Probleempje

Heeyy Forumers,

Ik zit met een probleem. Nu ja, eerst was het niet echt een probleem, maarr ik begon te denken, en mijn oververmoeide hersenen lieten me dit plots beseffen.
Maar, aangezien de situatie nog heel vaag is, vertel ik dat best eerst:

Op school zit een geweldige jongen. Hij is grappig, knap en nog wat dingen die geweldige jongens meestal zijn, maar… hij zit niet in mijn klas. In mijn jaar zijn er 3 klassen. Aangezien het niet zo’n grote school is kent iedereen iedereen. Er is 1 speelplaats, en de klassen zijn vaak gemengd. Ik ben van het begin van het schooljaar ongeveer al verliefd.

Eerst leek alles hopeloos. Hij leek interesse te hebben in mijn vriendin (die wel in zijn klas zit), en ik begon me veel te vaak in mijn vriendins buurt te begeven. Na een tijdje merkte hij blijkbaar dat ik ook besta. Nu zijn we enkele maanden verder, en hij spreekt mijn vriendin eigenlijk nauwelijks meer aan. Nu kijkt hij soms wel naar me, en wanneer ik dat doorheb, is er altijd oogcontact, waarna ik het altijd verbreek. Dingen die nu ook vaker voorkomen:

-Als hij raar doet, en hij merkt dat ik het zie, verschijnt er altijd zo’n ‘OMGnee ze zag het, nu moet ik schuldig glimlachen’-lach op zijn gezicht.

-Zowat alle jongens waar ik mee praat durven soms wel een grapje te maken die wat te beledingend overkomt (waar ik overigens geen probleem van maak), en iedereen lacht dan, behalve hij.

-Als hij naast me staat, kijkt hij net naast me, om te kijken of ik kijk (iets wat ik soms omgekeerd ook doe)

etc etc veel te oninteressant

Ik probeer echt bijna elke pauze in zn buurt te komen of contact te zoeken, wat meestal lukt. Maar wat het probleem nu echt is: Ik ben verlegen. Hij is verlegen. Ik wil het wel aanvragen maar 1. Dat durf ik niet 2. hij is altijd bij zijn vrienden. En noch hij nog ik gebruiken onze lockers echt vaak. En wanneer ik besefte dat als ik het nooit zou vragen en hij het nooit zou vragen, we het allebij nooit zouden aanvragen en we uiteindelijk nooit iets zullen ondernemen. Ik weet ook niet echt of hij echt verliefd op me is, maar veel dingen wijzen op wel.

Hoe kan ik hem subtiel duidelijk maken dat ik heb leuk vind? zonder dat het echt opvalt voor de rest?

*wijzigt dit bericht bericht en panikeert* :cold_sweat: :cold_sweat: :cold_sweat:

ah, daarmee heb je het nu net verpest :’)

:cold_sweat: :cold_sweat: :cold_sweat: :cold_sweat: hahahaha

misschien verwijder ik dat beter :stuck_out_tongue:

Inderdaad… Komt nu nogal aso over, niet iedereen heeft zin om te reageren op het zoveelste highschool teenage drama…
Maar goed, even heel simpel, neem hem apart en vraag of hij een keer wat leuks wil gaan doen, simple as that

Heb je zijn nummer niet?

Ik citeer jezelf maar even aangezien dat hier ook van toepassing is.

:grinning_face_with_smiling_eyes: :grinning_face_with_smiling_eyes: :grinning_face_with_smiling_eyes: