Probleempje raar

Als ik in bed lig, dan visualiseer ik soms dingen (als ik wakker ben), bv er komt een bal tegen mijn hoofd aan (ik voel het ook echt), dan word ik helemaal wakker (ik was al wakker) en dan schrokt opeens mijn benen in een keer. Dat heb ik zeg maar ook soms als ik niets visualiseer, schrokken in mijn lichaam.
Ik vind het heel raar, het gebeurt soms. Wat kan dit zijn?

x

ps: de titel vond ik gewoon leuk klinken xD

Ik heb alleen dat als ik bijna slaap ik bijvoorbeeld droom dat ik van een berg ofzo afval of me verstap en dan schopt me been ineenkeer en schrik ik wakker. En ik kan m’n rechterbeen nooit stilhouden (niet ernstig) . Maar ik weet niet of jij hetzelfde hebt, want ik heb er namenlijk geen problemen mee.

^Heb ik ook af en toe… zo voordat ik ga slapen. Maar dan is het 1 schok, alsof ik keihard schrik van iets wat ik denk(droom) en mijn lichaam daarop reageert.

uhm wat het kan zijn? ik heb eerlijk gezegd geen idee…misschien een soort spastische trekjes. je kunt misschien naar de dokter gaan. niet dat ik denk dat je ziek bent, maar gewoon zenuw-trekjes ofzo?

die schokken krijg je omdat je dan denkt dat je valt ofzo
gelezen op wikipedia

heb ik ook soms, dat mijn beenspier ongevraagd opeens samentrekt en ik droom ook altijd dat ik val en voordat ik op de grond kom schrik ik wakker en dan heb ik ook echt hartkloppingen enzo maar volgens mij is dit wel normaal :slightly_smiling_face:

Iedereen heeft dit volgens mij, alleen heeft iedereen het op een andere manier.
Ik heb het ook, en als dat bij mij gebeurd droom ik dat ik mezelf in bed zie liggen, en dat bed dan rond begint te draaien en steeds meer vaart krijgt en uiteindelijk kantelt waardoor ik uit mn bed gegoit wordt.
Dan schiet ik inderdaad ook wakker, net zoals jij hebt.
Ik weet niet wat dit is, volgens mij is het een stukje onderbewust zijn als je half in slaap bent maar ook nog deels wakker.

Hehe ik heb dat ook wel is, dan slaap ik half, en droom ik dat ik van de trap val of uitglij en de hele reflex beweging is dan ook echt :’)

Als ik het zo lees is het inderdaad volkomen normaal, maar als je er niet zeker van bent of er echt een probleem in ziet, kun je er wel even naar laten kijken natuurlijk.

dat heb ik ook soms als ik halfdroom… ik sloeg een keer keihard met mijn hand tegen de muur aan en dat deed zeeeer O_o ik was gelijk weer klaarwakker xD

Dat heeft bijna iedereen. Ik heb dan dat ik bijna slaap, en droom dat ik me verstap. Dan spant mijn hele lichaam zich in 1x aan, en schrik ik wakker. Niks om je zorgen over te maken. :slightly_smiling_face:

haha heb ik ook :stuck_out_tongue:

Kijk eens in het lucid dreams topic.

Ik heb wel eens schokken in me rug xD terwijl ik wakker ben en niet droom ofzo, maar wel in me bed lig. En dan weer en na een tijdje weer xD en als ik opsta niet meer. Net alsof iemand mijn rug duwt of prikt, en me rug naar voren schiet.
dat was een tijdje terug zo. Nu niet meer :stuck_out_tongue_winking_eye: ik vond het ook maar raar.

ik heb het ook, maar voglens mij is er neits raars aan ;p

sorry dubbelpost

Heb ik ook altijd.

Vroeger toen ik bijna sliep toen droomde ik een soort van dat ik gewoon rechtdoor liep, over mijn roze kruk viel en in een afgrond belande, maar toen ik viel werd ik wakker :grinning:

hé dat heb ik ook xD wel kut als je tegen een muur aanligt :stuck_out_tongue:
verder geen iedee xD

oh, dat had ik gister avond nog!
ik lag half te slapen
maar me ogen waren nog open.
ik zag een vuurbal voor me want ik
dacht aan onweer. (bij me tante is een vuurbal
in huis gevlogen)
en toen zag ik die vuurbal op me afkomen
en toen schrok me been ook ineens super erg.

of ik word midden in de nacht waker met hele erge hartkloppingen en ook met een schokkend arm/been omdat ik droomde dat ik van een 1000meter lange glijbaan afging, die zo stijl was dat je geen adem meer kan halen…