problem

ik heb nu langer dan een half jaar met mijn vriendje.
het gaat erg goed tussen ons en dat wil ik zo houden.
maar er zijn meisjes die hem moppie of schatje noemen.
dit vind ik vervelend, maarja, ik kan er niet zoveel aan doen.
een tijd geleden was er een meisje die ik helemaal niet ken, en mijn vriendje had een foto van mij op zijn msn. en ik was bij hem thuis. en toen was dat meisje dus online. en toen zei ze dat ik een lelijke slettenkop had ofzo.
en toen was ik best wel gekwetst.
en een paar dagen geleden heeft ze met mijn vriendje gewoon op msn gepraat. en mijn vriendje heeft uiteindelijk “doeidoei lieffiee (K)” tegen haar gezegd.
hierdoor ben ik wel gekwetst, want ik vond het echt niet leuk om te lezen. (ik zag dit, omdat ik even zijn laptop op moest starten ; ik lees echt zijn geschiedenis niet)

WAT ZOUDEN JULLIE IN DIT GEVAL DOEN?

liefs,
ferozlover

er met mijn vriend over gaan praten. Maar doet hij dat altijd bij elk meisje, dat van ; doei doei lieffie. Want als hij het altijd doet dan kan je er niks aan veranderen. Maar wel een beetje raar dat, dat meisje zei dat je een lelijke slettenkop hebt! en wat zei hij er eigenlijk op terug?
Succes meid.

Noemt hij dat kind lieffie? Ook al beledigt ze je?
Daar zou ik toch eens een hartig woordje met hem over hebben.

ja, toen ze dat had gezegd wilde ik terugreageren, maar hij vond toen dat het beter was dat ik dat niet deed, hij wilde geen ruzie, terwijl zij toch ruzie maakte met mij? en ik deed er niet eens wat voor.
heel erg bedankt!

Er over praten,
Zeggen wat je dwars zit…

Dalijk gaat zij er met jou vriend vandoor…
of misschien jou vriend met haar.

En wat voor band hebben jou vriend en dat meisje dan?

:ok_woman:
Duh

Kijk, het is idd niet echt cool dat zij dat over jou zegt.
Maar jouw vriendje heeft meerdere vrienden en vriendinnen dan alleen jou.
Dus gewoon goede vrienden en vriendinnen.
Dat moet je accepteren, want je hele leven hou je er meerdere vrienden op na met je vriendje in het bijzonder.
Dat hij lieffie tegen haar zegt, zal hij niet specifiek zo bedoelen.
En anders zou ik het hem gewoon vragen. Dan kan je er ook niet overin zitten.
Anders moet je bij jezelf nagaan of jaloezie een grote rol speelt.

Aargh.
Moppie, dat vind ik toch zo’n vreeeselijk woord hé.

Daar ga ik helemaal niet mee akkoord. Als je een relatie met iemand hebt, ga je er tevens van uit dat die persoon van je houdt en je beschermt. En dus ingaat tegen beledigingen van zijn vriendinnen en haar verdedigt. Doet hij dit niet, moet je twijfelen over zijn assertiviteit of over zijn liefde.

Alé, tuurlijk ga je daar vanuit. Maar niemand zit te wachten op een jaloerse vriend of vriendin.
Van die types die er ook niet tegen kunnen als hun vriend of vriendin staat te praten met het andere geslacht.
Zo kan je overal wat achter zoeken namelijk. Ook achter 't msn gebruik van deze jongen.

Nou ik heb toch veel liever dat je ten minste eerlijk tegen elkaar kan zijn en jezelf dan kan zijn in een relatie, dan dat mn vriend/vriendin niet zou kunnen praten over iets waar die mee zit. Een beetje jaloezie hoeft niet erg te zijn, het toont dat je om elkaar geeft.

Het gaat er niet om dat hij met een ander meisje praat, het gaat er om dat hij praat met meisjes die haar ronduit beledigen. Als hij haar niet verdedigt, heeft hij duidelijk geen ruggengraat of houdt hij niet van haar.

okay, om 1 ding even uit de wereld te helpen:
ik ben niet jaloers. haha. dat zou wel heel zielig zijn van mezelf als ik jaloers zou zijn op een meisje dat zo triest is dat ze iemands vriendje wil afpakken.
maar kijk. ik word soms zo gek van meisjes die geen respect hebben voor anderen en ook geen zelfrespect hebben, omdat ze denken dat ze door zichzelf te verkopen jongens kunnen ‘krijgen’.
ze heeft mij uitgescholden, zonder reden. en dat vind ik onterecht. en als ze dan ook nog een beetje schatje gaat zeggen tegen me vriendje, vind ik dat ze zich echt misdraagt en dat is totaal geen jaloezie van mijn kant.
ik zou haar eerder jaloers noemen, want ze wil toch mijn vriendje? ik niet die van haar hoor, als ze die al heeft.

en oja; ze is ook nog eens erg zielig, want ze denkt dat ze leuk is ofzo?
ze krabbelde me vriendje een tijdje geleden:
Feroz(L)
je favorite is weer op hyves!
naaaaaa, dan ben je toch misselijk bezig, als je denkt dat je iemands favoriet bent?
en ik wil mijn vriendje echt niet in de weg staan in vriendschappen of wat dan ook. hij is een vrij mens net als iedereen, maar sommige dingen gaan gewoon te ver. en op sommige momenten is jaloezie gezond in een relatie, zoals hiervoor al door iemand gezegd: het laat zien dat je om iemand geeft en van diegene houdt.

dat hij bevriend is met andere meisjes is niet raar
maar dat hij je niet verdedigt terwijl iemand een vriendin van hem jou uitscheld vind ik wel ernstig :open_mouth: daar zou ik wel even met hem over praten