Problemen in de maatschappij

Hoihoiiii,
Ik moet voor school 2 signalen opvangen uit de media en deze onderzoeken en uitwerken.
Die signalen zijn zegmaar een soort problemen in de maatschappij, zoals discriminatie, eerwraak, mishandeling, pesten, loverboys, tienermoeder etc etc. Het moet wel specifiek zijn, dus bijvoorbeeld: kindermishandeling bij kinderen tussen den 10 en 14 jaar in Rotterdam. Het moet dus wel echt een probleem zijn en ik moet dit kunnen aantonen doormiddel van cijfers en artikelen, deze artikel moeten ook nog eens een goede bron zijn dus niet een artikelen uit de spits ofzo. Ik moet dus ergens mee duidelijk kunnen maken dat het echt een probleem is, en niets iets wat soms voorkomt en thats it.
Ik hoop dat ik zo duidelijk heb gemaakt wat mijn opdracht is.

Maar ik kan dus niet zo goed een signaal verzinnen. Ik wil wel graag iets origineels, want pesten doet iedereen.
Zo kwam ik op: “verkrachtingen door jongens tussen de 12 en 17 jaar”. Ik vind dat het best opvalt dat dit steeds vader gebeurd, maar ik kan hier dus echt geen wetenschappelijke cijfers over vinden. Alleen 3 nieuwsberichten.

Ook vond ik lovergirls interessant, daar wordt een beetje lacherig over gedaan maar dit is wel best een groot probleem , alleen ook hier kan ik niets over bewijzen.

Weet iemand een goed signaal? Iets wat ik echt goed specifiek kan maken door bijvoorbeeld een artikel. Het is nog beter als ik het dan ook nog kan betrekken op een gebied, dat bijvoorbeeld opvalt dat in gelderland heel veel tienermoeders zijn of iets dergelijks. Iets waar veel informatie over te vinden is en makkelijk onderzoek naar te doen is.
HELP :slightly_smiling_face:?!

Ik moest gelijk denken aan weigerambtenaren/acceptatie van homoseksuele stellen.

Up

Edit: misschien kun je onderzoeken of er een toename is in de mate van drugscriminaliteit aangezien er nu allemaal met die regels voor coffeeshops gerommeld wordt?

Misschien over daklozen?
Ik heb trouwens een aantal jaren geleden een werkstuk gemaakt over tienermoeders. Daar waren heel veel tabellen over te vinden
Deze bijvoorbeeld http://www.zorgatlas.nl/beinvloedende-factoren/demografie/geboorte-en-sterfte/tienermoeders-per-gemeente-2008

Denk dat er best veel over die onderwerpen valt te vinden, je moet alleen verder zoeken dan alleen Google =) Kijk eens naar andere zoekmachines en als je nog verder wilt gaan, moet je in databases gaan zoeken.

Succes!

Maar het probleem met homostellen, die worden JUIST steeds meer geaccepteerd. In de jaren 90 was zoiets taboe en kon echt niet geowon, en nu hebben we zelfs een homoboer bij boerzoekt vrouwen. Drugscriminaliteit kan ik idd wel even naar kijken, dankje!

Klopt! Maar het is zo dat uit cjifers van het CBS blijkt dat het aantal tienermoeders jusit afneemt in nederland. Dat is zo vervelend, alles wat ik als probleem zie wordt door de politie en maatschappij ook al als probleem gezien en wordt dus al vaak aan gewerkt.