Problemen met mijn Rij-instructeur

Goedemiddag lezer,

Ja je leest het al in mijn titel ik heb problemen met mij rij-instructeur. Dit betekent niet dat we ruzie hebben of wat dan ook, maar dat er aantal dingen zijn gebeurd waar ik mijn vraagtekens over heb? Misschien heb jij dit zelf ook mee gemaakt of heb je gewoon een goed advies voor mij, alvast bedankt!

Hier ga ik dan:

Ergens op 28-09-2015 kreeg ik mijn proefles me rij-instructeur had een goeie, rustige en lieve indruk. Dus ik dacht ik moet hierheen. Rond 14-1-2016 kreeg ik rijlessen van hem. Hij was altijd heel rustig en legde alles goed uit.

Na de zomer vakantie was alles anders, ik kreeg 7 weken geen les van hem ik was eerst op vakantie en daarna ging hij nog 4 weken op vakantie. Oke geen probleem. Hij vertelde mij ook dat mij zou appen voor een nieuwe afspraak. Na 4 weken was hij terug en na 2 weken had hij me nog steeds niet geappt, dus heb ik hem maar geappt voor een nieuwe afspraak. (Iedereen kan het wel eens vergeten) Op een dag vertelde hij mij in de auto dat hij 2 weken rust neemt voor zijn operatie en dat hij mij zou appen voor een volgende afspraak. Na die 2 weken weer niks gehoord van hem en had ik weer 2 weken zitten wachten en heb ik hem dus weer geappt voor een volgende afspraak. Dit gebeurde weer en elke keer opnieuw weer… Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden?

Dat is punt 1.

Punt 2:

De laatste tijd is hij niet meer zo rustig meer en wordt ie boos als ik een fout maakt. Hier zit ik heel erg mee, want als ik achterin zit en ik kijk naar me andere leerlingen dan is hij zo aardig tegen hun.

Het laatste verhaal is niet zo lang geleden gebeurd:

Héhé eindelijk in november heb ik mijn theorie gehaald! Ik heb dit meteen naar me rij-instructeur geappt. Hij feliciteerde mij. Sinds dien moest ik in mijn rij-uur elke keer herhalen dat ik mijn theorie al heb, hij begon er elke keer over je hebt je theorie toch al? Nou 24-12-2016 had ik weer een volgende afspraak voor me rijles. Het uur was voorbij en ik was thuisgebracht nadat we nog in de auto zaten zat hij weer over mij theorie. Dat ik die moest aanvragen etc. Ik dacht het eerste instantie dat hij het over mijn praktijk had… Hu… moet ik mijn eigen praktijk aanvragen, maar dat hoort u toch te doen. Nou ja, ineens begon mijn alarm te rinkelen dat hij het over theorie had… Terwijl ik elke keer al heb herhaald dat ik me theorie al heb. (misscommunicatie). Hij zei: “oh dan moet ik je proef examen aanvragen, ik app je voor wanneer”. Hij heeft daarna ook niets gezegd over een nieuwe afspraak voor rijles.

Na 3 weken weer niks van hem te horen over mijn praktijk en nieuwe afspraak. Ben ik weer naar hem toegekomen, om te vragen of hij al een afspraak voor mij had gemaakt. Gelukkig 6 maart heb ik me proef examen pas.

Ik krijg het gevoel dat hij me niet mag… en dat hij me niet verder meer wilt helpen. Is dit raar? Komt dit vaker voor bij rij-instructeurs. Ik weet het niet meer ik weet niet wat ik moet doen. Me ouders erop afsturen?

Sommige zeggen: Hij doet dit omdat hij toch al je geld al heeft. ← zou dit waar zijn :frowning_face:

Maar een rij-instructeur mag het toch ook af en toe initiatief nemen?

Btw: Ik heb ook alles al betaalt.

Zit je bij een grotere rijschool of een rijschool met 1 instructeur? Als je bij een grotere rijschool zit, kan ik me namelijk niet voorstellen dat je betaling de reden is voor zijn gedrag.

Heeft hij veel leerlingen? Als hij niet veel leerlingen heeft kan het zijn dat hij er niet echt haast bij heeft om jou af te laten rijden. Als een instructeur wat drukker is, is hij vaak wat concreter met nieuwe lessen afspreken ed.

Verder vind ik je punten nog niet heel extreem klinken, eerder alsof je instructeur een beetje warrig is. Maar als je echt het idee hebt dat je je geld aan het verspillen bent zou ik een gesprek met hem aangaan, misschien met je ouders erbij.

Succes! :slightly_smiling_face:

Hello! :slightly_smiling_face:

Ik zit bij een rij school met 1 persoon.

Het zou kunnen dat ie het druk heeft, dat het daaraan ligt.

Het is ook niet extreem maar omdat ik andere verhalen heb gehoord bij andere mensen dat hun het wel goed hebben of dat ze het maar raar vinden zat ik toch een beetje over na te denken. Het is ook bij mij als je boos op me wordt, dat ik meer fouten ga maken. Ik weet niet of ik hem dat moet vertellen? (Je leest het al faalangst, daarom zocht ik een rustig persoon :flushed: )

Is goed! Heel erg bedankt !!!

Ga een gesprek aan. Hij mag zijn problemen niet op jou overdragen.