Problemen met leraren

Ik vroeg me af of jullie me konden helpen, ik heb nogal erg veel problemen met mijn gymdocent. Ik ben niet de enige, maar bijna iedereen die minder als gemiddeld is met gym, heeft problemen met hem. Er wordt op school amper naar ons geluisterd, waardoor we niet echt kunnen klagen.
Zouden jullie misschien weten wat we eraan kunnen doen? Of gewoon blijven proberen te klagen mij onze klassenmentor?
Ik kan ook nog wel helemaal uitleggen wat hij heeft gedaan, mocht dat erbij helpen!

Dankjewel voor je reactie,
Ik heb al enkele gesprekken gehad met mijn mentor en gym docent, maar mijn mentor is sinds dit jaar nieuw op onze school, dus hij durft niet goed wat te doen. Dit snap ik van de ene kant ook wel.
De gym docent maakt het in de gesprekken echter alleen maar erger.

Hij is zeer negatief over leerlingen die niet goed zijn in gym, hij boort ons de grond in en zegt dat we geen verstand hebben. We kunnen niks goed doen in zijn ogen en hij benadrukt dan ook altijd hoe slecht we zijn. Dit verpest het gehele vak voor mij, want ik ben dan wel slecht in gym, ik vind het best leuk. Maar zodra hij les geeft, en ik heb hem al vier jaar, weet ik dat mijn punten nooit hoger zullen zijn dan een 5,5 en de opmerkingen blijven komen. Ik krijg opmerkingen dat ik niet goed genoeg mijn best doe en niet goed naar hem luister, voordat de gymles überhaupt is begonnen en ik dus iets gedaan heb.
Ik ben ook zeker niet iemand die continu aan het kletsen is waardoor hij dit tweede zou kunnen denken, maar sommige opmerkingen horen leraren gewoon niet te maken.
Ook krijg ik standaard het laagste punt van de klas, ook al ben ik in sommige sporten beter als anderen. Maar dan krijg ik te horen dat de groepen al verdeeld zijn voor het hele jaar, en dan krijg je per groep een punt. Mijn inzet is niet goed genoeg volgens hem, dus mijn punt is lager.

^Ik zou gewoon een gesprek met je gymdocent aangaan waar je mentor erbij aanwezig is. Ik zou niet je gymdocent helemaal afkraken maar vertel gewoon rustig wat er aan de hand is, gebruik een paar voorbeelden en zorg er voor dat andere leerlingen je kunnen bevestigen. Dan moet het wel goed komen :slightly_smiling_face:

Dit hebben we dus al een aantal keren gedaan, en telkens hielp dit voor een bepaalde periode maar na een maand was alles weer zoals voorheen. Wat ik erg jammer vindt, want we zijn niet de enige klagende klas.
Dankje voor je reactie! :slightly_smiling_face:

Omdat je aangeeft dat je mentor niet weet wat ie moet doen, is er misschien een andere leraar die je aardig vind waar je dit tegen kan vertellen? Of zijn er geen ouderavonden/klassenouders die met leraren praten dat het zo door kan komen? Dat mensen tenminste weten dat je serieus hierin bent. Ik ben met je eens, het beeld dat je hier schetst is echt niet oké voor een leraar.

Die ouderavonden komen eraan in januari, maar de enige leraar wat me wel serieus zou nemen is een andere gymleraar… Ik weet niet of dat dan wel erg handig is. Maar ik kan natuurlijk altijd proberen. Dankje voor je reactie ! :slightly_smiling_face:

Ooh, dat is indd niet fijn. Ouders erbij halen ja…zoals het hier boven wordt gezegd

Ik denk dat ik dat inderdaad ook ga doen, nu wachten tot januari … maar raden jullie dan een gesprek met hem zelf aan of met een andere docent erover ?

Allebei!! Maar als je niet allebei wil, kun je beter allebei doen maar dan in een apart gesprek

Bedoel je dus een gesprek met hen samen of met beide apart?

Ik bedoel allebei haha, snap je me?

Oké, ik voel me even heel dom :’)
Kan je het even uitleggen met wie gesprek je aanraadt ? :flushed:

Haha nee niet doen, komt waarschijnlijk door mn goed nederlands. Maaarrr wat ik bedoelde: Je gaat een gesprek aan met je ouders, mentor en gymleraar. OF je gaat alleen met je ouders en gymleraar OF alleen met je ouders en je mentor. Snap je het nu? :slightly_smiling_face:

Schrijf in een notitieboekje na de lessen wat hij die les gedaan/gezegd heeft. Je hebt toch ook een teamleider op school? Misschien kun je daarna toegaan. Die kunnen vaak wel iets doen en als je dan dat boekje laat zien met concrete voorbeelden en ze zien dat het regelmatig terugkomt, dan moeten ze het toch wel serieus nemen? En dat je mentor nieuw is, moet echt niet betekenen dat hij niks doet?!

Als je al meerdere gesprekken hebt gehad met je mentor en gymdocent en het hielp niets, dan moet je het hogerop zoeken. Ga op zoek naar de teamleider of directeur van jullie school en vraag een gesprek met hem aan.
Dus niet zomaar komen binnen vallen, maar netjes vragen of je een gesprek met hem/haar kunt plannen omdat er een probleem is waar je niet uit komt.
Of vraag het aan via de mail.

Dankjewel voor je reacties! :slightly_smiling_face:
Ik ga inderdaad de opmerkingen bijhouden en daarmee een gesprek houden. Hopen dat dat wel effect heeft…