Problemen met afvallen

Ik ben een meisje van 15 (168 cm) en probeer al 3 jaar gewicht te verliezen. Toen ik begon woog ik 65 kilo. I know niet heel zwaar als je in de groei bent, maar ik ben inmiddels 80 kilo. Ik sport iedere maandag ongeveer 2 uur. Verder wandel ik bijna iedere dag met de hond, alleen niet als ik moet werken. Ik werk in de schoonmaak. Dus vooral veel bukken, emmers tillen of zware bakken. Nu weet ik van mezelf dat ik best veel kan eten en je eetpatroon ineens veranderen is niet heel erg goed voor mij, want dan krijg ik heel erg last van mood swings. Verder heb ik bijna ieder dieet wel geprobeerd. Nu helpen mijn moeder en broertje ook niet echt mee. Mijn moeder vind mij niet te dik en mijn broertje juist wel. Dus hebben jullie misschien tips.

Afvallen doe je niet door veel te sporten. Sporten doe je omdat je een gezonder lichaam wilt hebben en wat meer spieren/betere conditie.

Het probleem zit hem in mijn quote van jouw bericht. Je eet te veel. Als je meer eet dan wat je nodig hebt, zul je zwaarder worden. Je moet ook niet op een dieet, niemand houdt een dieet vol. Wat je wel dient te doen is je lifestyle veranderen.

Hier staan wat eerste tips.