Problem!

Hey, wij zijn 3 meiden met een probleempje: …
Onze vriendin heeft een half jaar verkering met haar vriend, en nu is ze best veranderd, en ze is haast elke dag bij hem, zodat we haar bijna nooit meer zien!

We gaan ook met z’n 4e op vakantie, maar we twijfelen of we haar wel mee moeten nemen… want ze kan net zo goed met haar vriend op vakantie gaan, want het lijkt wel of ze liever bij haar vriend is dan bij ons??!

Onze ouders vinden het eigelijk ook niet goed als we met haar op vakantie gaan omdat ze ons eigelijk een beetje laat stikken voor haar vriend… maar we willen haar eigenlijk ook niet kwijt als vriendin.

Wat moeten we nu doen? TIPS?

:couplekiss_man_woman: :couplekiss_man_woman:

hmmm… lastig meid,
ik weet het niet wat ik zou doen, ik denk dat jullie met zijn 3e eens goed met haar moeten gaan praten…
Gewoon zeggen waar het op staat, en dat jullie het jammer vinden dat jullie haar nooit meer zien, omdat ze zoveel met haar vriendje optrekt.
Je kunt dan ook zeggen dat je de vakantie niet meer zo ziet zitten, als dit zo doorgaat, misschien gaat ze dan inzien dat het toch beter is dat ze wat meer met jullie optrekt??
ze moet gewoon haar tijd wat beter verdelen, ik snap dat het vervelend is, maar als ze zich niet kan aanpassen gaat de vriendschap gewoon over ben ik bang… :cry:

nou ik hoop dat je er wat aan hebt, en veel sterkte in deze moeilijke situatie!!
:couplekiss_man_woman:

up

Ik zou gewoon met zn 3en met haar praten, want dit kan echt niet zo…
Jullie hebben het beste met haar voor, en als die jongen haar dumpt, en jullie haar ook heeft ze niemand meer…
Als ze geen tijd voor jullie heeft zou ze echt een keuze maken, dan zou ik gewoon zeggen: Ga lekker met zn 3en op vakantie, dumpen die meid!

X
Samira

Ik heb morgen 3 jaar lang verkering met mijn vriend en zit al sinds 2 jaar elke pauze naast hem.

Het is niet zozeer dat ze jullie volledig wil laten stikken (ook al lijkt dat zo doordat ze minder tijd doorbrengt met jullie) maar nu haar tijd ook wil delen met haar vriendje. Ik zou eerst eens met haar praten over wat jullie er van vinden in plaats van gelijk vooroordelen trekken erover en haar uitsluiten. Het komt vaak voor dat mensen het niet inzien dat ze (te)veel met hun partner omgaan in plaats van ook met anderen.

Wat iedereen zegt. Ga met haar praten, en zeg dat jullie de vakantie met haar niet zo zien zitten, misschien ziet ze dan idd in dat ze niet echt leuk bezig is.

Ik heb precies hetzelfde. Maar die vriend is dan zo’n droogkloot die niks wil en die met uitgaan niet meegaat omdat hij om half 10 in bed wil liggen. Het hele spontane is aan haar weg.

ik zou ook met haar praten ja, maar ik vind niet dat je zomaar kan zeggen dat ze niet meer mee mag. ze kan toch niet zomaar anuleren? alles is toch al geregeld en betaald?

het zou toch juist goed zijn voor jullie vrienschap, ze is dan zonder haar vriendje. laat zien dat het met jullie ook hartstikke leuk is en misschien gaat ze daarna weer meer met jullie om. en als er daarna niets veranderd is weet je zeker dat ze geen echte vriendin meer is.

mmm ik kan het me wel voorstellen dat ze graag bij haar vriend wil zijn… maar dit vind ik niet kunnen…

ga met der praten en zeg dat het beter is dat je niet met haar op vakantie kan gaan want ze heeft het toch over 1 ding dan…

-ik mis me vriend
-weetje hoe leuk mijn vriend is
-ik wou dat me vriend hier was
-niemand is leuker dan mijn vriend…

ik heb het ook meegemaakt we gingen op vakantie hoorde dit en thuis hadden we verteld dat we geen vriendinnen meer konden zijn. ze was toch liever bij der vriend dan heb je ons ook neit meer nodig lijkt mij… maar ja 3 maanden daarna was het uit en uithuilen bij ons zat er niet meer in… laat je vriendinnen nooit stikken !in dit geval doet ze dat dus…

Kun je nou echt niet bedenken dat jullie met je vriendin moeten gaan praten?
Als je zomaar zegt dat ze niet meer mee mag op vakantie zonder ook maar een woord met haar erover te spreken, laat je haar net zo hard vallen.
En dan voel je je geen haar beter als haar, als het al haar bedoeling is jullie te laten vallen.