Problemen leerkracht.

weg

Waarom moet je dan steeds huilen? Zegt ze domme dingen tegen je ofzo?

Ai… vervelend zeg! Wat zegt ze dan inderdaad? Is het alleen op jou gericht of ook op andere leerlingen uit de klas?

Ten eerste moet je je er natuurlijk niks van aantrekken. Je bent goed zoals je bent en je moet jezelf niet de grond in laten praten door een leraar! Als ze echt heel vervelend blijft kan je er misschien mee naar je mentor/mentrix. Misschien weet die een oplossing. Ook kan je bijvoorbeeld een gesprek met de leraar in kwestie aanvragen, misschien is het dan handig dat je ouders erbij zijn. Dit geeft vaak iets meer macht, plus je hebt meer getuigen van haar uitspraken. Blijf er in elk geval niet mee zitten. Het is niet de bedoeling dat je elke week met de zenuwen in je lijf naar haar lessen gaat!

weg

Misschien aan je mentor voorleggen en dat jullie met zn 3en kunnen praten.
Vaak is het misschien helemaal niet de bedoeling om jou te kwetsen en hebben ze dat niet door. Waarschijnlijk zal ze het heel erg vinden dat ze zo op jou overkomt.
Leg haar dan ook uit dat je bang bent iets verkeerd te doen en dat ze dan heel boos op je zou worden.

Niet grof bedoeld maar… denk je niet dat het probleem bij jou ligt in plaats van bij de leerkracht? Ik heb ook kutleerkrachten maar ik zie niet in waarom ik er voor zou moeten huilen, en al zeker niet als ze niets tegen jou persoonlijk zegt.
Denk er aan dat zij ook fouten maakt, leerkrachten zijn ook maar mensen en hebben ook hun gebreken.

weg

Maar wat precies maakt je dan aan het huilen. Hoe krijgt ze dat voor elkaar zonder direct iets te doen

weg

weg