Problemen met kat

Wij hebben dus sinds 3 dagen een poes, en ze is van eind augustus.
Maar nu hebben we een paar probleempjes en ik dacht: misschien kan iemand ons helpen?

• Ze eet niet (maar poept& plast wel)
  • Ze blijft achter de kerstboom/achter de gordijnen/ op de vensterbank lopen.
  • Als ze door het raam kijkt, ziet ze zichzelf als het donker is, en dan denkt ze dat het een andere kat is en dan gaat ze miauwen.
    Nu zijn die laatste 2 geen problemen, maar misschien heeft het met dat eet-probleem te maken? De voerbak staat trouwens wel 3 meter van de vensterbank vandaan…
    Ze wil trouwens ook niet in het klimtoestel met de krabpaal gaan, of in de mand. Maar ze is wel aaibaar.

Oke het is een heel verhaal maar hopelijk kan iemand ons helpen :slightly_smiling_face:

Ze moet gewoon nog even wennen :wink:
Nieuwe omgeving, nieuwe mensen. Allemaal moeilijk, dus even wennen. Als ze over 2/3 dagen nog niet heeft gegeten/dronken misschien ander voer proberen?

Ze kijkt even de kat uit de boom. Als jij in een geheel nieuwe omgeving bent, moet je je toch ook even aanpassen etc? :] Don’t worry. En als het na een tijd nog steeds hetzelfde is, dan moet je even langs de dierenarts gaan.

Idd, het komt vast wel goed joh (:

Je hebt haar net 3 dagen, ze moet gewoon nog wennen.
En dat ze op de vensterbank zit is omdat dat misschien lekker warm is omdat de verwarming eronder aan staat?
Mijn katten liggen ook altijd op de vensterbank, omdat dat lekker warm is, en omdat ze dan lekker naar buiten kunnen kijken.
En dat ze gaat miauwen omdat ze zichzelf ziet gaat ook wel weer over, dat deden mijn katten ook. Zodra ze door heeft dat ze dat zelf is houd dat wel op (:
Je moet er dan gewoon bij haar gaan staan en ziet ze jou weerspiegeling erbij en dan denkt ze: He! Dat ben ik =D ofzo xD
En ik denk dat ze wel eet, anders kan ze ook niet poepen toch?
En misschien moet je ander voer proberen over een paar dagen, als ze dan nog niet eet? Of er een paar snoepjes tussen verstoppen die ze lekker vind, werkt misschien ook wel (:

Ze moet nog wennen aan alles. Ik heb ook kittens die zijn nu 17 weken maar in het begin toen ik ze had aten ze ook niet zo heel goed en zatten ze alleen onder de bank maar het is goed gekomen ! Dus geef haar wat tijd.

Je hebt je poes pas 3 dagen dus ik denk dat ze nog even moet wennen. Toen wij net ons poesje kregen at ze eerst ook nog niet echt veel enzo.

Oh en mijn katten liggen ook bijna nooit in hun mand of op het mandje op de krabpaal. Ze liggen vaker op de bank/stoel/kleren/vensterbank/tv/bureau/grond.
En ze gaat vanzelf nog wel krabben aan die krabpaal en in haar mandje liggen enzo, mijn katten doen dat ook alleen als ze er zin in hebben :’)
Mijn katten zijn trouwens 8 en 4 (:

Dat hadden wij ook met onze 3 katten (:, maar ze moet inderdaad even wennen.
Komt nog wel, en mischien vind ze het eten ook niet lekker?
Dat hadden wij met één poes van de 3, en nu heeft ze een groeiachterstand. Maar dat is wel schattig :stuck_out_tongue: .
Ondertussen eten ze wel alles (:

ze moet even wennen, en als ze honger heeft eet ze wel hoor! misschien vangt ze in de tuin iets kleins (dat dee onze kat ook wel eens) en heeft ze dan geen honger…

Zoals de anderen al zeiden moet ze eerst wennen aan haar omgeving. Ik heb soortgelijks gehad. Ons kleine katje kwam de eerste dagen wel kopjes geven en we konden haar ook aaien, maar ze dronk en at niet veel, na een tijdje is dat vanzelf over gegaan :slightly_smiling_face:

Zowat alle katten vinden het fijn om op de vensterbank te zitten. Verwarming aan, en even naar buiten kijken om hun territorium in de gaten houden.
Katten vinden het prettig als ze hun omgeving in de gaten kunnen houden.

Als je wil dat ze in hun mandje zitten, moet je ze er een paar keer in zetten en aaien en anders lokken met kattensnoepjes.
Maar dan krijg je ze er dus ook niet meer weg (zoals een kat van mij op een stoel) :'3

En inderdaad: ze is er nog maar 3 daagjes! Elke kat is anders net zoals alle mensen anders zijn: ze heeft tijd nodig om zich thuis te voelen.
Dat ze niet eet, is waarschijnlijk dat ze een beetje van slag is wegens de hele verhuizing. Stress.

Laat haar gewoon op haar gemak het huis verkennen, en probeer haar niet achter dingen weg te halen(zoals de kerstboom) daar kan ze angstig van worden.

zoals iedereen hier zegt: ze moet nog even wennen
en wat ik gedaan heb bij mijn katje is wat water mengen met het voer en dan op je schoot zetten en laten eten dat heeft bij haar heel goed gewerkt.
ik zou nog gewoon even wachten en ze is eigelijk misschien net iets te vroeg van het nest gegaan. het gaat wel goed

Ze is van eind augustus dus ik denk niet dat ze te vroeg uit het nest is ;3

nee sorry jij hebt gelijk ik was oktober vergeten mee te tellen
sorry

• schuift roosvicee naar de TS *

Inderdaad, gewoon even wennen.
Als ze na een week nog niet heeft gegeten kan je aan de bel gaan trekken. Honden kunnen over het algemeen wel 3 weken zonder voedsel, maar katten (als ik het goed heb onthouden) maar een week.

Geef je je kat wel hetzelfde te eten als dat hij hiervoor kreeg dan?
Als hij morgen nog niet eet, zou ik wel even de dierenarts bellen als ik jou was.