probleempje?

Heey!

ik heb een klein probleempje, of misschien ook niet… ik weet het echt niet meer! :frowning_face:
ik zal het verhaal vertellen:

Even als eerste: ik zit aan de pil, ben hem nooit vergeten. en heb hem gewoon goed geslikt.
Zondag avond heb ik seks gehad met mijn vriend, zonder condoom.
Nu kreeg ik gisteren avond, ineens een bloeding… maar, ik zit niet in een stopweek… Dus het zou een zwangerschaps symptoon kunnen zijn…
Dit is de laatste dag dat ik een morning-afterpil kan halen… want om 21:00 zit ik aan de 72- uur…
Nu zit ik dus onwijs te twijfelen, of ik die pil zal gaan halen of niet…

wat denken jullie? blush.gif

Een zwangerschapssymptoom binnen 2 dagen, dat zou knap zijn!

Als je (net) aan de pil bent, kun je last hebben van tussentijdse bloedingen. Dat is heel normaal hoor, waarschijnlijk heb je gewoon zo’n bloeding gehad.
Zwangerschapssymptomen heb je sowieso niet al na een paar dagen, daar gaat echt wel wat meer tijd overheen. Als je de pil gewoon goed slikt, is de kans echt zeer minimaal dat je zwanger bent. MAP is echt niet nodig en is bovendien zonde van eventuele bijwerkingen die je daarvan kunt krijgen.

Niet teveel stressen hoor, is echt niet nodig!

Als je de pil zoals je zegt nooit bent vergeten ben je niet zwanger. Kan een doorbraakbloeding zijn geweest. Als je ‘symptomen van zwangerschap’ hoef je nog niet meteen zwanger te zijn. MAP zou ik niet halen, kan je jezelf alleen maar overbodig (in dit geval) ziek mee maken. Als je het echt zeker wil weten, haal je over twee weken even een testje, maar die is hoogstwaarschijnlijk negatief.

hihi… okee…
bedankt voor jullie reacties!!!

Hou op met me

Bloeding is ‘normaal’ als je de pil slikt. Ik slik hem al 4 jaar en heb helaas regelmatig last van bloeding… dit heeft te maken met de hormonen van de pil. Het één lichaam reageert er helaas wat minder goed op dan een ander lichaam.

Dit had in het Ben ik Zwanger topic gekund.
Daarnaast kun je inderdaad niet zwanger zijn zolang je de pil goed slikt. En sowieso krijg je niet zo snel zwangerschapssymptomen zoals Jackieoh al zei.

slik jij de pil ook door, als ik dat vragen mag…? Ik ben van plan om het wel te doen… maar als er kans is dat ik meer van deze bloedingen krijg, heeft het toch eigenijk ook niet zo veel nut om hem door te slikken? Of begrijp ik dit dan verkeerd

In het begin wel. Toen kreeg ik dus de bloedingen etc. Toen ben ik 2x overgestapt op een andere pil maar tevergeefs. Ik slik nu een pil waarbij ik niet kan doorslikken, omdat het elke week andere pilletjes zijn. De GGD heeft tegen mij gezegd dat het een optie kan zijn om 3 maanden met de pil te stoppen en dan weer te beginnen, misschien dat de bloedingen dan over zijn. Maar condooms doen zeer bij mij en ik heb een vriend dus dat wordt hem niet :'D

Sowieso geen MAP halen want dan is de werking van de pil weg.

We hebben een algemeen ben ik zwanger topic