Problemen met roken op school..

Hallo,
Ik vind het erg jammer dat ik nu ook een mega probleem heb.
Verder wil ik geen kritiek/ hoe slecht roken is want dat weet ik al.

Een jongen had mij zien roken, hij wist niet dat hij het niet mocht doorvertellen en heeft het aan zijn voetbalteam verteld. Nu zit ik met het probleem dat heel mijn school het nu weet. En zelfs een aantal ouders en mijn lerares ook.

Gister, hebben een paar kinderen mij ook zien roken. Een jongen, heeft heel onaardig, een filmpje van mij gemaakt. Hij laat dat nu aan iedereen zien. Ze roepen door de gang dat ik rook dit en dat…

Ik weet echt niet wat ik nu moet doen, het gaat als een lopend vuurtje door de school en mijn moeder weet ook al dat ik rook. Mijn vriendin probeert me te helpen, maar wij twee moeten zometeen iets doen en zijn er niet bij het eerste kwartier.

Ze willen zelfs op het bord gaan zetten dat ik rook. En ik kan het niet wegvegen, en mijn vriendinnen ook niet. Ik heb mijn vriendinnen nog niet gesproken (eentje maar) en daarom weten hun ook niet van deze toestand. Ik kan ze ook niet op tijd waarschuwen voor dat bordgedoe. En ik weet echt zeker dat ze het doen.

so what dat je rookt?! zo moet je denken.
Gewoon tegen die mensen zeggen: denk je nou echt dat het mij boeit dat jullie weten dat ik rook :stuck_out_tongue: Er zijn genoeg mensen op deze wereld die roken hoor.
En ik durf te wedden dat binnen een paar jaar zowieso 1 kwart van jou klas rookt.
het is natuurlijk niet goed wat je doet ( ik rook trouwens ook) maar ze moeten zich met hun eigen leven bemoeien.

En zo moet je er eigenlijk tegenover staan :slightly_smiling_face: hoe meer jij laat zien dat het je niet boeit hoe minder leuk het voor hun word om jou ermee te confronteren.

succes!

Als je roken gewoon lekker vind enzo, wat maakt het dat uit wat zij vinden!
Doe gewoon wat je zelf wilt. Ze houden op den duur wel op hoorr (:

Het is natuurlijk beter om gewoon te stoppen. ucheucheuche

Wat een kleine kinderen zeg.
Wat maakt het uit dat je rookt? Over een half jaar rookt je hele klas.

Waarschijnlijk ben je niet de enige die op school rookt, dus dan kunnen zij net zo goed van anderen foto’s en filmpjes maken.
Ben je trouwens al 16?

Dubbel. :blush:

Ze is twaalf.
En als je op je twaalfde al rookt dan is het normaal dat je zo’n problemen krijgt.
Je bent hartstikke jong.
Stop er gewoon mee voordat je heel je lichaam verneukt hebt.
Er is een reden waarom je 16+ moet zijn voordat je mag roken eh.

Als je niet wil dat mensen weten dat je rookt moet je het niet op school doen.
Of helemaal niet natuurlijk, maar dat lijkt me logisch…

dafuq? wat is er tegenwoordig zo bijzonder aan iemand die rookt?
sowieso roken er al zoveel kinderen van 12 stiekem, want dat is echt stoer (kan me geen andere reden bedenken, want lekker is het niet, de eerste is nooit lekker, en na een sigaretje ben je ook nog niet verslaafd)
Waar gaat het toch heen met de wereld, ja sorry ik moet het gewoon zeggen, STOP GEWOON!
Het is inderdaad niet voor niks dat roken 16+ is. je verneukt je hele lichaam.
Als je zo stoer wil zijn om te roken moet je ook zo stoer zijn om het te bekennen.

Dan ga je stoppen? :slight_smile:

Eh ja als je op je 12e al rookt, dan kan je dit verwachten.

wat is dat voor trieste school? die hebben ook allemaal geen leven hahah als ze bij ons op school een probleem maken als iemand rookt zijn ze volgend jaar nog niet klaar

Ik ben het met Excogitation eens :slightly_smiling_face:
En dus ook met Veniality

Ik weet dat je dit niet wilt horen maar… roken is echt not done op jouw leeftijd. Hoe ben je er eigenlijk mee begonnen??

Maar je doet het al en je moeder weet het ook dus wat kan het jou wat schelen dat je hele school het weet. Boeie toch.
Ik snap eerlijk gezegd het probleem niet helemaal. Niks van aantrekken.

Wtf. :’’’’’’’’) Tsja meid, als je je gat brandt moet je op de blaren zitten hè. Als jij niet wil dat mensen weten dat je rookt, moet je ook niet roken in het bijzijn van anderen.

Op je profiel staat dat je 0 bent, en ik zie een baby niet zo snel roken.

eigen schuld, moet je maar niet roken. de kans was er gewoon dat iemand het zou zien.

Ik snap dus echt niet waarom mensen roken. Het kost alleen maar geld. Het is slecht voor je gezondheid, conditie en je adem. Je gaat er enorm van stinken. Het is alles behalve charmant met zo’n sigaret in je mond. Je mag toch nergens binnen meer roken dus dan moet je buiten staan, dus ook als het ijskoud is sta jij dan te klappertanden met je sigaret in je mond. Ik kan eigenlijk alleen maar nadelen bedenken.