Problemen met mijn rijschool

Hallo allemaal
Ik weet dat er een officieel rijles topic is, maar ik heb een best wel complex probleem dus besloot er een topic over te maken.
Ik heb nu rijles sinds april 2012. Ik heb altijd 3 rij instructeurs gehad, een jonge koppel van ong 25 jaar en een oudere man van in de 40. Sinds een jaar heb ik die oudere man niet meer want die werkt er niet meer.
Ik merk ten eerste al dat het koppel behoorlijk onervaren is.
Na 5 lessen begonnen zij over of het niet beter is om automaat te gaan rijden. Hier was ik best boos over, omdat ik mij heb aangemeld voor schakel en dat zullen zij mij ook maar moeten leren. Je gaat als instructeur toch niet over automaat beginnen? Ik bedoel, als je op gitaarles gaat zegt je leraar toch ook niet, je kan beter met trompet beginnen.

Maargoed, ik ben dus verder met schakel gegaan. Eerste probleem was dat ik bij lange na niet elke week kon lessen omdat ze zo vol zitten. Vaak zat zeggen ze dag van te voren af, en ik heb zelfs een keer meegemaakt dat mevrouw niet les kon geven omdat ze wilde gaan shoppen die avond.

In oktober mocht ik examen doen, en gezakt. Ik heb geen grove fout gemaakt, maar ze vonden mij niet ‘praktisch’ genoeg rijden. Door bijv achteruit inparkeren, terwijl hij vooruit makkelijk vind.
Ik ben daarna nog een keer gezakt omdat ze mij te onzeker vonden, en 3e keer gezakt omdat ik net niet snel genoeg inhaalde omdat ik in de 4e versnelling stond.

Mijn instructeur wil nu dat ik elke week ga lessen tot mijn examen (eind januari)
Zelf denkik dat het geen zin heeft want ik ga er niet veel van leren. Ik denk ook dat het komt omdat ze zo onervaren zijn dat ze mij niks mer kunnen bijbrengen. Sinds meer dan een half jaar heb ik bijna alleen nog maar les gehad van mevrouw.

Mijn vader heeft net de man, rijschoolhouder gebeld, omdat hij het onzin vind om elke week te lessen.
Rijschoolhouder heeft tegen mijn vader gezegd dat het van mij kwam om examen te doen en dat ik er helemaal niet aan toe was, dat ik de lessen zeker nodig heb, dat ik verschrikkelijk eigenwijs ben en dat ik geen verkeersinzicht heb (terwijl zelf mijn examinator zei dat ik duidelijk liet zien dat ik goede verkeersinzicht heb!!)

Ik ben nu best pissed off… en heb eigenlijk geen zin meer om hier te lessen. Zij werkt zo demotiverend en negatief naar mij… en ze steunen mij echt niet in mn examens. Het is ook allemaal zo amateuristisch Maar eind januari staat examen alweer gepland. Wat moet ik doen :face_with_raised_eyebrow:

Ingewikkeld probleem. Ik denk dat ik voor dat maandje toch maar even zou blijven, een andere rijschool vinden voor 4 lessen kan niet denk ik? Het is nog maar een maandje…Wel vervelend en amateuristisch inderdaad.

Nouja, als ik over een maand wel slaag… Probleem is dat zij vinden dat ik nog elke week moet lessen, zij vinden dat nodig. Ik zelf denk dat ik echt niet met een paar lesjes meer of minder wat leer, na in totaal al 60+ lessen gehad te hebben. Ik denk dat zij te onervaren zijn om mij nog iets bij te leren, zij weten zelf ook niet wat ik moet verbeteren.

is het überhaupt nog mogelijk dan om je afrijden af te zeggen en gewoon naar bv een andere rijschool/ rijinstructeur te gaan?

Oefen heel veel met je vader de aan komende tijd met het auto rijden.
En probeer elke week gewoon te lessen, haal je het in januari nog niet zou ik toch overwegen om naar een andere rijschool te gaan.
Je kan ook examen doen zonder je rij instructeur er bij, misschien stelt dit jou iets meer op je gemak en kan je je beter concentreren. Succes!

Een ingepland examen kan je niet afzeggen…

Dat eerst wordt het sowieso niet, mn vader wil mij niet laten rijden. Dat tweede is een optie inderdaad. En van mn 3 examens was mijn intructrice er bij 1 aanwezig.

Misschien heb je nog vrienden met een rijbewijs/auto, ook niet op een mega groot afgelegen parkeer terrein?

Ik zou persoonlijk écht wel die lessen aannemen. Ook al leer je niets, het is toch fijn om even dat gevoel van die auto te hebben, zeg maar. Niet dat je een maand niet in 'n auto hebt gezeten en dan je examen hebt.

Als je je examen dan niet haalt, sowieso een nieuwe rijschool zoeken. Doen wel meer mensen, dus heel raar is het ook niet (: !

Dat examen kan je volgens mij niet afzeggen. Ik zou zeggen doe je best tot het examen, lukt het niet dan zou ik onmiddelijk een andere instructeur zoeken

Ik zou iets meer lessen dan normaal nemen, maar niet elke week. Zij kunnen jou niet verplichten tot het nemen van lessen.

Inderdaad! Succes meid!

Lastige situatie! Zelf had ik waarschijnlijk al veel eerder gewisseld van rijschool. Het klinkt namelijk alsof je er eigenlijk al heel snel geen vertrouwen in had.

Toch zou ik tot aan je examen in januari toch nog wekelijks een les nemen. Gewoon om het gevoel te houden! Mocht je weer zakken in januari zou ik zeker van rijschool wisselen. Kijk alvast wat rond zou ik zeggen!