Problemen door vriendin

Heej iedereen, vandaag wil ik mijn verhaal met jullie delen… Ik heb er heel lang over naqgedacht als ik et wel zou doen en etc maar ik ga het toch doen…

Het begon dus lang lang geleden vanaf dat ik 3 jaar was; er zat nog een meisje bij mij op school genaamd marie*. We waren beste vriendinnen, deden alles samen tot ongeveer 10 jaar… Toen begonnen mensen mij&marie te vergelijken… Marie heeft meer punten dan jouw, marie is sportiever dan jouw, marie heeft meer oefeningen gemaakt dan jou, marie dit en marie dat… Op een bepaald moment kwam ik in groep 8 en leerde een leuke jongen kennen&ik werd er verliefd op… Marie wist dat en ging meteen aan die jongen hangen… Ze ging opeens elke speeltijd met hem om, praatte opeens met hem, even later hadden ze een relatie… Toen we naar het middelbaar gingen hoopte ik dat ze naar een andere school ging; nee jammer genoeg niet… Ik zat zelfs bij haae in de klas:( Vanaf dat moment werd ik opeens weer vergeleken, marie heeft al een relatie en jij niet enzovoort… Ik werd er helemaal gek van… Dus nu dit jaar (ik zit nu in het 2de) kreeg marie een relatie met een jongen; tim*. Tim is echt zo’n irritant kutjoch, die zich veel voelt en war een bluffer is… Dus nu moesten we elke pauze bij tim en zijn vrienden gaan zitten omdat marie daar ook bij wou, tim had een vriend; Wouter*. Langzamerhand kregen ik&wouter gevoelens voor elkaar, ik was echt blij iemand die om mij gaf teminste… Ik&wouter kregen een geweldige relatie, veel beter dan die van marie&tim. Dit kon Marie natuurlijk niet hebben dus ging ze met mijn vriendje sturen, met mijn vriendje snapchatten&kweetnietwat… Dus op een dag keek ik op wouter z’n gsm, zag ik dat hij naar Tim had gestuurdt dat marie veel mooier was dan mij en als tim niet met marie had gehad dat hij dan marie had binnen gedraaid en ik weetnietwat… Ik was er echt kapot van… Even later had ik een beste vriend, echt niet meer als vrienden maar dat kon Marie weer niet hebben dus ginf ze roddels verspreiden zodat ik&hij ruzie kregen… Na 6 maanden ofso heb ik nu een vriendje; tom*. Nu was ik woensdag bij Marie voor iets van school zag ik op der gsm dat ze aant smsen was met tom:(( Gister&vandaag op school was ze weer met hem aant smsen:( ik ben nu echt super bang sat me wer erzelfde gaat gebeuren, kan iemand me raad geven of:((

Dumpen dat meisje, ze is niet goed voor je

aii ik herken dit wel een beetje…
vertel haar gewoon niets meer en leg je vriendje dit uit.
vertel dit allemaal aan marie zelf en dat je dit echt niet meer leuk vindt,je kan er trouwens ook voor zorgen dat je in de 3e niet bij haar in de klas komt!
succes!

Zoveel als jij met haar vergeleken wordt, vergelijkt zij zichzelf met jou omdat jullie volgens haar ‘te vergelijken’ zijn omdat ze met jou is opgegroeid. Je moet echt ontpoppen en weggaan van haar. Mensen vergelijken jullie omdat je overal met haar naartoe gaat. Ik had ook ongeveer hetzelfde, note me als je wil.
Dit is niet iets dat Marie* of Tom* voor je kunnen oplossen, jij bent zelf diegene die een nieuw pad moet willen kiezen xx

Ik vind het wel een beetje apart, jij vind het raar en irritant dat zij zich steeds met jou vergelijkt, maar doet het zelf ook. “De relatie tussen Wouter en mij was veel beter dan die van Marie en Tim”. En bent ook in mensen hun telefoons aan het kijken en hun sms’jes aan het lezen. Dat is natuurlijk ook niet helemaal goed. Maar goed, breken met dat meisje en Tom vertellen wat ze allemaal eerder heeft gedaan zodat ze jullie niet uit elkaar drijft.

niet meer met haar omgaan ze is echt heel slecht voor je!

Wat een verschrikkelijk gemeen kind, mijn god. Kan zij niet lekker een eigen leven gaan leiden ofzo? Ze pakt alles van je af, dat kan je echt niet van haar pikken.

Gewoon niet meer met haar omgaan, en doe er alles aan om tom voor jezelf te houden! :sob::muscle:

Als ze aan iedereen hangt die jij aardig vind, waarom zit je dan nog met haar aan één tafel bij de lunch? Of heb ik dat verkeerd begrepen. En idd, dat kind is niet goed voor je.
Als ik jou was, zou ik haar serieus gaan vragen wat er aan de hand is.

Dumpeeeeen

Ik zou even tegen Marie zeggen waar het op slaat, en verder niet meer met haar omgaan, en geen contact meer.

En ik zou Tom uitleggen wat er allemaal is gebeurd.

Ik weet het:(, ik voel me echt verschrikkelijk nu… Ik had dus gister schoolfoto&zei tegen Tom (hij zit op een admere school) we hebben vandaag klasfoto&hij zo; oh dat wist ik al van Marie… Daarna ik ga op Tom z’n facebook ( we hebben elkaars wachtwoord) sie ik dat Marie hem blijft sturen…

Maar als Tom niet bij jullie op school zit, hoe kent Marie hem dan?

Wat ben jij naïef zeg. Had je zelf niet al bedacht dat het niet ok is wat zij aan het doen is? Dumpen dat mormel.

Ik weet dat het best lastig is om zo maar een ‘vriendschap’ te verbreken maar ze is niet normaal bezig.

Ik had ook een vriendin die me een soort van gebruikte. Ik bleef achter haar aan lopen omdat ze zo populair was en ze noemde mij ook gewoon beste vriendin enzo en blijkbaar kon ze alles bij me maken. (van haar accepteerde ik alles, anderen konden dat niet flikken bij me) Ze liet me vaak in de steek. Ik wachtte 3 uur op school op dr omdat we zouden afspreken en dan kon ze ineens niet meer of ging met een ander. alleen toen we naar de 3e gingen moest iedereen naar een andere school (voor ander niveau enzo) en hen haar hooguit nog 2x gesproken omdat ze een ander niveau doet . En ik zit nu in de 4e.

Ik heb nu veel leuke vrienden dus gewoon laten vallen die marie
Ze is je niet waard, er zijn ook andere mensen die niet alles van je af willen nemen echt !