Problemen met 'oude' beste vriendin

Heeeee dames,

Oké, ik zal de situatie even uit leggen. Ik ging vorig jaar altijd heel veel om met een bepaald vriendinnengroepje, ze waren dan ook echt mijn vriendinnen. Vooral met een meisje was ik heel erg bevriend, Tessa. Ik kon óveral met haar over praten maar dan echt over alles, we whatsappten tot laat in de nacht omdat we zoveel te bepraten hadden. Nu we dit jaar in een andere klas terecht zijn gekomen en ik slechts nog 6 lessen ongeveer met haar in de week heb. Spreek ik haar bijna nooit meer. We hebben ook een ‘soort’ van ruzie. We spraken elkaar namelijk nogal weinig en ik had nieuwe vriendinnen gemaakt en zij ook. Tot een keer bij een geschiedenisles, waar we meestal nog wel naast elkaar zaten. Ging zij naast iemand anders zitten. Ik vind het niet heel erg, en ging ook naast iemand anders zitten. De volgende les zat een ‘nieuwe’ vriendin van mij ook alleen en ging dus naast haar zitten. Ook ging Tessa nu naast iemand anders zitten. De dag voordat we weer geschiedenis zouden hebben kreeg ik een whatsappje met ’ Ga je morgen wel weer naast mij zitten?’ Ik zei oke prima, sorry nog van de vorige keer’ De dag dat we weer geschiedenis hadden zat ze naast iemand anders wat ik sowieso al een beetje raar vond. Maarja. Ik ging nog wel eens bij het vriendinnengroepje in de pauze zitten. Maar er werd niet tot nauwelijks met me gepraat, of bijna genegeerd. Er werd gewoon heel anders gedaan. Toen had Tessa tegen Laura gezegt ( ook iemand van het vriendinnengroepje) dat ik me afzonderde. Wat helemaal niet zo was. Het punt is dat Tessa niet lekker in haar vel zit naar mijn mening, haar zus is depressief etc. En nu heeft ze de rest tegen mij opgestookt. En ja nu is er niks meer van over. Ik vind dit erg jammer, maar volgens mij zitten hun er niet mee. Tenminste niet zo als ik, denk ik tenminste. Terwijl we eerst zo goed konden opschieten. In de groepswhatsapp, word ook bijna nooit meer op me geantwoord of een reactie van ‘Oke’. Ik heb wel andere vriendinnen dat is het niet maar ik vind het gewoon heel jammer. Ik doe nu wel mijn Wiskunde p.o samen met Tessa omdat we dat al veel eerder groepjes moesten vormen. Ik dacht misschien worden we nu weer wat ‘closer’ maar niets is minder waar. We moesten even een datum prikken om er even aan te werken en toen zei ze ja ik bedoel wel gewoon alleen thuis. Ik dacht echt zo bah. Ik dacht misschien bij iemand thuis ofzo maar nee. Ze wil het echt niet meer. Ligt dit alles nou aan mij? Ik weet het echt niet meer… Wat moet ik doen?

fock haar. Je hebt je best gedaan en zij trekt er niks van aan.
Ga verder met je leven je hebt andere vriendinnen en waarschijnlijk vind je ook nog wel iemand waarmee je heel goed kan opschieten.
Maar om steeds achter Tessa aan te lopen en zij vervolgens de hele ‘school’ tegen je opstookt… Lijkt me vrij duidelijk.

Ik loop niet achter haar aan hoor haha juist het tegenovergestelde. Ze hangt nu vooral de populaire bitch uit… Terwijl ik gewoon naar mijn mening het zelfde doe als vorig jaar, enzo

Nouja, als zij achter jou aan loopt zou ik duidelijk maken dat je daar geen zin in hebt?
En als zij de populaire trut uithangt, dan zorg je er toch gewoon voor dat je niks met háár te maken hebt?
Het betekent niet dat je al je vriendinnen meteen moet dumpen.