problemen met mn 'vriendin' & mentor .

ik had dus ruzie met een ‘vriendin’ (M) van mij .

een andere vriendin (R) had ruzie enzo met een jongen uit onze klas en er speelde meerdere dingen .
maar dat wisten alleen ik en haar andere beste vriendin (A); die dingen die er verder meespeelden.
de rest van mn vriendinnenclubje wist net zoveel als M.
maar M wou het dolgraag weten en ging dus helemaal slijmen bij R.
R had tegen M gezegd dat ze niet wou dat ze iemand erbij betrok enzo; mentor, ouders enz.
Achter R’s (en die van ons) rug om had ze het tegen onze mentor, haar moeder/vader en andere ouders van een jongen uit onze klas (K) vertelt.
Daar kwamen we achter via een sms van K.
Dus R vraagt zo in de klas: Heeft iemand het tegen onze mentor vertelt ?; want onze mentor had het al erover . M zegt zo: nee maar het valt wel op want je huilt de hele tijd enzo .
Ze ontkende het dus gewoon .
Dus ik zei zo namens de klas; waarom biedt je niet je excuses aan voor het feit dat je hebt gelogen enzo ?
M liep keihard weg; jankend .
Vanochtend kregen wij dus een dikke preek van onze mentor.
En als we het niet zouden oplossen , mochten we niet mee naar stratford; volgende week gaan we daar naartoe als schoolreisje.
De mentor werd echt boos op ons, omdat ze alleen het verhaal van M wist en natuurlijk had ik wel spijt enzo van wat ik had gezegd maar ik vind het nog steeds lullig enzo.
Want onze mentor is nu echt boos op ons en we MOETEN het goedmaken.
Ik heb ook wel spijt enzo; maar ik weet dat het nooit meer hetzelfde wordt als voorheen .
Heeft iemand misschien tips ?
Ja, miss heb ik het een beetje vaag uitgelegd maar ik hoop dat jullie het begrijpen .
Want ik zit hier wel mee enzo .

xxxxx

Haha ik moest het drie keer lezen voor ik het snapte, al die letters o_o
Wat ik zou doen is gewoon eerlijk zijn. Het is dan misschien lullig tegenover M omdat zij dan vervolgens alle ‘blame’ krijgt, maar zij is degene die ermee begonnen is door alles tegen je mentor door te lullen, toch?!
Dus ik zou eerlijk tegen je mentor zeggen dat jullie het het liefst niet tegen hem/haar wilden zeggen, en dat dat door M toch is gebeurd.
Als je het ook nog goed wil maken met M zou ik met haar praten, en zeggen dat je soms gewoon niet alles hoeft te weten, en dat je wel snapt dat ze zo nieuwsgierig was maar dan niet gelijk de mentor erbij hoeft te halen.

Argh, ik kan er altijd zo slecht tegen dat degene die huilt ALTIJD gelooft word! Want ja, dat is ‘het slachtoffer’ en jullie zijn de gemeneriken. Terwijl dat lang niet altijd zo is…
-x-

Dan zou ik het gaan uitleggen aan je mentor. Wat een gezeik zeg, van die schijnheilige mensen.
Vertel haar gewoon wat je hier hebt verteld, en zeg dat je het gewoon heel lullig vind dat M zo tegen R heeft gedaan.

SPIFFING, ik ben het helemaal met je eens!

ja idd

ja, want wij wouden het gewoon zelf oplossen.
vervolgens was zij zo’n ‘goede vriendin’ om het aan onze mentor vertellen.
ja ik had het ook gezegd maar ik werd gelijk afgekapt.
ja onze mentor zei ook al ‘ja je maakt iedereen nieuwsgierig’ enzo .
maar onze mentor vroeg het; en toen had zij ‘weinig’ gezegd .
maar een andere vriendin stond erbij en had wel meer gehoord .

JA ECHT ! onze mentor was zo boos op ons dat ze ging huilen ! echt erg !

Ik snap op zich wel dat ze moest huilen, misschien heeft ze ook wel spijt maar durft ze het niet te laten zien/toe te geven. Maar dat alleen zíj dan geloofd wordt, dat vind ik zo onterecht.
En ik blijf bij dit soort situaties altijd zeggen: Zucht, MEISJES… :’)
Ik kan echt niet tegen dat soort bitchfights altijd haha.

nee ze huilde omdat we recht in haar gezicht hadden gezegd dat we het nogal achterbaks vonden enzo . en omdat zij het ‘pispaaltje’ zou zijn en uit het groepje gestoten zou zijn . en nu denkt ze er weer helemaal bij te horen; maar we zitten allemaal nog met een gevoel van ‘ja we weten het niet’.

Het is toch ook achterbaks? Wat een bs om je mentor en al die andere mensen er dan bij te betrekken, dat maakt het alleen maar erger.

ja idd . maar we moeten het oplossen van onze mentor, anders mogen we niet mee naar stratford ! dat heeft ze al helemaal met de directeur van de school overlegd . we moeten het dus goedmaken . maar hoe moeten we dit oplossen ?
ik heb ook wel spijt enzo van dingen die ik heb gezegd, maar het probleem ligt toch bij haar .

en volgens onze mentor was het goed van haar want zij zat ermee , ofzo .

Eens met SPIFFING!
gewoon zeggen wat je hier nu ook hebt verteld, ook al is dat misschien lullig!

maar dat kan ik niet ,
dan krijg ik weer gezeik .
want als ik weer over zou beginnen;
mag ik niet meer mee !