Probleempje leerkracht

Mag je leerkracht boos op je worden omdat je iets onaardigs over iemand uit je klas op hyves hebt gezet?

Mijn leerkracht was vet boos en ik moest een heel gesprek met haar omdat ik naar iemand had gekrabbeld dat ik … echt niet mag.
Die … heeft dat dus gelezen :pensive:’ en is naar mijn leerkracht gegaan…

Heeft die recht om boos te worden?

Ja, tuurlijk heeft hij het recht.

Ja. Het is ook lullig en vreselijk dom om zoiets op Hyves te zetten, iedereen kan het lezen. Hoe denk je dat de persoon in kwestie zich voelt?

Eh, ik vind het een beetje overdreven. Je krabbelde alleen dat je haar/hem niet mocht? Dan vind ik het wel een beetje gezeik hoor.

Dit ja.

Die persoon die kan me niks schelen en heeft mij vals beschuldigd van iets ergs… En ik heb het heel netjes verwoord… Maar ik had zoiets van : die leerkracht heeft er toch niets mee te maken ?

ja dat mag, maar je kunt het volgende keer beter in een prive bericht stuuren als je het echt kwijt moet… (zorg wel dat je het niet naar de verkeerde stuurt :slightly_smiling_face:

Ik zou het best lullig vinden als ik zoiets over mezelf zou lezen. Naar een leraar gaan is misschien wel een beetje overdreven, maar blijkbaar heb je haar hiermee erg gekwetst.

@summershine__
Bij ons is er zelfs iemand geschorst vanwege dingen op het internet (:

Ik vind dat die leraar er niet zoveel mee te maken heeft, het is buiten school om gebeurd. Als het nou de mentor van dat meisje is vind ik het anders, maar anders hoeft hij er zich niet mee te bemoeien.

een leerkracht is ook een mens.

Waarom zeg je dat eigenlijk via hyves??

Alles wat je ooit op internet zet gaat er noooit meer af, zegt mijn leerkracht xp

en waarom zet je dat ookal weer op hyves? ik vind als mensen zoiets op facebook of hyves zetten altijd een beetje aandacht trekkerig

Precies

Een leerkracht heeft toch niks te maken met iets wat ná school gebeurd?
Behalve als het echt zwaar pesten is maar ik heb niet het idee dat dit in jullie geval zo is.

bij ons op de basisschool is iemand in zn uppie naar een andere klas gestuurt, bijna aan t eind van t jaar… en dan in t jaar van groep acht hea!

heb ik zelf ook wel eens gedaan… en nee, ik vind niet dat de leerkracht zich daarmee hoeft te bemoeien.

Onze leraar zei altijd: Wat er buiten school gebeurd is buiten school.
Nou, niet dus. Ik heb het wel geweten :’)

Ik vind dat ze er wel iets van mag zeggen. Die leerling wist blijkbaar gewoon niet wat ze er mee moest, ze kon het immers niet zelf van het internet afkrijgen he. Vind het ook een beetje kinderachtig en laf om zulke dingen op het internet te zeggen.