Probleemjongeren moeten naar een heropvoedingskamp [discussie]

• Jongeren die geen opleiding of werk hebben en regelmatig met justitie in aanmerking komen moeten verplicht naar een heropvoedingskamp.

Wat vinden jullie?

Nee absoluut niet, klinkt leuk, maar werkt averechts.

En waarom denk je dat het averechts werkt?

Nee, ik vind niet dat dat hoeft en ik vind het zelfs nergens op slaan.

Oké maar wat is regelmatig in aanraking met justitie? Aan de andere 2 dingen voldoen maar geen werk vinden om lichamelijke klachten, geldt het dan ook?

Maar eh, nee. Eigen keus, eigen verantwoordelijkheid en hier hoeven we geen geld voor in te zetten.

Ik vind dat er wel oplossing moet komen voor die probleemjongeren zonder werk die alleen maar overlast veroorzaken, maar een strafkamp/heropvoedingskamp gaat imo niet werken.

Nee, er moet gekeken worden naar de oorzaken van dit gedrag en van daaruit moet er naar een oplossing gezocht worden. Ieder kind heeft een andere aanpak nodig. Misschien dat voor sommige zo’n kamp heel goed is, maar het is lang niet voor iedereen geschikt.

Voor de een zal het alleen maar helpen, voor een anderen die hebben een anderen aanpak nodig.

Maar dat ligt er ook aan in hoever het probleem zelf is,als er niks word aan gedaan
dan hou je toch echt het probleem dat probleem moet en zal op gelost worden hoe dan ook.

Had het zelf niet beter kunnen verwoorden.

Ja, en dan moet er ook op dat kamp een pshycoloog aanwezig zijn om na te kijken waar het gedrag vandaan komt.
Dan heb ik het wel over de extreme gevallen.

Sorry ik kan niet citeren zonder dat alles vastloopt dus even zo een reactie op m’n vorige bericht. @kim
Het verplichte deel werkt averechts. Daarnaast licht het ook aan de invullen, denk je dan aan een heropvoedingskamp ala leger of iets van een verplicht zomerkamp waar je door middel van leuke dingen bijvoorbeeld sociale vaardigheden traint (of waar op die lijn ertussenin)?

En wanneer zou dit precies ingezet worden? Als extra maatregel binnen het jeugdrecht of als vervanging van bijvoorbeeld jeugddetentie?

Ik vind op Google wel dit: Loading...

Ik lees dat dit vooral om respect en tolerantie gaat tegen homo’s en vrouwen. Maar dit bedoeld TS denk ik niet.

Ik zou graag 80% van Nederland naar een heropvoedingskamp sturen maar dat gaat helaas niet.

Mijn vader is op 17 jarige leeftijd naar zo’n kamp gestuurd, hij is er veel beter uitgekomen dan dat hij erin ging. Ik ben voor dus, ik bedoel, wat moet je dan met ze? Ze gaan heus niet uit zichzelf hulp zoeken hoor.

Serieus? Was dat in Nederland? Kun je er wat meer over vertellen, want ik heb hier echt nog nooit van gehoord!

Maar bedoel je kampen zoals deze?

Nou ik weet er niet héél veel van. Maar mijn vader is destijds via school naar een soort iets in het leger gestuurd. (Hij had vaak ruzie, was aan de drugs en stal spullen, dus ik neem aan dat via school naar een kamp werd gestuurd), en daar kwam hij met leeftijdsgenoten. Hij vertelde dat hij daar structuur kreeg en iets te doen, en dat dat hem vooral van problemen afhielp. Het was hoogstwaarschijnlijk wel in nederland…

Precies dit.