'Problemen' met afvallen

Ja, ‘problemen’ omdat ik nu pas iets langer dan 4 weken bezig ben; minder snoepen, 2 x per week naar de sportschool en vaker met de fiets naar school. Maar, ik heb er nog niks van gemerkt, tenminste, ik was wel een kilo afgevallen, maar een paar dagen erna was ik gewoon 2 kilo aangekomen. Ik snap er echt helemaal niks van en hierdoor heb ik er gewoon echt geen zin meer in. Snap dat het ook wel erg kort tijd is… Ik ga wel naar de sportschool (deze week alleen niet omdat ik ziek ben geweest) maar ik heb gewoon bijna geen zin meer om moeite te doen, terwijl ik echt ZO graag wil afvallen. :frowning_face:

Is er een stressvolle periode gaande nu? Of iets anders aan de hand?
En alleen minder snoepen is niet genoeg, je moet een gezonde levensstijl aannemen. En hoe lang sport je bijvoorbeeld en wat doe je

je gewicht schommelt met een paar kilo, heeft te maken met vocht in je lichaam. probeer niet teveel aan (niet) eten te denken. zorg dat je wat te doen hebt zodat je niet gaat eten uit verveling.

Misschien een tijdje niet op de weegschaal gaan staan? Blijven sporten en gezond eten. Misschien over een maand ofzo weer wegen. Anders werkt het alleen maar demotiverend.

sinds de zomervakantie ben ik een aantal kilo kwijtgeraakt. dat ging ook heel langzaam, maar geloof me dat is echt beter want dat betekent dat het er ook minder snel weer aan zal komen! én, de eerste 3 à 4 weken gaat het langzaam en is het lastig, maar het wordt een gewoonte om niet te snoepen en beter op te letten wat je eet. eerst is het echt doorbijten, het gaat daarna echt sneller! (: doe je best want als jet het écht wil, lukt het je vast!

Wat doe je in de sportschool en wat drink je op een dag?

Misschien eet je niet weinig genoeg om af te vallen?
Sport je niet zo intensief of lang genoeg? Als je echt wil af vallen raad ik je aan meer te sporten. 2 keer per week is meer om alles te onderhouden, als je vaker gaat zul je eerder afvallen…

ik wil juist aankomen, alleen kunnen mensen me helpen hoe k kan aankomen ? Ik ben ongeveer 1.65 fsoo, & weeg 40 kilo is dat gewoon normaal of moet k nog aankomen? zoja, laat even weten …
alvast bedanktt :heart:
xoxo.

Idd vaker naar de sportschool, ik ga 5 a 6 keer per week. Nu weet ik wel dat dit veel is, maar in combinatie met een normaal eetpatroon en VEEL water is dit de snelste en gezondste manier om gewicht/vet te verliezen

Rennen, cardio, is juist heel goed. Vooral als je zo snel moe bent. Ga een beetje conditie opbouwen! Begin op een langzamer tempo en bouw het stapje voor stapje op. Iedere keer weer 5 minuten langer, of een sneller tempo.
Je moet alles opbouwen, dan krijg je langzamerhand resultaat. Het duurt eventjes en ik snap dat het niet motiveert als het er net zo snel aankomt als het eraf gaat. Maar je moet doorzetten.

Crystal Clear is met die zoetstoffen ook niet echt geweldig. Je kan nog beter een dun laagje siroop doen of nog aanvullen met water.

Ik denk dat je het verkeerd ziet; je moet denken ‘ik kan het nu niet, maar als ik doorzet later wel’. Je mentaliteit is verkeerd als je al opgeeft voordat je echt hard je best ervoor hebt gedaan. Wat maakt het nou uit als je na een minuut al moe bent? Liever een minuut geprobeerd dan gelijk opgegeven. Desnoods ga je trappen lopen, dan let niemand op je.

Misschien eet je nog in te grote porties of te vaak. Het kan ook zo zijn dat je grote maaltijden misschien te zwaar (vet) zijn.

Ik denk dat als je echt wil afvallen, dat je ècht geen zoetigheid mag eten en nog meer moet sporten. Misschien heb je je wel een beetje laten gaan, want 2 kg komt er niet zomaar bij. Maar je moet doorzetten of kiezen voor een strenger dieet. Een vriend van me is heel wat afgevallen met het proteïnedieet en leeft nu ook echt gezonder.

Het is ook niet zo 1, 2, 3 gepiept om af te vallen. Als je wilt afvallen zul je je volle 100% moeten geven en niet denken dat de kilo’s eraf vliegen met een paar weekjes. Bovendien schommelt je gewicht altijd met een paar kilo. En dan heb je natuurlijk nog je eigen lichaam. Sommige mensen vallen sneller af dan andere. Je zult er voor moet werken en vooral geduld hebben.

Het is ook overdreven om zo vaak naar de sportschool te gaan, zoals iemand hierboven zegt. Dat is juist slecht voor je lichaam. Gewoon iedere dag 30 minuutjes rustig aan sporten. Wandelen, fietsen. Weet ik het. 2x (3x) in de week zul je dan flink het zweet eraf moeten trainen. Je zult weinig tot niks moeten snoepen en voldoende water drinken. De schijf van 5 opvolgen. Het belangrijkste is dan dat je dit volhoud. Want die kilo’s vliegen er net zo makkelijk weer aan. :wink: