Problemen bij seks

Haii meiden,

Ik wil ff mijn verhaal kwijt want ik zit er eigenlijk wel mee…

Een tijd geleden heb ik geprobeerd seks te hebben met mijn toenmalige vriend, dit lukte niet echt. Zijn penis kwam er niet in en het deed gewoon zoveel pijn… Weer een tijdje later weer geprobeerd, hetzelfde verhaal. Ik ben gewoon bang geworden om het nog te proberen, voor de pijn gewoon… Ik vind dit erg klote want ik wil ook gewoon kunnen genieten ipv helse pijn… Ik heb zelf al wat rondgezocht over waar ik last van zou kunnen hebben. Ik las iets over vaginisme, mijn klachten lijken erg daarop. Maar met het inbrengen van tampons heb ik totaal geen problemen. Met vingers wel een beetje maar ook niet echt. En bij vaginisme kun je vrijwel helemaal niks inbrengen… Wat ik nu ga vertellen klinkt een beetje vies maar ik kan het even niet anders uitleggen dus bij deze alvast sorry! Als ik (of iemand anders?) een vinger probeert intebrengen, voel ik geen pijn, dat is wel fijn. Maar binnen in voel ik wel iets vreemds… Een vlezig obstakel of een bult ofzo? Als k dat raak krijg k gwn een akelig gevoel omdat het vreemd is. Dit zit zegmaar op het begin in mijn vagina. Ik weet hoe de vagina loopt zegmaar, recht naar achteren. Bij mij voelt het alsof de vagina niet recht naar achteren loopt als jullie begrijpen wat ik bedoel, maar het voelt alsof k eerst naar onder miet gaan met mijn vinger en dan pas recht omhoog. Jaa ik weet het klinkt een beetje raar maar ik kan het niet beschrijven. Verder verhinderd dit het vingeren niet ofzo als ik ietsje doorduw kom ik daar gewoon pijnloos langs. Maar het is wel vervelend en ik dacht misschien heeft dit te maken met waarom ik geen seks kan hebben. Sorry voor dit rare verhaal maar ik wou het even kwijt en ik hoopte dat er iemand is met soortgelijke klachten en weet wat kan helpen…

Mvg Froste

Froste,

jouw vagina/beschrijving klinkt als elke vagina, die natuurgetrouw onder het schaambeen loopt. :slightly_smiling_face:
De eerste keren doen gewoon heel erg veel pijn. Probeer eens rustig op te bouwen, zodat je goed nat bent. Probeer je te ontspannen (en niet denken aan eventuele pijn), vertrouw je vriend volkomen (evt gewoon op je rug liggen en hem rustig laten binnenglijden) en gebruik glijmiddel.

ik ben ervan overtuigd dat het dan wel lukt. :slightly_smiling_face:

Bedankt voor je reactie!

Jaa, het was echt geen fijn gevoel het deed gewoon echt pijn.
Hij had wel een condoom om met glijmiddel maar het hielp niet echt.
Mijn huidige vriend wil het nu zegmaar proberen (eerste keer met hem) maar ik durf gewoon niet meer… :cold_sweat:

Probeer bovenop te gaan zitten. Zo heb jij meer controle & glijd het gemakkelijker.
Gebruik ook glijmiddel & zorg voor veel voorspel

Zoals jij het omschrijft, zo voelt het bij mij ook. Er is dus volgens mij niet mis met je vagina. Je moet gewoon veel oefenen.

Langzaam opbouwen, zorg voor een goed voorspel waardoor je (als het goed is) nat wordt en gebruik speeksel of glijmiddel zodat het er makkelijker inglijdt.

kwestie van opbouwen.
Jou beschrijving herken ik heel erg. Er is niks mis mee hoor, oefenen en het gaat vanzelf beter.

.

Je hebt dus pas sinds het kort voor het eerst seks? Bij mij doet het aan het begin van inbrengen altijd pijn (en dan ook echt pijn, niet gewoon gevoelig) zodra hij eenmaal zit en paar keer op en neer is geweest gaat het prima. Dus misschien een keer tandjes op elkaar en even doorbijten? Ik wil je echter niet aanmoedigen om pijn te lijden, want seks moet natuurlijk leuk zijn. Dus als het écht niet gaat gewoon stoppen en volgende keer nog eens proberen.