problemen met beste vriend van mn broer

Hey lieve meiden.

Ik zit ergens mee en heb jullie hulp nodig hihi.

vorige week woensdag heb ik met de beste vriend van mijn broer gezoend toen ik alleen thuis was. Ik vond hem al een tijdje leuk. Dat heb ik die avond geprobeerd te zeggen maar niet met de woorden ik vind je leuk. Jullie snappen denk ik wel wat ik bedoel…

Back to the point, we hadden dus gezoend en we lagen heel lief op de bank te knuffelen enzo. Tot het op een geven moment 05.00 uur was en mijn broer ieder moment thuis kon komen van het werken. Hij was toen naar huis gegaan. Op app gingen we verder praten en ik zij dat ik het echt heel leuk vond die avond. Hij reageerde daar al heel raar op. De volgende dag stuurde ik hem een berichtje met de vraag of hij er spijt van had. Waarop hij antwoordde van wel. Ik vroeg of hij zich schuldig voelde tegen over mijn broer en dat was inderdaad het geval, ook zij hij dat het beter niet meer kon gebeuren en dat dit de eerste en laatste keer was. Op dat moment voelde ik me heel gekwetst. Dus ik vroeg aan hem dat als mijn broer niet in de weg gestaan had, of hij dan ook spijt zou hebben. Dat was gelukkig niet zo. Dat gaf me toch wel een beetje hoop. Totdat hij op een geven moment zij van. ‘Luister dit gaat niet werken en ik wil dat we hier mee op houden, jij bent niks voor mij, alleen maar de zus van D. Niks meer en niks minder.’
Toen hij dit zei wist ik niet wat me overkwam, die avond hebben we zulke goede gesprekken gehad, over ons, hoe we er bij lagen, hoe hij er over dacht, en dat was allemaal zo positief dat wat hij zegt echt hard aankwam…
En nu weet ik dus niet meer wat ik moet doen. Vergeten kan ik niet, want ik zal hem vaak genoeg tegen het lijf lopen als hij bij mijn broer is…

Dus ik heb echt jullie advies nodig girlss…

x

Hij zegt dat het klaar is, dus je kan hier niks aan veranderen. Gewoon normaal doen als je hem ziet.

^Ik vind eigenlijk niet dat ze heel normaal hoeft te doen, want ik vind zijn gedrag vrij lomp. Hij stuurde TS heel wisselende signalen. Ik snap van hem best dat ie het verwarrend vindt dat zij ‘het zusje van’ is, maar hij had haar veel netter kunnen behandelen.
Om gewoon je eigen trots te behouden valt er wel iets voor te zeggen om inderdaad doodnormaal te doen, maar persoonlijk zou ik hem gewoon een tijdje uit de weg gaan en negeren, als ik in TS’ schoenen stond.

@TS: die jongen weet niet eens wat je broer er van zou vinden, toch? Of heeft ie het daar serieus wel eens met je broer over gehad? Anders vind ik zijn argumenten helemaal een beetje loos.

Mijn oom, dus mijn moeders broer, was de beste vriend van mijn vader (mijn oom is inmiddels overleden).
Mijn oom vond het in het begin lastig dat mijn ouders zo verliefd waren en dat ze dan bijv. met zijn tweeën een dagje ergens heen wilden zonder hem, maar uiteindelijk was het juist voor zowel mijn oom, mijn moeder en mijn vader heel leuk dat mijn ouders een relatie hadden. En uiteindelijk was mijn oom er volgens mij ook hartstikke trots op, want ze hadden elkaar natuurlijk ontmoet door hem. :slight_smile:
Wat ik hiermee wil zeggen; het is dus onzin dat een relatie tussen jou en de beste vriend van je broer niet mogelijk zou zijn. Het is maar net hoe je er tegenaan kijkt. Het heeft ontzettend veel leuke kanten.

Ten eerste, wat een lul.
Als ik jou was zou ik hem overal op blokkeren en geen aandacht meer schenken.
Ik weet uit ervaring dat dit moeilijk is, maar het helpt echt. Met tijd kom je over hem heen.
En in de tussentijd snap ik dat het moeilijk is, als die bij jou thuis is voor je broer. Maar ik zou dan gewoon vrolijk en je zelf zijn, dan ziet ie vanzelf wat voor fantastisch die heeft laten schieten.

Ik heb wel een vraag, hoezo was de beste vriend van je broer bij jou thuis, terwijl je alleen thuis was?

xoxox

+ ik vind hem niet eens zo’n hele erge lul tbh, dus ik snap de andere reacties niet?
Jullie hebben maar 1x gezoend en hij zag het niet zitten. Hij zei meteen al dat hij spijt had en toen had jij ook kunnen denken oke laat maar. Als je dan verder gaat kletsen en het wel opeens een goed gesprek wordt kan je niet de schuld bij hem gaan lopen leggen dat hij wisselende signalen geeft. Hij was vrij duidelijk. Als iemand spijt heeft dat hij met mij zoent zou ik m allang geskipt hebben.

Zoek afleiding. Op een gegeven moment zal het wel gaan slijten trust me.

Ik vindt hem wel een lul in hoe hij je behandeld heeft. Maar net als hierboven gezegd is: hij zei dat hij spijt had van die zoen, dus hij gaf ergens wel al aan dat het niks zou worden.

Ik zou hem gwn negeren en laten zien wat hij mist!

De volgende dag stuurde ik hem een berichtje met de vraag of hij er spijt van had. Waarop hij antwoordde van wel. Ik vroeg of hij zich schuldig voelde tegen over mijn broer en dat was inderdaad het geval, ook zij hij dat het beter niet meer kon gebeuren en dat dit de eerste en laatste keer was.

Duidelijker dan dit kan toch niet

Het enige wat hij niet had hoeven zeggen was dat ‘‘niks meer en niks minder’’. Dat is gewoon best wel hard, en onnodig in deze situatie. Maar voor de rest kun je hem niks kwalijks nemen. Ik snap wel dat het voor hem raar is, je bent toch het zusje van. Ook was het alleen zoenen, jullie hebben geen seks gehad, en was hij een dag erna meteen duidelijk dat hij er niet verder mee wou.

Ik snap dat het voor de TS kut is, een blauwtje lopen is altijd klote. Maar de vriendschap met haar broer betekent gewoon meer voor die jongen dan een meisje met wie hij 1x heeft gezoend. Dat kun je hem niet kwalijk nemen. Gewoon normaal doen, en geen contact zoeken.

Het is kut voor je aangezien jij hem wel ziet zitten, maar hij heeft duidelijk gemaakt dat 't niet meer gaat worden dan die ene keer.

Ik begrijp dat 't verwarrend is, maar je moet die jongen laten gaan. Gewoon normaal doen als je 'm weer ziet & zoek afleiding zodat je niet met je gedachten bij hem blijft hangen. Genoeg leuke jongens op deze wereld.

wat maakt het nou weer uit dat je toevallig het zusje van zijn beste vriend bent? :cold_sweat:

Het zal voor hem wel een struikelblok zijn, daar zal hij waarschijnlijk niet zo snel overheen komen dus gewoon laten die handel

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Niet iedereen zal het hiermee eens zijn, maar ik vind het eigenlijk evengoed niet heel erg leuk van TS dat ze dit niet eerst met haar broer gecommuniceerd heeft. Een relatie willen aangaan met de beste vriend van je broer brengt ook je broer in een vervelende positie. Als het uitgaat en jij hem een lul vindt, zit hij wel tussen twee kampen in. En dat is niet eerlijk naar hem toe.

Waarom kwam hij dan langs? Het is vervelend dat hij zo reageert, maar laat hem en oriënteer je op lieve jongens die wel voor je gaan.