Problemen met mijn mentrix

Ik loop al het hele jaar achter met mijn huiswerk, maar nu verwacht mijn mentrix dat ik na de vakantie helemaal bij ben en klaar ben met het achterstallige werk en dat ook heb laten zien. Maar dat ben ik dus niet. Ik moet nog heel veel taken aftekenen (op een daltonschool krijg je wekelijkse taken die je moet maken en nakijken en dan moet je een paraaf halen bij je leraar als je klaar bent en het werk moet je laten zien) en nu heb ik dus een probleem… Iemand tips?? Ze weet ook niet hoe erg het is ): *zucht*

Er gewoon aan beginnen, je computer uitzetten… zo moeilijk is het toch niet?

Misschien kan je een mailtje sturen en daarin vertellen dat je het helaas niet af kan krijgen in de vakantie. Ze zal je heus niet opeten of zo.

Gewoon zoveel mogelijk proberen te maken in de vakantie. je hebt 2 weken, dat lukt toch makkelijk!

Ja, dat maken is het probleem ook niet. Ze verwacht dat ik het al heb afgetekend en dat is niet zo en ik krijg echt problemen als ze dat ziet

Dan ga je de eerste dag na de vakantie de leraren langs om het te laten aftekenen.

Ik zou allereerst beginnen met je huiswerk, en tegelijkertijd je mentrix een e-mail sturen over dat aftekenen. Laat in ieder geval zien dat je wel de moeite wil doen en goed bezig ben!

Als je een goede reden hebt om al het hele jaar achter te lopen op je taken vind ik het wel lullig van je mentrix. Ga gewoon voor je haar ziet langs al je docenten om die krabbel te halen en dan is het probleem als het goed is verholpen :slightly_smiling_face: .

Jezelf een schop onder je kont geven en als een malle aan het werk gaan. Als je het dan nog niet af hebt, heb je er tenminste alles aan gedaan om bij te komen en kun je ook laten zien aan je lerares dat je je best hebt gedaan. Dus computer uit, boeken erbij en aan de slag!

Als het probleem het aftekenen is, dan zou ik alle betreffende leraren een mailtje sturen om te vragen of dit alsnog gedaan kan worden. Maar maak er hoe dan ook werk van. Ik zou het als docent niet waarderen als een leerling het hele jaar achter loopt, en wanneer er opnieuw een deadline wordt gesteld er opnieuw met een verontschuldigend mailtje onderuit probeert te komen. Probeer er echt wat aan te doen deze twee weken zodat je kan laten zien dat je het echt wil :slightly_smiling_face:

Misschien moet je overwegen om over te stappen naar een reguliere school. Niet erg hoor, maar sommige mensen kunnen gewoon (nog) niet zo zelfstandig werken en dan is een Daltonschool niet heel goed.