Ik ben nu anderhalf jaar heel gelukkig samen met mijn vriend. Ik ben 20 en hij is 23. Voordat wij samen waren is hij redelijk los gegaan qua seks met verschillende vrouwen. Ik heb alleen seks gehad met hem en mijn vorige vriend.
Ik merkte al eerder in de relatie dat hij meer spannende dingen wil doen op sex gebied, waarin ik soms dan ook mee deed, maar sommige dingen gaan mij te ver (trio). Daar voel ik mij niet comfortabel bij.
Wat hij nu eigenlijk wil is seks met een ander iemand, wat mij hartstikke onzeker maakt maar hij zweert dat het niet aan mij ligt. Hij wil dit denk ik omdat hij dat voor onze relatie gewend was, de spanning, wetende dat hij nog aantrekkelijk is enz.
Ik vind dit natuurlijk niet leuk, ik ben nogal monogaam en zou er erg verdrietig van worden als hij dit zou doen (ookal vraagt hij dus toestemming). Hij wilt dit dus echt graag doen (want zo is hij gewoon) en ziet het niet als optie in om het niet te doen.
Wij hadden dus 3 opties bedacht:
- Het blijft zoals het nu is (ik blij, hij niet want hij wil dat echt).
- Hij gaat met andere vrouwen seks hebben (hij blij, ik niet).
- We komen er niet uit, dus het moet maar uit (beide niet blij).
Hij houd zielsveel van mij, hij wil ook de rest van zijn leven met mij blijven en hij is naast dit echt het perfecte vriendje voor mij, alleen is dit iets wat hij mist.
Ik weet niet wat ik er mee aan moet, omdat ik erg monogaam ben. Wie weet wat ik moet doen?