probleempje..

Laatst had ik een topic gemaakt over dat ik de naam van een vriend van een jongen wou weten,
Alleen is dat helemaal anders gelopen, Met die jongen waarvan ik de naam weten wou (D) heb ik alleen maar oppervlakkige gesprekken niet bepaald boeiend, alleen de vriend van hem (R) is het eigenlijk wel heel leuk.
Whatsapp elke dag en heb het gevoel dat ik ook echt alles bij hem kwijt kan, hij is ook zeker heel lief!
Het probleem is alleen dat hij 21 is, en ik 16… niet dat dat voor mij zo’n probleem is, maar voor mijn ouders misschien wel, en het feit dat hij al opzich zelf woont, ik heb daar geen problemen mee, maar als ik het tegen mijn ouders vertel denk ik niet dat ze daar zo blij mee zijn…

in ieder geval hadden we het erover om af te gaan spreken, waarschijnlijk ga ik nu zondag naar hem toe, hij wou eerst bij mij komen maar dat vond ik niet zo’n goed idee, dan moest hij zich al gelijk voorstellen aan mijn ouders en ik bedoel ken hem ongeveer 2 weken, vind ik nu nog best vroeg…

dus ga ik naar hem toe, met de trein is dat ongeveer een kwartiertje… alleen moet ik dan een treinkaartje kopen, en dat kan alleen met pinpas dus kunnen mijn ouders alsnog zien dat ik dan met de trein naar zijn woonplaats ben geweest, ik heb liever niet dat ze het nog weten want ik wil hem eerst beter leren kennen, voordat mijn ouders al gelijk denken dat er meer aan de hand is, en denk niet dat ze zo blij worden als ze horen dat hij opzichzelf woont, dus dat gedoe wil ik voor mezelf nog even besparen… alleen wat moet ik nu doen?

Als ik tegen m’n ouders zeg dat ik naar hem toe ga, denk ik dat ze willen dat ik niet ga omdat ze bang zijn dat hij verkeerde bedoelingen heeft, natuurlijk snap ik die bezorgdheid, maar wil wel graag naar hem toe, maar hoe ik dat aan ga pakken met dat treinkaartje heb ik dus geen idee van, hebben jullie een idee?

Bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal! :slightly_smiling_face:

xx

Geld pinnen en dan met cash een kaartje kopen?
Of verzin een smoes dat je écht een ov nodig hebt. Of vraag een vriendin of ze het voor je wil kopen en betaal haar dan terug met een smoesje.
Of ga met een vriendin “shoppen” in zijn woonplaats. Tenzij het een achterlijk gat is natuurlijk:’)

Je kan toch ook met muntgeld betalen?
Of je leent de ovkaart van een vriendin en betaald haar de kosten terug.
Of je gaat gewoon met je pinpas en dan staat er alleen iets van ‘ns apparaat station groningen’ ofzo. Dus niet ‘Kaartje gekocht naar roosendaal’. Dus dan verzin je een smoes dat je ging winkelen met een vriendin ofzo?

Bovendien vind ik het een beetje vreemd dat je ouders je rekening checken? Zeg anders dat je dat liever niet hebt omdat je een kadootje hebt gekocht en ze niet mag zien waar je het hebt gekocht?

Offff je verteld het ze gewoon en verteld zijn leeftijd niet. Genoeg opties :grinning:

hahaha, helaas is het een achterlijk gat dus dat is ook niet echt een optie!

muntgeld kan volgends mij niet meer hoor! haha ja als ik het vertel, vragen ze sowieso zijn leeftijd dus dat is ook niet alles helaas!

wel bedankt iig :slightly_smiling_face:

Ik was net 15 en mijn vriend was toen ook 21…
Mijn ouders vonden het ook niet echt geweldig maar zolang hij zich eerst even kwam voorstellen bij hun vonden ze het wel goed…Overigens is hij bij mij gekomen de eerste keer, en ik niet naar hem…

Ik zou zeggen… wees gewoon eerlijk en vraag evt of hij eerst een keer bij jou wil komen, en ook even aan je ouders wil voorstellen… Als het daadwerkelijk serieus is, en jullie willen dat beide, vind ik dat toch de beste optie…

Je kan toch gewoon zeggen dat je een date hebt? Want hoe weet je zo zeker dat ze naar zn leeftijd gaan vragen?

Ik zou die vriend naar jou toe laten komen. Ik snap best wel dat je dat niet wilt maar zo kunnen je ouders hem eerst leren kennen. Om meteen naar zijn huis te gaan lijkt me ook niet heel slim… hij kan misschien wel heel lief, aardig, spontaan overkomen maar dat betekend niet dat hij echt zo is, hij kan ook een masker opzetten.

Als je dan toch naar hem gaat zou ik het gewoon tegen je ouders zeggen, als er wat gebeurd weten ze tenminste waar en bij wie je bent.

Ik zou ook niet direct naar hem toe gaan. Kan je niet met hem naar een stad gaan en daar iets drinken?

Muntgeld kan wel hoor! Doe ik ook heel vaak. Sommige kun je zelfs briefgeld. Ennnn dan zeg j bij de leeftijd toch gewoon: oh weeet ik eigenlijk niet!

16 en 21… Valt wel mee, toch? Ik zou hem sowieso eerst even kort kennen laten maken met je ouders. Vertel je ouders van tevoren dat het niets meer is dan een goede vriend, maar zeg er dan wel gelijk bij dat je het wel zou zien zitten als hij meer was dan dat.
Je ouders maken zich dan niet meteen heel druk, en zijn meteen op de hoogte van wat ze eventueel zouden kunnen verwachten.

Ik zou het sowieso niet verbergen als je naar hem toe gaat. Daar schiet je niets mee op. Dan wordt het alleen maar moeilijker om hem ooit een keer voor te stellen.

Eerlijkheid duurt het langst.