Probleempje..

Ik ben nu anderhalf jaar heel gelukkig samen met mijn vriend. Ik ben 20 en hij is 23. Voordat wij samen waren is hij redelijk los gegaan qua seks met verschillende vrouwen. Ik heb alleen seks gehad met hem en mijn vorige vriend.
Ik merkte al eerder in de relatie dat hij meer spannende dingen wil doen op sex gebied, waarin ik soms dan ook mee deed, maar sommige dingen gaan mij te ver (trio). Daar voel ik mij niet comfortabel bij.
Wat hij nu eigenlijk wil is seks met een ander iemand, wat mij hartstikke onzeker maakt maar hij zweert dat het niet aan mij ligt. Hij wil dit denk ik omdat hij dat voor onze relatie gewend was, de spanning, wetende dat hij nog aantrekkelijk is enz.
Ik vind dit natuurlijk niet leuk, ik ben nogal monogaam en zou er erg verdrietig van worden als hij dit zou doen (ookal vraagt hij dus toestemming). Hij wilt dit dus echt graag doen (want zo is hij gewoon) en ziet het niet als optie in om het niet te doen.
Wij hadden dus 3 opties bedacht:

1. Het blijft zoals het nu is (ik blij, hij niet want hij wil dat echt).
  2. Hij gaat met andere vrouwen seks hebben (hij blij, ik niet).
  3. We komen er niet uit, dus het moet maar uit (beide niet blij).

Hij houd zielsveel van mij, hij wil ook de rest van zijn leven met mij blijven en hij is naast dit echt het perfecte vriendje voor mij, alleen is dit iets wat hij mist.
Ik weet niet wat ik er mee aan moet, omdat ik erg monogaam ben. Wie weet wat ik moet doen?

Heb een beetje respect voor jezelf. Als jij niet wil dat hij met andere vrouwen seks heeft, dan moet die dat accepteren en anders gewoon met andere vrouwen zonder jou. Want hij zit in relatie met jou, dan vind ik ook dat hij daar genoeg aan zou moeten hebben. Want het is nog steeds vreemdgaan, maar dan weet je d’r vanaf.

Kom alsjeblieft voor jezelf op! Laat niet over je heen lopen en denken dat zoiets normaal is. Als jij niet heel duidelijk zegt dat je dit niet wil, loopt het verkeerd af.
En ik vraag me ook af hoe hij die verdere relatie dan voor zich ziet. Je zegt dat hij de rest van zijn leven bij mij wil blijven, maar als hij nu al seks wil met andere meiden…? Hoe gaat dat dan over 5 of 10 jaar?

Succes! Denk om jezelf!

Hij heeft ervoor gekozen om met jou een relatie aan te gaan, dan zou hij ook trouw aan jou moeten zijn en niet met andere vrouwen naar bed willen gaan. Ik zou de keuze bij hem laten, of hij kiest voor jou en laat zijn losbandige leventje achter hem of hij gaat daarmee door en verliest jou.

Als hij echt zoveel van jou houdt, dan zou hij er vrede mee moeten hebben dat jij het niet wil. Ik vind het niet meer dan logisch dat het niet doorgaat als jij het er niet mee eens bent. Want inderdaad, hoe zal het over een x aantal jaar zijn als hij steeds meer wil?

Ik kan op zich best begrijpen dat hij een trio wil, maar dat hij jullie relatie daarvoor op het spel zet? Dat hij dus eigenlijk zegt dat een trio belangrijker voor hem is dan jullie relatie? Nee, daar begrijp ik geen hol van.
Als jij geen trio wil, dan heeft hij dat te accepteren. Als hij dat niet kan accepteren, denk ik inderdaad niet dat de relatie gaat werken. Dat is moeilijk, want natuurlijk geef je om hem, maar je moet geen dingen tegen je wil in gaan doen om je relatie te redden, dat is het gewoon niet waard. Ik vind het overigens verdacht veel op manipulatie lijken, “ik wil een trio want anders maak ik het uit”?? wth man.

O serieus, hij ziet het niet als optie om het niet te doen? Daar had ik even overheen gelezen. Hij lijkt je echt te manipuleren en ik denk dat deze relatie op de lange (of zelfs middellange) termijn echt niet gaat werken. Ik bedoel, wat is de volgende stap?

Sta op voor jezelf. Als hij dit boven jou verkiest dan ben jij beter af zonder hem. Ik zou dit hem ook echt heel goed duidelijk maken!

Ja ik zou 2 doen, maar ja als jij daar niet gelukkig van wordt dan doe je het toch niet? Dit moet je bespreken met je vriend, niet met ons. En je weet niet eens waarom hij het precies wil? Dus je hebt er niet genoeg over gepraat imo.

Hij wil iets wat jou te ver gaat. Lijkt me duidelijk. Of zeggen dat het feest niet doorgaat of bij hem weg gaan.

Hier mee eens^
Ik vind het echt te gek voor worden dat hij zegt zijn hele leven bij je te willen blijven maar niet seks hebben met anderen als geen optie ziet? Dan stelt hij dus de seks met andere vrouwen boven jullie relatie. Ik vind dit echt bizar, hij manipuleert feitelijk gewoon.

Helemaal mee eens.

Gaat om zijn behoeften?het gaat om jou wat wil jij
hij moet gewoon accepteren wat jou keus is waar jij ook achterstaat.
Je moet er geen spijt van krijgen,je moet doen wat jij wilt
niet om hem maar te gaan plezieren daar heb je niks aan.
Je moet bij je zelf nagaan eerst dit het allemaal wel waard,hij moet niet over jou
grenzen gaan jij bepaald,het is aan jou.

Als mijn vriend tegen me zou zeggen dat hij graag seks met een ander wilde dan mocht hij dat doen, want dan is onze relatie bij voorbaat gewoon voor bij. Wat respectloos man

Ga voor optie 1, anders zul je erg gekwetst worden en als hij écht van je houdt dan ben jij wel genoeg voor hem.

Het is lastig, jullie zitten nu in een monogame relatie waar jij je prettig bij voelt en hij niet. Het gebeurt vaker dat een van de twee ‘meer’ wil. Vaak wordt er gedacht dat er dan wat mis is in de huidige relatie maar dat hoeft echt niet altijd zo te zijn. Al is iemand nog zo verliefd, heb je een leuke relatie met goede seks dan toch kan iemand “meer” wil. Dit resulteert meestal in vreemdgaan, en jouw vriend heeft er voor gekozen om het eerlijk te vertellen. Dat kan nogal hard aankomen en is pijnlijk… Ik zou in jouw geval uitzoeken of het een fase is of niet. Als het een fase is is er namelijk mee om te gaan (optie 1), als het in hem zit om zo te leven (polyamorie) ga je het niet tegenhouden, en is het voor jullie beide prettiger om een partner te hebben die kwa relatievorm bij je past(optie 3).

Je moet in ieder geval nergens mee instemmen dat je niet wil! dus optie twee zou een heel slecht plan zijn, waarin je constant jaloers en ongelukkig zal zijn…

Ik weet dat velen het niet met deze denkwijze eens zullen zijn, dat hoeft niet. Ieder moet voor zich kijken waar die zich het prettigst bij voelt

In ieder geval heel veel sterkte, dit is geen makkelijke kwestie.