Problemen met een vriendin

Hallo meiden,

Het is niet de bedoeling dat ik hier nu een vriendin afzeik of iets, maar ik kan op een puntje jullie advies gebruiken.

Ik heb een vriendin (ik noem haar even S.) en die ken ik inmiddels bijna drie jaar. Daarvan ben ik anderhalf jaar al behoorlijk goed met haar bevriend. We hebben het vaak wel heel gezellig en we kunnen goed met elkaar praten.

Nu zegt ze de laatste tijd heel vaak af om iets met een andere vriendin te doen. Ook heeft ze het steeds over die vriendin en wat die over mij zegt. Dit is nogal lastig voor mij, omdat die vriendin en ik elkaar niet goed liggen. Dat komt doordat we ooit een ruzie hebben gehad waarin ze iets zei wat nogal lastig en kwetend was. Het is niet echt dat we elkaar haten, maar we hebben meer moeite met elkaar en ze maakt mij nogal zwart bij bepaalde mensen.

Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen met S. Ze blijft afzeggen en ze reageert soms nogal kortaf. Ik begrijp het als ze niet zo veel met mij zou willen doen, maar als ze dat zou zeggen, begrijp ik dat wel en dan kan ik mezelf erop voorbereiden dat het contact gaat verwateren. Ik vraag haar niet om tussen mij en die vriendin te kiezen (die vriendin heeft dat wel gevraagd), maar ik zal het haar niet kwalijk nemen als ze dat wel doet. Ik wil het gewoon alleen weten en dan kan ik aan het idee wennen. Ik weet alleen niet hoe ik het zou moeten vragen en of ik het überhaupt moet vragen.

Bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie beter weten wat ik zou kunnen doen.

ff

Net zoals @Juno zou ik ook met haar proberen te praten. Vraag haar om nog een keer af te spreken.

Onthoud dat eenzijdige vriendschap geen vriendschap genoemd mag worden. Het feit dat die andere vriendin haar laat kiezen, is ook ontzettend naar/raar.

Wat hierboven al gezegt wordt ja, is zonde van je tijd als je er energie insteekt die niet in jou gestoken wordt…
Praten is het enige wat je kan doen, dan heb jij er iig alles aan gedaan met goede bedoelingen.
Maak je niet druk om er een kwijt te raken, wie weet kom je er één andere vriendin voor tegen met je school/werk/iets waar je het ook goed mee kan vinden :slightly_smiling_face:

Bedankt voor jullie reacties. Denk dat ik inderdaad met haar ga proberen te praten.