Probleem =(

Oke ik heb dus een probleem…
Een hele goede vriendin van mij ging met een jongen daten en ze vind hem heel leuk. Maar nu heeft die jongen mij ineens op hyves toegevoegd en op msn. Ik kende hem eerst niet zo goed, maar na wat avonden gemsnt/gewebcamt te hebben enzo begin ik hem echt steeds leuker te vinden en hij vind mij ook leuk [dat merk ik gewoon, hij flirt etc.].
We zitten in onze tentamen week en omdat hij 2 klassen hoger zit [ik 4e, hij 6e] en gewoon heel slim is, hadtie mij vandaag bijles gegeven. Toen daarna had hij tentamen en heb ik gewacht en zijn we samen nog even naar het winkelcentrum geweest [was echt leuk]. Maar dit weet mijn vriendin dus allemaal niet, alleen dat we gemsnt hebben… Ze weet niet dat ik hem leuk vind. Ik wil het haar vertellen maar ik ben bang dat ze me een verrader ofzo vind want ze verteld alles tegen me [ook over hem en dat daten etc.] en dat ik haar kwijtraak als vriendin wat ik niet wil.
Die jongen gaan negeren heeft ook geen zin want dat is ook niet wat ik wil want ik vind hem echt leuk en we hebben dezelfde interesses enzo, het is steeds super gezellig en het klikt gewoon denk ik.
Ik weet niet wat ik moet doen.
Iemand misschien advies?

Ik denk dat je open kaart met je vriendin moet spelen.
En het ook redelijk snel aan haar vertellen, probeer het tijdens het gesprek ook luchtig te houden!

Ik heb niet echt tips: dus een ongegeneerde UP voor jou

Ik denk dat je het inderdaad wel tegen haar moet vertellen, iig dat je hem best wel leuk vind. Misschien kan je uitzoeken hoe leuk ze hem echt vind en hoe ze erop zou reageren als die jongen jou leuk zou vinden?
Succes!

Ik zou er ook over praten met je vriendin! Je moet ook zeggen dat je bang bent dat je haar nu kwijt zal raken en dat je ook een beetje bang was dat ze boos zou zijn, maar dat je die jongen echt heel leuk vindt en dat jullie dezelfde interesses hebben etc. Nja ik natuurlijk niet hoe je vriendin is, maar ik hoop dat het goed komt!

Oe dat is echt een kutsituatie, maar als het echt klikt met die jongen kan ik me inderdaad voorstellen dat je hem niet niet meer wilt zien.
Maar ik zou het wel tegen je vriendin zeggen: beter dat jij het haar vertelt, dan dat ze er op een één of andere (rot) manier achter komt.

Bedankt meiden,
Ik weet dat ik het moet vertellen maar ik wacht denk ik nog even… Waarop weet ik niet precies, het juiste moment I think…
Omg ik weet het gewoon niet =(

idd, echt een kut situatie.
wat ik zou doen :
probeer er voor te zorgen dat die jongen en die vriendin beetje meer contact krijgen met elkaar enzo, en dan komt die jongen er zelf achter dat hij tegen haar moet zeggen van, ik vnd je niet leuk, (ofsoo). en dan vertel jij haar Daarna dat hij je sms en zoo blablaaa.
sorry als je er niks aan hebt, maar in ieder geval succes ;$

kusjeee

Ik zou er niet te lang mee wachten. Hoe later je het vertelt, hoe meer ze het idee krijgt dat je het expres voor haar achter hebt gehouden. Ga er ook geen smoesjes voor verzinnen ofzo, the longer the explanation, the bigger the lie.

Ook zoiets gehad. Alleen hij vond haar niks.
gewoon vertellen. Eerst was ze heel jaloers en boos op me maar na een tijdje zag ze dat het real was tussen die jongen en mij en toen kwam ze snel over hem want voor haar was hij maar een crush. Dus weet iig waar je mee bezig bent.
Succes!