Probleempje :c

Hoi allemaal,

Zoals jullie al zien heb ik een probleempje. Ik heb vorig schooljaar mbo niv 3 diploma behaald maar was gezakt voor een paar examens die nodig waren voor niv 4. Dit jaar ben ik, samen met andere klasgenoten die ook niv 4 niet hebben gehaald, naar een andere locatie gegaan om alsnog die diploma te krijgen.
Nou helaas gezakt voor een examen, docenten doen geen ene moer en heb er zelf geen zin meer in.

Een vriendin van mij raadde mij aan om vavo (havo 4+5) te doen aangezien ik niet weet wat ik anders moet kiezen op mbo/hbo (wat een vervelend kind ben ik toch ^^’). Ik had tot de 3e klas havo gedaan, niet gehaald helaas (school uiteindelijk ook nog eens failliet, gaat lekker hé) Voor dit schooljaar ben ik al te laat dan, dus een ‘jaartje verspild’ als ik voor volgend schooljaar pas kan inschrijven. In de tussentijd dan maar werken. Ik ben trouwens 20.
Mijn moeder weet er nog niks van en zeker weten krijg ik het ook op m’n kop xD maar goed, ik kan mezelf niet forceren om wat te doen waar ik geen zin in heb…
Heeft iemand ervaring op de vavo? Zo ja, hoe is het? Ik twijfel zeker niet dat het zwaar zou worden.

Ik ken wel mensen die vavo hebben gedaan. Maar dat ging om 1 à 2 vakken die ze nog moesten halen omdat ze daarvoor gezakt waren in havo 5. Heel havo 4+5 is denk ik wel zwaar. Als je havo 3 niet had gehaald, denk je dat havo 4 en 5 dan wel lukt?

Het lijkt me ook niks als ik maar een opleiding ga kiezen op het mbo en dan weer stoppen als het mij niet bevalt. Ook best tijdverspilling. :cold_sweat:

Havo 4 moet veel lastiger zijn dan havo 3, dus ik denk dat het verstandiger is om wel een mbo opleiding te kiezen. Of heb je echt een beeld van een hbo opleiding die je ontzettend graag wilt doen?

Ik doe nu vavo en 4-5 havo in één jaar. Het is heel erg pittig. Je moet namelijk echt bereid zijn veel thuisstudie te doen. Als je dat niet doet, dan haal je het echt niet (spreek uit ervaring). Ik vind het verder wel fijn omdat je niet elke dag op school hoeft te zijn en je kan je eigen rooster inplannen. Maar daar moet je het natuurlijk niet voor doen haha.

Nee dat natuurlijk niet hahah. Wat had je daarvoor gedaan als ik vragen mag?

Begrijpelijk dat het veel lastiger is. Ik verwacht namelijk ook niet dat het makkelijk zou zijn maar goed. Ik heb geen idee wat ik wil doen, vandaar dat ik het ook zonde vind als ik iets kies en dan weer afdwaal…

Ik heb eerst mn vmbo tl diploma gehaald en ben toen naar het mbo gegaan. Dat vond ik echt 3 keer niks. :’) Heb daar een week gezeten en ben toen overgegaan naar vavo!

Een vriendin van mij doet dat. Ik weet er verder niet echt wat over maar ik weet wel dat zij het geweldig vind daar haha (: