Problemen met opleidingen.

O,god waar zal ik beginnen,

ik zat op een school die talenta heete 2 jaar lang nja die ging dus dicht falliet enzo ahaha

Nu zit ik 2 jaar op een school via, en die gaat ook dicht ook falliet ( ja ik weet ze echt uittekiezen hahah) ik ben blijven zitten in de 3de en ik ga nu gewoon mbo doen.

nu is het zo dat ik me heb aangemeld bij zadkine, en ik ben daar onderhand all 4 keer geweest voor dingen afleveren en informatie en elke keer als ik daar was zij ik ze duidelijk en legde de situatie uit; jongens in heb geen diploma vormt dat geen probleem…? ze zeggen nee hoor je kan gewoon op 2 instromen.

Nu kreeg ik 2 dagen geleden een brief dat ik ben afgewezen alleen klopte de datum niet met me intake gesprek alles. bij het intake gesprek werd me ook gezegt; je hebt je test heel goed gedaan je zit zelfs boven het gemiddelde van niveau 3 dus ik hellemaal blij tot die brief dus thuis kwam.

gister ik met mams naar zadkine zijn ze me dossier kwijt me gegevens alles, zeggen ze plots ook ja zonder diploma kan je niet op 2 je moet bij 1 beginnen, hebben ze alles naar aka 1 gestuurd ofzo heel raar allemaal.

Dus het komt er nu op neer dat ik op niveau 1 moet beginnen terwijl mijn niveau 3/4 is, met 2 neem ik genoegen omdat ik snap dat ik zonder diploma kom enz. maar 1…?

Nu kan ik met havo certificaat well 3 doen, all heeft mijn huidige school het belooft dat ik 'm krijg ik zie er niet echt veel van :S

Dus zoals jullie kunnen begrijpen dat ik een beetje in stres zit.

Heb all well een alternatief gevonden op het albeda een versnelde opleiding niveau 2 maar de vraag is word ik aangenomen…

Je typt nogal irritant en ik snap niets van je verhaal.

En wat heb je voorheen gedaan? Havo?

Ach, wat wil je dan? Als je geen diploma hebt kom je niet ergens hoor. Ik zou het juist raar vinden als je niet op niveau 1 begon. Sterker nog, ik zou blij zijn dat ze je sowieso toelaten als je qua school eig alleen een blanco velletje kan inleveren.

(zou ook geen superslecht idee zijn om andere opties te zoeken. Een school die je gegevens kwijtraakt vertrouw ik niet en gezien je al 2 scholen hebt gehad die niks waren heb je wel wat zekerheid nodig)

haha sorry probeer het zo duidelijk mogelijk neertezetten.

up.

Wat een kut school.

Meer wou ik ook niet zeggen.

Ik vind het eigenlijk sowieso al raar dat ze je toelaten zonder diploma. Maar goed, ik zou een andere school zoeken, dit komt niet zo betrouwbaar over.

upjesss

Zonder diploma van VMBO moet je naar niv. 1 dacht ik, dus zo raar vind ik dat nog niet… waarom ga je niet naar een andere middelbare school?

Ja ze zijden ik kan gewooon 2 doen, en bij albeda enz. kan dat ook gewoon niveau 2. kdoe nu vmbo-tl

Nouja eerlijk gezegt ben ik het zat om weer een middelbare school te zoeken, heb echt veel problemen gehad zoals je leest is dit all me 2de school die sluit en we werden maar aan onze lot overgelaten en ik loop echt hartstikke achter daardoor dus wil ik gewoon nu richten op me opleiding en ik neem genoegen met 2 omdat ik weet dat het kan maar 1 vind ik echt te laag …

ik wil well effe duidelijk maken, dat je wel gewoon kan instromen op niveau 2 zonder diploma. heel veel mensen die ik ken hebben dat gedaan, ook heel veel tienermoeders doen dat.

en zoals jullie hierboven lezen is mij ook gezegt dat ik het kon doen niveau 2 zonder diploma, maar nu pas ineens op het laatste moment seggen ze dat het niet kan… en dat is wat mij probleem is

Serieus waar woon je 0.0

scholen die failliet raken en dossiers kwijtraken wtf

je kan toch ook een soort van thuisstudie doen en je diploma halen, of kan dat niet?

whahah in het mooie rotterdam whahahh XD ik denk dat ik vage scholen aantrek haha :blush:

en nee denk het niet daar moet je 18 voor zijn ik ben helaas nog 16 (A)

misschien had je beter een normale middelbare school uitkiezen die niet failliet gaat. Je hebt genoeg scholen in Rotterdam. Maar ja daar is het te laat voor.
als je trouwens hier kijkt zie je dat je zonder diploma niet naar niveau 2 kan.
http://www.zadkine.nl/smartsite107.html

En met je havo certificaat kan je ook die niveau 2 niet doen. Je hebt namelijk een overgangsbewijs van 3 naar 4 havo nodig. En je zegt zelf dat je in de 3e blijft zitten dus dat overgangsbewijs heb je niet.