problemen? help?

Het is bijna officieel uit met mijn vriend. Na lang te hebben gepraat en aangemodderd deze week ben ik tot de conclusie gekomen dat we er beiden niet gelukkiger op worden.
Hij wordt niet gelukkig omdat ik hem dat niet kan geven, waar ik dus niet weer gelukkig van word.
Ik heb vandaag de 4 weken proberen stop gezet en hem gevraagd of ik nog 2 weken bij hem mag zijn en dat het daarna uit is.
Die 2 weken wou ik gebruiken om over ons na te denken en om er langzaam aan te wennen. Ik weet dat dit heel egoïstisch van mij is geweest en daar wil ik ook liever geen reactie op.
Ik zit namelijk ook met het volgende in de knoop.
Toen hij het wou uitmaken had hij een nieuw meisje leren kennen. Volgens hem gewoon een vriendin. Ik ben heel stom geweest en heb zijn chatlogs met haar te voorschijn gehaald.
Daarin komt echt duidelijk naar boven dat zij hem leuk vindt.
Nu heeft hij een afspraak met haar om met haar te gaan schaatsen, aangezien zij kunstschaatser is.
Ik vind het meer een date, hij heeft zelfs een snipperdag genomen voor haar. Terwijl hij dat niet eens voor mij deed als ik jarig was.
Maar ze gaan dus schaatsen in die 2 weken wat eigenlijk 4 weken bedenktijd zou zijn en nja,
Ik heb gezegd dat ik hem laat doen wat hij wil, maar ik vind dit te ver gaan!
Hoe maak ik dit aan hem duidelijk. Want ik heb al gezegd dat ik dit eventjes liever niet heb.

Ik weet niet, praten lijkt me hier de enige oplossing…
Sterkte meid!

Ik snap niet dat dit een probleem is, na die twee weken is het toch uit?

misschien wordt het tijd dat je hem nu echt loslaat,
als hij met een ander meisje gaat afspreken is het voor hem duidelijk al over (jullie relatie), en als je een aantal weken had ingesteld om het ‘langzaam uit te laten gaan’ of er beiden aan te wennen, lijkt mij dat dat voor jongens niet zo werkt, het is uit of het is aan en een soort tussenfase is alleen maar lastig dan,
(zeker als een ander meisje waar hij misschien in geïnteresseerd is met hem wil afspreken, zegt ie dat niet af omdat zijn “ex” die tussenfase wil?)

Ik denk inderdaad dat je hem nu echt moet laten gaan. Hij ziet het gewoon niet zitten, zeker omdat jij al laten weten hebt dat je het nu even liever niet hebt en hij het toch doet… Dan maakt hij het met deze acitie heel duidelijk. Niet makkelijk voor je, maar of je het utistelt over 2 weken of nu… Kun je het beter nu doen, want in die 2 weken zal het contact zo te horen niet echt beter worden. Sterkte!