Problemen met hockeyteam.... :(

Ik zit sinds een jaar in een nieuw hockeyteam. Hier ging ik naartoe nadat ik een paar jaar met een paar meiden bij een andere club had gespeeld. In dit team was ik een beetje het buitenbeentje omdat ik niet zo goed kan hockeyen en ik me niet heel erg bezig hou met uitgaan en jongens (ik heb nog nooit een vriendje gehad, ik ben 17 trouwens). De meiden die ik al ken zitten nu ook bij mij in het team, maar doen opeens best vervelend. Dit komt waarschijnlijk dat mijn andere teamgenootjes door hadden na een paar trainingen dat ik niet zoveel zeg. Dit vatten hun op als dat ik een socially awkward teanager ben, wat niet zo is. Ik moet gewoon een paar weken wennen aan mensen, als ze me die kans in ieder geval geven. Doordat ze erachter kwamen dat ik in hun ogen dus “verlegen” ben, ben ik in hun ogen (hoe cliché het ook klinkt) een makkelijk mikpunt geworden. Mis ik bijvoorbeeld een bal, dan roept er gelijk iemand heel hard “mis!”. Ook was er laatst een conversatie die als volgt ging: “hé, haal die bal eens op” (tegen mij). Omdat ik het aardig vind om die bal voor dit meisje op te halen loop ik de bal achterna. Kom ik terug hoor ik opeens “waarom haal je die bal op?” (aan mij gesteld). Antwoord een ander meisje weer “ze durft geen nee te zeggen, want ze is zó verlegen”. Ook houdt de vereniging komende week een feest. In de kleedkamer zei het populairste meisje uit ons team “weet je wie ik wel eens dronken wil zien? (mijn naam)”, daarna iedereen natuurlijk lachen.

In dit soort situaties weet ik me gewoon geen houding. Ik probeer iets gevats terug te zeggen alleen meestal ben ik gewoon niet snel genoeg. Ik wil dat ze me zien als een “volwaardig teamlid” en niet als een buitenbeentje dat nooit uitgaat, geen vriendje heeft en “sukkelige” (volgens hun) vrienden heeft. Ik wil ook gewoon mee kunnen kletsen over jongens, drank en stomme make-up dingen. Ik weet alleen niet hoe ik dit kan bereiken en heb wat inzichten van buitenaf nodig. Hoe kan ik in deze situaties in het vervolg het beste reageren?

wow wat gemeen van hun zeg! Ik zou er eens wat van zeggen tegen je coach. En anders je trainer misschien… Als dat niet helpt zou ik naar de aanvoerder lopen en anders met je team praten. Of een teamgenootje die misschien wel een beetje normaal doet (als die er is hopelijk). Echt sneu :frowning_face: