Problemen met mensen die eten

Heeee allen,

Ongeveer een jaartje geleden merkte ik ineens dat geluid op wanneer mensen drinken, en sindsdien is het eigenlijk alleen maar erger geworden. Alle etensgeluiden die mensen maken zorgen ervoor dat ik zelfs mn tranen moet inhouden aan tafel van frustratie. Nu is het sinds een paar weken zo erg dat ik er heel erg tegen op zie om 's avonds te eten, al is het programma op tv of het muziekje op de radio nog zo leuk de etensgeluiden blijven gewoon heel sterk overheersen, alsof ik niks anders meer kan horen.
(Ik heb het niet alleen over smakken maar gewoon alle geluiden die je hoort als iemand normaal eet)
Het is trouwens niet alleen maar bij het avond eten(ik ben er de hele dag wel op gefocust) maar daar heb ik wel het meest last van.

Zijn er nog meer meiden die dit hebben? En zo ja, hebben jullie het uigelegd en gevraagd of je apart mag eten oid?

Vragen of je apart mag eten lijkt me nou niet echt een oplossing voor je probleem.

Zoek alsjeblieft professionele hulp, dit soort dingen kunnen uitgroeien tot serieuze eetproblemen en nu het nog in een relatief jonge staat is, is het misschien makkelijker op te lossen.

Ja dat leek me dus ook.

Maar hoe bedoel je het precies met eetproblemen? Aangezien ik er bij mezelf geen last van heb haha.

Het feit dat je gaat huilen als je iemand hoort bedoelde ik.
Je wil dus eigenlijk niet eten waar iemand bij is en ook niet bij iemand zijn die eet.
Dan moet je dus de rest van je leven alleen gaan eten en kun je ook niet uit eten en bvb ook niet met het openbaar vervoer ofzo. Je kan dan dus niet echt op normale tijdstippen eten en dit soort dingen kunnen uitgroeien tot andere problemen, zoals zelf ook niet meer willen eten of niet meer naar buiten durven omdat je dan etende mensen tegen komt.

Dit + Je geeft al aan dat je door dit probleem op kijkt tegen het eten, wat zich ook weer verder kan ontwikkelen. Ga inderdaad professionele hulp zoeken!

Ik heb dit ook, de ene keer wel erger dan de andere keer. Vaak kan ik het wel uitschreeuwen (wat soms ook gebeurd). Nu ga ik vaak in de kamer zitten met mn bord. tja

Heb ik ook. Alleen, dit klinkt echt heel gestoord, in plaats van dat ik tranen krijg ofzo ga ik mezelf pijn doen. Bijvoorbeeld onder de tafel mn enkel in een onmogelijke houding leggen en dan steeds harder drukken.

Ja, misofonie. Ik zou toch wel een psycholoog opzoeken voor het probleem erger wordt.

Inderdaad, zoek hier hulp voor. Het lijkt misschien onschuldig, maar dat is het niet. Het kan daadwerkelijk een groot deel van je leven gaan beheersen en dat is zonde.

Ik heb er zelf ook een beetje last van maar ik kan me er gelukkig wel over heen zetten.