijk ik daarnaar. toevallig loopt er een jongen langs (die ik niet eens zag!) en dan zit ik volgens hem oogcontact te maken :S Hij is constant boos op me, en ik weet ook wel dat ik soms foutjes maak. maar dat zijn dingen waarvan je geirriteerd hoort te raken, niet zo boos. Hebben net weer ruzie gehad, en nu is het ‘uit’, voor de 3e keer in twee weken. maar ik weet niet of ik het wel erg moet vinden… Ik hou belachelijk veel van hem, en hij is echt alles wat ik wil en hij is zo lief voor me en alles. ik blijf maar hopen dat ie eer keertje ziet dat ie overdrijft… maar hij doet het maar niet. ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
Sorry voor het lange verhaal, maar ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Ik zou er een eind aan maken, zo is het voor beiden niet leuk meer.

Ga goed met hem praten
want zo gaat het niet, constant op je tenen lopen als er een jongen voorbij loopt…
Sorry maar je mag toch ook een ander leventje hebben? :"/

Zo ben ik een vriendin van mij kwijtgeraakt. Omdat ze nooit meer naar ons omkeek doordat haar vriendje heeel jaloers was en haar altijd bij zich wou hebben. Je moet terug boos op hem worden, laten zien dat je het niet pikt. Want zoals ik het lees laat je nogal over je heen lopen.

En leid gewoon je eigen leven, blijf je vrienden zien! Anders loopt het bij jou hetzelfde af als bij mijn vriendin. Hij moet er gewoon vrede mee hebben dat jij een leven hebt. klaar.

ik probeer ook altijd te laten zien dat ik het niet pik. En ik word ook steeds boos op hem, als ie weer om niets boos word. maar dan zeg ik dus dat het onzin is dat ie zo boos wordt, en leg k het uit. maar dan zit ik weer smoesjes te verzinnen blabla. en zegt hij altijd dat ik niet bepaal wat hij wel en niet leuk vind en waar hij boos om moet worden. dus dat als hij ergens boos om wordt, dat ik dat maar gewoon moet accepteren.

Als je al zo vaak tegen je vriend gezegd hebt dat het je dwarszit en hij daar geen gehoor aan geeft zou het voor mij afgelopen zijn. :wink:

In een relatie hoor je elkaar gelukkig te maken.
Dit zegt meer dan genoeg denk ik.

uitmaken… dit is voor jou helemaal niet leuk en voor hem ook niet…

… Je begrijpt dat ie je msngeschiedenis leest en je steeds controleert ?
Dat horen mensen te doen als je in een of andere kliniek zit, niet je vriendje !
Wat een lul zeg !
Óf hij vertrouwd je voor geen cent óf hij is verschrikkelijk jaloers en bang om je kwijt te raken.
Als dat zo is, overdrijft ie verschrikkelijk.
Je moet je vriendin kunnen vertrouwen, en dat zou hij ook gewoon moeten doen omdat jij niks fout doet.
Ik zou er een keer goed met hem over praten, als ie dan nog zo blijft doen zou ik het uitmaken.
Wat een onzin zeg, je moet elkaar wel vrijheid geven in een relatie!

'tis inderdaad niet leuk meer…
Maar het stomme is dat ik het gevoel heb dat het m’n eigenlijk schuld is. Ik heb de eerst drie maanden met hem flink veel fouten gemaakt, maar de afgelopen 9 maanden heb ik me hartstikke m’n best gedaan. en ik denk steeds dat als ik nog een beetje extra mn best doe, dan ie dan wel stopt… Hij blijft steeds in die eerste maanden hangen. Elke keer als we ook maar een beetje ruzie hebben begint ie daar weer over.

HO! fouten in het leven maak je nou eenmaal. dat doet iedereen en die fotos naar die jongen dat maakt niks uit die zijn van jullie en niet van jou en je vriend. dat feestje oke beetje stom maar dan nog je mag doen wat je wilt. zonder dat hij boos word

Jij zat NIET fout!

Misschien moet je de voordelen van hem allemaal opschrijven en daarna de nadelen. Kijk dan of je aan die nadelen iets kan doen. Is het rijtje nadelen veel langer dan de voordelen, ga dan nadenken of je dit nog wel wilt of je wel gelukkig van hem wordt…

In mijn oren klinkt dit niet meer als een relatie, maar als een strafkamp.

Ik weet wel zeker dat de nadelen minstens twee keer zo lang zijn. al helemaal als ik nadenk over wat ik allemaal kan doen als ik niet meer met hem ben. of eigenlijk nu dat ik niet meer met hem ben… Hij heeft net al z’n spullen opgehaald.

:cry:

Niet denken dat het allemaal jouw schuld is, want dat is het niet! Een jongen hoort te respecteren met wie je bevriend bent en hij vertrouwt je niet eens, omdat hij jouw msngeschiedenis leest…
Je kan wel beter krijgen hoor! Dat weet ik zeker. Je verdient deze jongen niet.

Het is alsof je vriendje heel onzeker is.
Of dat ie je niet vertrouwd.

auw,
kleine tip: probeer een goed zinnig gepsrek met die vlerk.eh…je vrieend
grote tip :praat er met je BFF over of je moeder of je vertrouwers persoon
goude tip: LAAT DIE ESHOL VALLEN ALS EEN BAKSTEEN :wave:

Ook al is het moeilijk, ik zou het toch uitmaken.
Het is niet oke als hij alles van je controleerd en boos wordt om de domste dingen.
Dat is niet jouw fout, hij moet zich aanpassen en jou leren te vertrouwen.
Als hij dat niet kan… lijkt het mij dat het over is.