Problemen bij afvallen

Hoi, ik ben ongeveer een maand geleden begonnen met afvallen, nadat ik in korte tijd ongeveer 5 kilo ben aangekomen, mede door de pil(waar ik nu mee ben gestopt), en door onregelmatig en laat eten op vakantie. Ik weeg nu 61,5 kilo en ben 1,70.

Mijn probleem was dat ik altijd vrij gezond eet, vooral wat betreft avondeten. Maar ik at wel erg veel snoep en koek, en daar ben ik mee gestopt en heb deze vervangen door yoghurt, groente en fruit.
Ik eet nu 's ochtends 1 boterham. Tussendoor 2 volkoren muesli knackebrödjes. Voor de lunch een pistolet met kaas en een bak yoghurt met muesli. Dan eet ik tot het avondeten vaak nog wat yoghurt, een appel en veel tomaten. ’ s avonds eet ik altijd erg gezond, en veel groente. Voor ik ga slapen eet ik nog een kiwi of ander fruit. Verder drink ik de hele dag water en thee zonder suiker.
Nu ben ik in deze maand niets afgevallen, terwijl ik sinds 2 weken ook ben begonnen met fitnessen, 3x per week.

Ik denk daarom dat ik nu te weinig eet, en daardoor geen gewicht kwijtraak. Alleen meestal hoor je dat je vaak in het begin nog wel afvalt, maar dat het daarna stopt. En ik ben helemaal niets afgevallen.
Dus is het mogelijk dat ik in de spaarstand zit?

Ik hoop dat iemand me kan helpen! Ik wil graag op een gezonde manier afvallen maar volgens mij is dit niet de manier.

Jouw gewicht bij jouw lengte geeft een BMI van 21,3. Helemaal gezond. Denk idd dat je veel te weinig eet, en beter bij het gezond afvallen topic terecht kunt. Eigenlijk zelfs in het strakker worden voor de zomer topic, aangezien je amper gewicht kwijt hoeft.

meet je je ook? t kan zijn dat je spieren op bouwt door de fitness en dus wel vet kwijt raakt, maar niet ziet op de weegschaal omdat spieren zwaarder zijn dan vet.

maar waarom kan dit niet gewoon in het algemeen afvaltopic?

Als je op je gezonde gewicht zit val je toch ook niet af?

Volgens mij val je niet echt af inderdaad (of niet veel), maar het vet dat je nog hebt wordt dan vervangen door spieren geloof ik.

OT: Ik ben 165 en weeg ook ruim 60 kilo, maar vind er niks mis mee :slightly_smiling_face: Het is wel goed dat je gezond gaat eten natuurlijk! En zoals ik hierboven al gezegd hebt, je kunt altijd wat vet vervangen door spieren

Ik denk dat het inderdaad komt omdat je te weinig eet. Als je na het sporten iets eet met snelle koolhydraten helpt dat ook om gewicht te verliezen.
Een mueslireep of banaan is een goede keuze daarvoor.

Daarnaast zou je je eiwitten wat aan kunnen vullen.
Probeer eens een ei te eten bij de lunch en een handje nootjes tussendoor. Ik denk dat dat al een verschil kan maken.