probleempje

mijn vriendin heeft van de week een geheimpje tegen mij vertelt.
ze zei dat ze nog steeds duimzuigt toen ik het hoorde vond ik echt best wel schattig maar ze zei dat ze er echt mee zat want ze durft niet bij iemand te slapen omdat diegene het dan kan zien.
ze zei dat ze soort van verslaafd eraan is best raar maar ze kan er niet mee stoppen.
wat denken jullie ervan ??

Met iedere ‘verslaving’ kan je stoppen, maar je moet het echt willen. Dat is het enige wat ik denk hier over. :stuck_out_tongue:

Ik heb op mijn duim gezogen tot mijn twaalfde ofzo.
En soms, als ik echt heel moe ben, gaat het automatisch weer.

En gek genoeg stopte ik er ineens mee. Zonder aanleiding, zonder nadenken.
Dus ik raad je aan tegen je vriendin te zeggen, dat ze er heus vanzelf mee zal stoppen als ze er niet teveel over na denkt.

Ik leerde het af door 's avonds op mijn hand te gaan liggen in bed… :stuck_out_tongue: Het zit hem in de wilskracht. Oh en bite-x op je duim smeren (als dat spul überhaupt nog bestaat)!

Haha oh dit komt me zo bekend voor.

Zelf heb ik ook heel erg lang geduimd, alles geprobeerd dus inclusief bite-x (vond ik op het laatst lekker) pleisters en duim poppetjes…
Alles wat we konden bedenken.

Op een of andere manier bent ik er toch vanaf gekomen van de een op andere dag zoals hier ook al werd vertelt.

En ja, zelfs ik doe het nog wel eens maar vooral bij de mensen waarbij ik me op mijn gemak voel zoals thuis of bij mijn vriend wat ik zelf niet heel erg fijn vind.

Misschien ietsjes minder, mijn oma en moeder duimen nog steeds als ze op bed liggen :cold_sweat:

Ik heb echt heel lang met doekjes geslapen en op mijn twaalfde ofzo ben ik ermee gestopt. Ze kan het wel afleren, ze moet het alleen willen.

ik duim ook nog steeds :flushed: schaamm ik me niet voor. mijn oude trouwe knuffel gaat overal mee naar toe… en ja ik ben 15. laat ze maar denken wat ze denken, zou ik haar aanraden.

misschien helpt het als ze 's avonds pleisters op haar duimen doet dan doe je het misschien vanzelf niet meer.

haha vind ik nou ook!

Laat een spalk maken bij de dokter… Heeft bij mijn zus ook geholpen… Dat heeft een hele vieze smaak…

Ik heb afgelopen week nog 2 nieuwe knuffels gekocht en ik word over een week 18 :’) Ik hou gewoon te veel van die dingen :grinning: -ik verzamel knuffelapen en slaap ermee en zelfs met dingen zoals schoolkamp neem ik er minstens 1 mee-

Zelf ben ik van het duimen af gekomen omdat ik zo’n stomme blokbeugel kreeg. Door het duimen stonden mijn tanden naar voren… Met een blokbeugel kan je niet duimen, dus zo ben ik er van af gekomen.

ik vind het echt leuk om te horen dat jullie er ook zo over denken of je nou met knuffels slaapt of duimzuigt who cares en als je vriend of vriendin of wie dan ook het wel erg vind is het gewoon niet de juiste

Ik heb een knuffel van build a bear… Wat in amstelveen… En daar kan je zelf een kiezen, opvullen en aankleden… Was wel 2006 dat ik hem kreeg maar toch…

dat is echt zo lief!

Het is weliswaar hello kitty maarja… Heb ook een hondje van daar… Die winkel is alleen weg daar:-(

aahw echt schattig haha,wel jammer dat het weg is .
ik heb ook x gezien dat je op een markt doekjes en kussentjes met je naam erop kan laten borduren binne 10 min gedaan dat is ook echt superleuk :wink:

Je kan ook een zakdoek halen en zelf versieren met textielstift, had ik ook gedaan voor vaderdag 5jaar geleden, maar nu heb ik hem weer terug want mijn vader is inmiddels overleden…

haha jah dat kan ook
gecondoleerd meis!

Dankje! Maar dat kun je ook doen als ‘knuffellapje’

Misschien proberen haar duim aan haar wijsvinger vast te maken met een pleister, hielp bij mij heel goed! Je hand word alleen wel in een beroerde houding wakker, maar binnen 1 week was ik er vanaf.