problemen met een jongen door school

Heee,

Namen zijn veranderd:
Ik vond vorig jaar 9,5 maand Lars die ik best goed ken heel leuk alleen hij vond mij niet leuk. Dat was nog niet zo erg. En ik vind hem nu ook al 5,5 maand niet meer leuk. Maar ik zit nu in een kutklas omdat ik ben blijven zitten ,en daar zitten een paar vervelende kinderen in die de hele tijd allemaal dingen zeggen die niet waar zijn. Als hun Lars zien dan gaan ze tegen hem zeggen dat ik hem leuk vind of gaan ze vragen of hij met me wil, en als ik een x naast hem loop door de gangen dan gaan hun lopen zeggen dat we goed bij elkaar passen en allemaal van dat soort dingen. En hij weet niet of ik nu wel of niet op hem ben, en hij kijkt mij altijd raar aan als iemand zoiets zegt en dan schaam ik me echt heel erg! Ik wil hem nu gewoon een x vertellen wat er allemaal aan de hand is alleen ik weet niet zo goed hoe, kan iemand me daarbij helpen?
En ik zit hier echt wel mee, en ik vind het ook niet leuk voor hem want hij moet dit echt super vaak aanhoren!

xxxxxxxxx

gewoon negeren die kut bruggertjes die denken dat ze stoer zijn. dan vinden ze het vanzelf niet meer leuk.

Ik zou ze gewoon negeren, of je voorbereiden om iets te zeggen wat ze ervan weerhoudt om door te gaan, maar aangezien dat me erg lastig lijkt zal ik voor dat eerste gaan. En als ze echt door gaan moet je een keer apart even praten met lars - dus beter niet op het moment zelf, dan staan al die kinderen erbij en zullen ze alleen maar nog meer argumenten erbij halen etc. - en hem vertellen dat het allemaal onzin is wat ze zeggen.

uh zeg tegen lars: je weet dat die kinderen altijd rare dingen zeggen maar het klopt niet! ofzoiets.

oke bedankt allemaal!

Wat is er zo moeilijk aan om tegen lars te zeggen dat het niet waar is? Je praat toch tegen hem? Dan zeg je gewoon: ja, hoi lars, ik wou even zeggen dat wat zij allemaal lullen niet waar is. Hoezo moeilijk doen.

Gewoon naar Lars gaan en zeg de waarheid.

Die kinderen negeren. En gewoon naar Lars gaan en vertellen hoe het zit.