"Problemen" met mijn nieuwe kamer, tips gevraagd :)

Hoi hoi!
(Sorry als hier al een topic voor is ofzo…)

Ik heb een “probleem” met mijn kamer, en ik hoop dat er wat interieurbewuste meiden zijn die leuke tips hebben!

Er is een heleboel gebeurd thuis, ik ben een paar maanden weg geweest, en toen ik terug kwam had mijn 12-jarig broertje mijn kamer gekregen… Heel mooi, met een zwarte en een witte muur, en een groot fotobehang van het Vrijheidsbeeld. Hij heeft nu ook mijn ENORME kast (helemaal tot aan het plafond, de twee buitenste deuren hebben 5 lades en daar boven plankjes, in het midden heb je 2 grote, brede lades, en daarboven 2 spiegeldeuren, met zo een ding voor kapstokken en daarboven nog een plank. Enorm veel ruimte en super overzichtelijk… Echt een droomkast voor elke meid <3

Maar oké, dat doet er eigenlijk niet toe…
Ik heb nu de kamer van mijn broer… Dat is op zich geen probleem, een kamer is een kamer natuurlijk…
Maar ja, als je het echt naar je zin wilt hebben op je kamer, moet hij echt wel “van jou” zijn…
En het lukt me echt niet om mijn nieuwe kamer naar mijn zin te maken.
Er zijn 2 grote problemen:

1. Opbergruimte:
Ik zit nu met een kast die zeker 50 cm lager is (geen handige planken meer boven in de kast voor dingen zoals beddengoed en oude “rommel”).
De nieuwe kast heeft maar 3 deuren, en de indeling is vreselijk. ik heb 2 brede lades, die erg laag zijn, en dus niet praktisch op kleren in te leggen, omdat het niet overzichtelijk is. Dan plek voor kapstokken, en rechts heb ik lades en planken. Dan merk je plots wel hoe verschillend kasten kunnen zijn!
Ik heb nu een berg schoenen die nu op een hoopje liggen, en mijn kast netjes houden vanbinnen is echt moeilijk hahaha…
Jammer genoeg zitten de kasten vast aan de muur, dus wisselen is geen optie…

2: Inrichting:
Bij de aankoop van ons huis hebben we een grind vloer gelegd (toen dachten we nog dat dat handig was in onderhoud enzo…).
Het nadeel daar van is: je kan het eigenlijk niet meer veranderen.
Nou, mijn broer heeft toen gekozen voor een blauwe vloer. Niet subtiel blauw, maar echt jongens blauw. Met een grote rode streep door heel de kamer… Probeer met die vloer maar eens een vrouwelijke kamer te maken…
De steunbalken zijn blauw, het behang is blauw met rode strepen, de deur is blauw met rood,…
Dat gaat wel geverfd of behangen worden, maar die vloer… Ik heb geen idee hoe ik dat moet combineren…

Iemand tips?

Hoezo heeft jou broer ineens jou kamer gekregen?

Kan je de indeling van de kast niet zelf veranderen? En voor je rommel en beddengoed kan je opbergdozen kopen bij de ikea en die boven op de kast zetten of je hebt ook lagen die onder je bed passen.

Wat de vloer betreft, kan daar geen vinyl over heen? Dan heb je gelijk een andere vloer. Of misschien vloerkleed (vind ik zelf wel niet zo hygiënisch maargoed)

OW en voor je schoenen, je hebt Schoenen rekjes waar je je schoenen op kan doen!

Lang verhaal kort: mijn moeder bleef me behandelen als iemand van 12, terwijl ik over een paar dagen 18 word… (gsm constant moeten afgeven, ze had een app waardoor ze kon zien wanneer ik een smsje stuurde en naar welk nummer, computer en smsjes controleren, …) Ik werd het helemaal gek en ben dus naar mn vader gegaan. En toen was ze zo boos dat ze mn behang van de muren af heeft getrokken, en alles opnieuw ingericht heeft voor mn broer…

Dat heb ik al zo goed en zo kwaad als mogelijk gedaan :slightly_smiling_face:
Dat voor onder mijn bed is wel een goed idee! Bedankt!!

Awesome idee! Thanks!

Ai, vervelend als je moeder je nog zo controleert! Zou ik me niet kunnen voorstellen.
Graag gedaan en veel succes met je kamer.

Dankje!

En je mag geen nieuwe kast kopen? Bij 2e handswinkeltjes hebben ze vaak hele leuke goedkope kasten! Als je dit niet mag is het misschien een optie om van die lage opberg dozen te kopen(zijn heel lang en passen precies onder je bed) die kan je bij de action kopen! Bij mij passen er 6/7 van die dozen onder mijn bed je ziet er niks van en ik heb geen troep meer.

Wat vervelend trouwens dat je moeder dat gedaan heeft! :sob::muscle:

Dankjewel!! :upside_down_face:

Ik heb precies zo’n vloer! Het was ook eerst een jongenskamer. Ik heb veel wit, dus als je de muren niet blauw/rood meer hebt valt het al minder op, ook heb ik veel meubels in mijn kamer waardoor er minder vloer te zien is, bijv. een tafeltje in het midden scheelt bij mij al heel veel en maakt m’n kamer gezelliger. Ook heb ik een schapenvacht op de vloer gelegd.

Wat leuk! Bedankt voor het idee!!

Jeetje wat lullig zeg!
Maar heeft je broer hier geen begrip voor dat hij van kast wilt ruilen? Of krijg je de kast de kamer niet meer uit?
Misschien wilt je broer wel helemaal van kamer weer terug ruilen? Als je het aan hem uitlegt zal hij het wel begrijpen toch?

Je kan bij de action, Xenos en Wibra altijd voor niet zoveel geld woonspulletjes kopen, zelfs gordijnen of tapijt. Misschien zou je daar kunnen kijken? :slightly_smiling_face:

Dat kan jammer genoeg niet :confused:
Hij heeft zn nieuwe kamer helemaal mogen inrichten, en hij is er blij mee, dus ik ga dan niet weer wisselen enzo, dat is wel erg voor hem :confused:

Bedankt voor de tip!

Jeetje wat ontzettend lullig van je moeder zeg, daar kan ik nou zo kwaad om worden. En hartstikke lief dat je je kamer niet terug pakt.

Ik heb geen tips maar succes! :grinning:

Dankjewel!

Ik weet niet hoe groot je kamer is maar misschien kun je een vloerkleed kopen dat heel groot is zodat het (bijna) de hele vloer bedekt?

Misschien een gek idee, maar kun je niet gewoon niet weer terug naar je vader gaan?

Wat de vloer betreft: laminaat kun je geloof ik op bijna elke ondervloer wel leggen. En anders een groot kleed ofzo of vloerbedekking (is ook nog eens lekker zacht).