hoi ,
mijn ouders zijn enkele jaren geleden gescheiden.
het was meer een vechtscheiding
mijn moeder wilt een nieuwe vriend ,
maar daar heb ik het veel te moeilijk mee , ik zou er echt niet mee kunnen leven.
omdat ik vroeger al veel heb meegemaakt met men vader die men moeder sloeg en dat soort zaken…
en ik wil men moeder ervoor beschermen dat dit nog eens zou gebeuren
dus wil ik niet dat mijn moeder een nieuwe vriend heeft
maar dus mag ik van haar ook geen liefje
en ik ben dol op een jongen en hij vraagt steeds om af te spreken maar ik durf het niet te vragen aan men moeder omdat ik het toch niet zou mogen denk ik
ik ben zo bang dat ik hem kwijt raak hierdoor
hebben jullie tips hoe ik het kan oplossen?
HEEEEEEEL ERG BEDANKT!
liefs!
Ik snap best dat jij je zorgen maakt om je moeder maar sorry hoor, waar haal jij het recht vanaf om je moeder een vriend te verbieden? Dat is haar eigen keuze en ze is volwassen. Ze is niet voor niks van je vader gescheiden dat betekend wel dat ze voor zichzelf kan opkomen. Ik denk niet dat je moeder dat nog eens laat gebeuren. En al zou het wel gebeuren kan jij er niks aan veranderen. Ik vind het een beetje hypocriet van je dat je je moeder verbied om een vriend te hebben en zelf wel heel graag een vriend wil.
Jij verbiedt je moeder een nieuw liefdesleven te beginnen, dus zij verbiedt jou een vriend te krijgen.
Wat dacht je ervan als jullie elkaar’s liefdesleven met rust laten en lekker naar jullie hart luisteren? Als zij verliefd is, kan het weliswaar weer een slechte man zijn. Maar dan kan je dit keer actie ondernemen en bijvoorbeeld zo’n domesticatie-mishandelings shit lijn bellen.
Dat zij hierdoor jou verbiedt met hem om te gaan is een kinderachtige reactie, niks van aantrekken.
dankje voor je reactie , ik zou haar ook graag iemand gunnen maar het blijft toch moeilijk door de feiten met men vader , het heeft trauma’s met zich meegebracht en dus kan ik het niet goed loslaten… ;s
Ik snap best dat jij niet wil dat je moeder een nieuwe vriend krijgt, maar niet alle mannen zijn eikels. Ik zou er toch aan proberen te wennen dat er een nieuwe man in het leven van je moeder en dus ook aan dat van jou kan komen. Je kan denk ik het beste gewoon aan je moeder uitleggen waarvoor je bang bent, ik denk dat ze het best zal begrijpen en zal proberen er rekening mee te houden.
Ik vind het trouwens wel ontzettend kinderachtig van haar dat ze jou verbiedt een vriendje te hebben omdat jij niet wil dat zij een vriend heeft. Zo van “Als ik dit van jou niet mag mag jij dat van mij ook niet.”.
Ik snap het heel goed. en ik snap de reactie van de eerste persoon die hier reageert niet helemaal.
‘‘waar haal jij het recht vandaan…’’ is natuurlijk een nutteloze en vooral onredelijke reactie.
Je moeder woont met jou en heeft rekening te houden met jou. Ook met jouw psychische gesteld heid. Echter, moet jij water bij de wijn kunnen doen. Je moeder moet accepteren dat jij een nieuwkomer niet zomaar zal accepteren, en jij zult moeten accepteren dat je moeder thuis kan komen met een andere man waar ze graag mee samen is en waar haar aandacht voornamelijk naartoe gaat.
Het is belangrijk om met haar te praten en haar inderdaad het geluk te gunnen. Ook is het haar taak om in de gaten te houden wat jouw mening is van deze nieuwe man.
Trouwens, als jij echt absoluut geen nieuwe ‘‘papa’’ wil kun je jij zo ontzettend gaan verzetten dat hij niet meer bij jullie wil komen en uiteindelijk misschien wel weggaat.
Maaaaaar, dat is natuurlijk echt niet de juiste manier. je moet elkaar het licht in de ogen gunnen en dat heeft tijd nodig en dat moet je bespreken
Nou ik kan me absoluut voorstellen waarom je het niet leuk zou vinden als je moeder een nieuwe vriend zou krijgen. Eerlijk of niet, ik zou het ook totaal niet leuk vinden. Maar goed, als zij jou dan verbiedt om iemand mee te nemen, dan moet jij het misschien ook loslaten. Zodat jullie elkaar beide met rust laten op het gebied van jullie liefdesleven. Dan kan ieder d’r eigen gang gaan en zo raak jij de jongen die je nu zo leuk vindt niet kwijt.
Dankje allemaal voor de reacties,
Uit sommige haal ik zeker dingen die ik kan gebruiken.
Maar het blijft moeilijk…;s
Misschien is het handig om met een soort vertrouwenspersoon te praten? Dan kan je daar je verhaal kwijt, en dan kan die je geruststellen en leren om te gaan met de trauma’s die je hebt opgelopen.
Niet elke man is een dolle hond. Je moeder wil misschien net zo’n type als de jongen die jij leuk vindt. Lief dus.